سفر سعودیها به آمریکا؛ در پاسخ به احمدی نژاد

سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد به کشورهای آمريكاي لاتين، موجب عصبانیت و نگرانی شدید مقامات آمریکایی و غربی گردیده است تا اینکه این موضوع مقامات آمریکایی وادار کرده تا همپیمان قدیمی خود در منطقه خاورمیانه را به آمریکا فرا خوانند

سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد به کشورهای آمريكاي لاتين، موجب عصبانیت و نگرانی شدید مقامات آمریکایی و غربی گردیده است تا اینکه این موضوع مقامات آمریکایی وادار کرده تا همپیمان قدیمی خود در منطقه خاورمیانه را به آمریکا فرا خوانند که شاید با این سفر قدری افکار عمومی را به حاشیه کشانده و از طرفی خط و نشانی در مقابل قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران کشیده باشند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین، سعود الفيصل وزير خارجه عربستان سعودي به منظور مذاکره بامقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است.

بر اساس بيانيه کاخ سفيد، سعود الفيصل و اوباما روز سه‌شنبه (۱۰ ژانويه، ۲۰ دي) در دفتر رسمي اوباما در کاخ سفيد (دفتر بيضي) در خصوص موضوعات مرتبط با خاورميانه با يکديگر بحث و تبادل نظر کردند.

کاخ سفيد در اين بيانيه مي‌افزايد: "رئيس جمهور (اوباما) و شاهزاده سعود ضمن تاکيد بر همکاري مستحکم موجود بين امريکا و عربستان سعودي در زمينه تحولات اخير در مسائل منطقه‌اي مورد علاقه دو طرف با يکديگر گفت‌وگو کردند."

کاخ سفيد پيش از اين برگزاري اين ديدار را اعلام نکرده بود.

وزير خارجه عربستان سعودي همچنين با هيلاري کلينتون همتاي امريکايي‌اش در دفتر وي در وزارت خارجه امريکا ديدار کرد.

مقامات امريکايي جزئيات بيش‌تري از اين مذاکرات از جمله نام کشورها و يا موضوعات مطرح شده در جريان اين گفت‌وگوها را فاش نکرده‌اند.

عربستان سعودي به شدت از بروز خيزش‌هاي مردمي در خاورميانه و شمال افريقا نگران و در صدد است با استفاده از حمايت واشنگتن از خاندان محافظه‌کار حاکم در رياض در برابر تغييرات سريع منطقه‌اي محفاظت کند.

رياض در مارس ۲۰۱۱ و در بحبوحه مخالفت‌هاي‌اش با تحولات منطقه‌اي به منظور کمک به رژيم منامه در سرکوب اعتراضات گسترده در اين کشور نيروهاي نظامي‌اش را به بحرين اعزام کرد.

اعتراضات گسترده در بحرين، حکمراني ده‌ها ساله خاندان آل‌خليفه که از حمايت عربستان سعودي برخوردار است را تهديد مي‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سفر سعودیها به آمریکا, پاسخ به احمدی نژاد, کشورهای آمريكاي لاتين, ,