اعتراف نامزد جمهوري‌خواه به نقش امريكا در ترور ایرانیان

ريك سنتورم نامزد حزب جمهوري‌خواه كه در طي دو سه ماه اخير بارها بر بمباران تأسيسات هسته‌اي كشورمان در صورت به قدرت رسيدن در دولت امريكا تأكيد كرده و حتي گفته است كه بايد مشابه اقدامات اسرائيل در قبال عراق و سوريه (حمله به تأسيسات هسته‌اي) در مورد ايران نيز با اسرائيل براي پيش‌برد همين پروژه همكاري كرد، در ويدئويي كه به تازگي از وي منتشر شده، صراحتاً‌ بر اينكه از بين بردن دانشمندان هسته‌اي ايران و ناامن كردن فضا براي آن‌ها بايد يك راهبرد دائمي باشد، تأكيد و اعتراف مي‌كند كه دولت امريكا قبلاً‌ نيز چنين برنامه‌هايي را اجرا كرده است.

به گزارش رجانيوز، سنتورم در اين ويدئو مي‌گويد: «اگر يک دانشمند اتمي ايران ناگهان و بنا به دلايلي بميرد، از نظر من اتفاق فوق‌العاده‌اي است. ما بايد پيغام کاملاً شفافي را براي دانشمنداني بفرستيم که در برنامه اتمي ايران کار مي کنند که مادامي که در اين برنامه کار مي کنيد، جان‎تان در امان نيست. ما قبلاً هم مشابه اين کار را به‌خاطر شهروندان امريکايي کرده ايم.»

 


 

 براي دانلود اين ويدئو اينجا را كليك كنيد

علاوه بر اظهارات سنتورم، "یواو مردخای" سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي نيز در مطلبي كه در صفحه فيس بوكش منتشر كرد، از اين ترور اظهار خوشنودي كرد.

روزنامه شیکاگو تریبون در سرمقاله روز پنج شنبه خود اقدام مردخای را «"چیزی شبیه به یک بیانیه رسمی" خواند و نوشت: «نزدیک‌ترین اقدام به بیانیه ای رسمی از بیت المقدس درباره این بمب گذاری، انتشار مطلبی از جانب سخنگوی ارتش اسراییل در فیس بوک بود که نوشت "من نمی دانم چه کسی از این دانشمند ایرانی انتقام گرفت ولی من به طور قطع در این باره اشک نمی ریزم".»

همچنین باربارا استار در گزارشی برای سی ان ان در همان تاریخ این جمله مردخای را تکرار کرد.

این آخرین مورد از سلسله اعتراف های مقام های صهیونیست به دست داشتن در ترور دانشمندان ایرانی است.

پیش از این دانیل شاپیرو سفیر امریکا در اسراییل هم تاکید کرده بود که امریکا و اسراییل از هیچ ابزاری برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران چشم پوشی نمی کنند.

روزنامه معاریو چاپ سرزمین های اشغالی روز چهارشنبه 20 دی 1390 (10 ژانویه 2011) نوشت: بر اساس چکیده ای از یک مصاحبه که متن کامل آن روز جمعه منتشر می شود، دانیل شاپیرو گفت: «ما گفته ایم و من بار دیگر می گویيم که همه گزینه ها مطرح است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آشکارا و با انسجام می گوید هر کاری انجام می دهد و به همه روش های لازم متوسل می شود تا مانع از تولید سلاح های هسته ای در ایران شود و در این باره کاملا جدی است».

علاوه بر این، ژنرال بنی گانتس، رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل هم یک روز قبل از شهادت مهندس احمدی، تقریبا به صراحت گفته بود اسراییل در حال  انجام عملیات ویژه بر ضد برنامه هسته ای ایران است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیت المقدس در روز 21 دی 1390، ژنرال بنی گانتس، روز چهارشنبه به طور تلویحی تاکید کرد این رژیم و کشورهای غربی تاسیسات هسته ای ایران را نابود می کنند. وي گفت: «سال ۲۰۱۲ برای ایران یک سال بحرانی خواهد بود. بحرانی با تجمیع ادامه برنامه هسته‌ای، تغیررات سیاسی درونی ایران، ادامه و افزایش فشار بین‌المللی به جمهوری اسلامی و حوادثی که در چارچوب‌های دیپلماتیک و عادی به شمار نمی‌آیند و رویکردی غیرعادی و غیر طبیعی خواهند داشت.»

يك سال و نيم پيش و قبل از ترور شهيد دكتر شهرياري نيز روزنامه دست راستي ديلي تلگراف كه مواضع ضد ايراني صريح‌تري در ميان روزنامه‌هاي انگليسي دارد، به نقل از "منابع آگاه اطلاعاتی غرب" نوشت: «اسرائیل به عنوان بخشی از یک جنگ غیرمستقیم و پنهانی علیه دستاوردهای ایران، در حال ترور دانشمندان ایران است.»

بر اساس برخي گزارش‌هاي تأييد نشده، برنامه‌هاي مفصلي براي مقابله به مثل اطلاعاتي در قبال جنايت‌هاي اخير عليه دانشمندان كشورمان از سوي نهادهاي امنيتي در حال طراحي است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اعتراف نامزد جمهوري‌خواه, نقش امريكا, ترور ایرانیان, حمله به تأسيسات هسته‌اي, تهدید دانشمندان, ,