نشانه های آغاز جنگ ایران و آمریکا از دیدگاه رابرتس

"واشنگتن جت‌هاي جنگنده عربستان سعودي را تقويت کرده است. اخيرا نيز واشنگتن ۹ هزار نيروي نظامي به اسرائيل اعزام کرده است تا در رزمايشي با هدف آزمايش سيستم دفاع هوايي امريکا/اسرائيل شرکت کنند."
 اگرچه پال کريگ رابرتس، معاون پيشين وزير خزانه داري امريکا جنگ آمریکا علیه ایران را قطعی خوانده است و طی مقاله ای نوشت" امريکا در حالي که موشک‌هايش را در عمان و امارات متحده عربي به سوي ايران هدف گيري کرده است، خود را آماده حمله نظامي به اين کشور مي‌کند"، امّا به اعتقاد همه کارشناسان آمریکا به خوبی به قدرت نظامی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پی برده است و این نوع امور صرفا برای اعمال هرچه بیشتر فشارها علیه ایران می باشد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، وي همچنين در اين مقاله به چندين نمونه ديگر براي اثبات فرضيه خود اشاره کرد و گفت: "واشنگتن جت‌هاي جنگنده عربستان سعودي را تقويت کرده است. اخيرا نيز واشنگتن ۹ هزار نيروي نظامي به اسرائيل اعزام کرده است تا در رزمايشي با هدف آزمايش سيستم دفاع هوايي امريکا/اسرائيل شرکت کنند."

وي در ادامه افزود: "در حالي که اگر به ايران حمله نشود، اين کشور تهديدي براي امريکا به شمار نمي‌آيد؛ آمادگي‌هاي نظامي واشنگتن نشان از قصد اين کشور براي حمله به ايران دارد."

رابرتس خاطر نشان کرد نشانه ديگر تمايل امريکا به جنگ با ايران، افزايش لفاظي‌هاي جنگ طلبانه و اهريمن جلوه دادن چهره ايران در صحنه بين المللي است.

گفتنی است، در پي تهديدهاي واشنگتن به آغاز جنگ عليه ايران، وزارت دفاع امريکا به تازگي ۱۵ هزار نيروي نظامي به کويت اعزام کرده است.

درياسالار جيمز ماتيس، رئيس ستاد فرماندهي ارتش امريکا، اواخر سال گذشته (۲۰۱۱ ميلادي) اعزام نيروي نظامي به کويت را تاييد کرد.

ماتيس ادعا کرد هدف از آرايش اين نيروها نظارت بر ايران و آمادگي در برابر تهديدهاي احتمالي در منطقه است.

اين در حالي است که اعزام اخير نيروهاي امريکايي به کويت، حضور نظاميان تحت امر امريکا در منطقه در کشورهايي همچون افغانستان و عراق را تقويت مي‌کند.

خروج کامل نظاميان امريکايي از عراق مدتي قبل صورت گرفته است، اما استقرار هزاران نظامي امريکايي در سفارت واشنگتن در بغداد از قصد اين کشور براي حضور نظامي گسترده در منطقه حکايت دارد.

همچنين، واشنگتن اواخر سال گذشته (۲۰۱۱ ميلادي)، امارات متحده عربي را با هدف اختلال در فعاليت‌هاي هسته‌اي مخفي به جنگ‌افزارهاي پيشرفته امريکايي مجهز کرد.

در همين حال، ارتش ايران چندي پيش يک هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين امريکايي را که از مرز هوايي افغانستان به داخل ايران گذر کرده بود بدون کمترين آسيب به زمين نشاند.

امريکا و هم‌پيمانان اين کشور به همراه رژيم اسرائيل ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح‌هاي هسته‌اي متهم مي‌کنند؛ مخالفان برنامه صلح آميز هسته اي ايران با استفاده از اين اتهامات شوراي امنيت سازمان ملل را متقاعد کردند چهار دور تحريم عليه جمهوري اسلامي اعمال کند.

واشنگتن و رژيم تل‌آويو همچنين همواره با ادعاي نظامي بودن برنامه ‌هسته‌اي ايران، تهران را با "گزينه" اقدام نظامي تهديد کرده‌اند امّا این دو رژیم خوب می دانند که آغاز جنگ علیه ایران با سرنگونی و محو اسرائیل و هم پیمانانش مصادف خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نشانه های آغاز جنگ, جنگ ایران و آمریکا, دیدگاه رابرتس, سيستم دفاع هوايي امريکا/اسرائيل, ,