نخستين تلفات شليك توپخانه ميرزاآغاسي در جبهه اصلاحات! (خبر ويژه)

دعواي دو طيف به اصطلاح سبز و اصلاح طلب بر سر حضور در انتخابات يا تحريم آن شدت گرفته است.

در حالي كه دست كم 700 نفر از اصلاح طلبان نامزد انتخابات شركت كرده اند، طيف هاي معتدل اين جريان معتقدند نبايد فرصت انتخابات را دست كم گرفت و با افتادن در چاه گروهك هاي منحله خارج نشين، مهر اخراج از حاكميت و رقابت هاي سياسي را پاي پرونده خود زد. اما عناصر تندرو به انضمام سقوط كردگان كه دنبال همدم براي روزهاي ورشكستگي خود مي كردند اصرار دارند خيانت در سال پيش طيفي از اصلاح طلبان را به رخ آنان كشيده و آنان را به ادامه راه سقوط و خودزني وادار كنند.
داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس به خبرگزاري ايلنا گفت: در جلسه اي كه روز يكشنبه با حضور اعضاي فراكسيون برگزار شد، به اين جمع بندي رسيديم كه فراكسيون از نظر حقوقي در جايگاه ارائه ليست انتخاباتي نيست.
وي گفت: از آنجايي كه در اين دوره از انتخابات اصلاح طلبان به صورت جرياني حضور ندارند، حضورشان محدودتر نسبت به دوره هاي قبل خواهد بود و اعضاي فراكسيون تصميم گرفتند طبق مواضع قبلي، با هماهنگي كامل با جريان هاي اصلاح طلب خارج از مجلس عمل كنند.
نامبرده كه خود جزو نمايندگان ثبت نام كرده مي باشد، توضيح بيشتري ارائه نكرد حال آن كه اقتضاي «هماهنگي كامل با جريان هاي اصلاح طلب خارج از مجلس» اين بود كه شخص وي و 40 عضو ديگر فراكسيون به موضع صريح «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» و سردمداراني چون خاتمي و موسوي خوئيني ها و موسوي لاري تمكين مي كردند و نامزد نمي شدند. اين طيف ها در موضعي كه مورد بي اعتنايي قرار گرفت تصريح كرده بودند اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند و فهرستي هم ارائه نخواهند كرد. در همين حال محمدرضا خباز ديگر عضو فراكسيون اقليت در گفت وگو با «مهر» وضعيت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس را مانند يك هندوانه سربسته دانست و گفت: يك احتمال قوي وجود دارد كه تتمه افرادي كه حاضر شده اند از برخي احزاب و گروه هاي اصلاح طلب كانديداي انتخابات مجلس نهم شوند با يكديگر هماهنگ شوند.
وي انتخابات مجلس نهم را يك تجربه جديد براي اصلاح طلبان دانست و گفت: تاكتيك انتخاباتي كه سران اصلاحات براي نحوه شركت در انتخابات مجلس نهم در نظر گرفته اند اتفاق جديدي است كه در كشور مي افتد. سران اصلاحات گفته اند، ليست نمي دهيم و پرچم اصلاحات را بلند نمي كنيم اما كساني كه در حوزه هاي انتخابيه زمينه دارند كانديدا شوند.
قسمت اخير سخنان خباز نه در بيانيه شوراي هماهنگي و نه اظهارات خاتمي وجود نداشت چرا كه حضرات قصد داشتند دل جبهه خارجي را در زمينه القاي تحريم انتخابات به دست آورند.
اما روشن شدن ثبت نام 700 نفر از اصلاح طلبان آن هم با ژست غمزه و قهر با انتخابات، برخي بازيگران مستأصل فتنه سبز را كلافه كرده است. سايت كلمه از قول يك خواننده (ح-ز) نوشت: خوب است كساني كه تا چندي پيش سنگ اصلاح طلبي به سينه مي زدند و امروز به بهانه مستقل بودن، كانديداي نمايندگي مجلس شده اند اعتراف كنند كه ديگر اصلاح طلب نيستند بلكه پيرو مكتب فرصت طلبي هستند و نام و نان را در فرصت طلبي مي جويند وگرنه مستقل بودن يعني چه؟ استقلال از چه چيز و از چه كس؟ از سبزها و جنبش سبز؟
شبكه اينترنتي بالاترين هم كه گويا در تشويق و تخريب به تحريم انتخابات ناكام مانده، با لحني تند نوشت: هان اي اصلاح طلبان سلاخ و دون صفت! اي خودكم فروشان! جنبش سبز را به كدام مسلخ مي كشانيد؟ در كدام بام خود فروشي مشغول چيدن دانه هستيد و پيش بند به گردن بسته ايد؟ هان اي مأوا گرفتگان در زبالستان]![ تاريخ، ]...[ هان اي دو دوزه بازان ملون، چرا با رنگ سبز سياهكاري مي كنيد؟ هان اي پرده نشينان خنجر از پشت زن! اكنون به فكر دشنه زني افتاده ايد؟! آري اصلاحاتي ها همان ها هستند كه امروز شيخ اصلاحات را در مسلخ تنهايي به قربانگاه امتيازگيري فرستاده اند. آري اصلاح طلب همان كوفي است كه با ارسال نامه به حسين بن علي]عليه السلام[ او را به قربانگاه برد... اي روبه صفتان به اسم اصلاحات]...[
نگارش چنين ادبيات تهي از محتوايي در حالي است كه همين طيف در روز عاشورا عقده هاي خالي نشده يزيديان را عليه عاشورائيان خالي كردند. همچنين شايان توجه است كه به رغم انتساب فريب آلود عنوان «شيخ اصلاحات» به كروبي كه نقش مهمي هم در بازي دادن وي از سوي فتنه گران داشت، در عمل اين طيف حاضر نشد در انتخابات سال 88 بهايي به كروبي بدهد به نحوي كه رأي شيخ اصلاحات كذايي از آراي باطله نيز جاماند و در ميان 4 نامزد، پنجم شد!
در هر صورت به نظر مي رسد اتفاقات پيش آمده هنوز اولين نتايج تدبير آميخته با خيانتي است كه برخي سردمداران جبهه اصلاحات پيشه كردند و بايد منتظر تلفات بيشتري از اين شليك توپخانه ميرزا آغاسي بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شليك توپخانه, ميرزا آغاسي, جبهه اصلاحات, حضور در انتخابات, تحريم انتخابات, روزهاي ورشكستگي, اصلاح طلبان, ,