رئيس ستاد مركزي دهه فجراعلام كرد؛ برگزاري 18هزار برنامه در دهه فجر / تجمع 22بهمن جوانان مصري همزمان با ايران

رئيس ستاد مركزي دهه فجر با بيان اينكه در دهه فجر امسال 18هزار برنامه برگزار خواهد شد، گفت كه راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز مانند سالهاي گذشته در ۵ هزار نقطه كشور برگزار مي شود

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي به نقل از فارس، محمد حسين زارع رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در يك نشست خبري به تشريح برنامه هاي اين ستاد براي دهه فجر امسال پرداخت.
وي در ابتدا گفت: تحولات و رخدادهاي تأيرگذار و ماندگار در تاريخ، نسبت مستقيمي با ميزان سازگاري آنها با فطرت پاك انسان ها و قابليت هدايت و تكامل بخشي جوامع انساني دارد.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر تصريح كرد: حوادث بزرگي همچون انقلاب اسلامي به دليل الهي بودن، زمان، مكان و محدوديت در مخاطب ندارند چرا كه مخاطبان آنها انسان ها هستند و جغرافياي زماني و مكاني اين رخ دادها هم تمامي زمان ها و مكان هايي هستند كه انسان ها در آن حضور دارند.
زارع با بيان اينكه فرار شاه معدوم و مزدور، از ايران فتح اولين خاكريزي انقلاب بود و اين فتح مردم را به ادامه راه اميدوار ساخت، تأكيد كرد: اعجاز امام راحل علاوه بر سرنگوني رژيم ستمشاهي، رهبري و خلق انقلابي با درون مايه اي سرشار از پيام هاي معنوي و الهي است كه اين ويژگي اعجاز برانگيز و درس آموز، عمده تفاوتي است كه انقلاب اسلامي و رهبري آن به عنوان يك مرجع ديني را از ساير انقلاب ها متمايز مي كند.
وي خاطرنشان كرد: دهه فجر فرصتي براي توسعه ظرفيت هاي فرهنگي جامعه و بازتاب شايسته آرمان هاي انقلاب اسلامي است لذا همواره براي اجراي هرچه بهتر و باشكوه تر برنامه هاي آن، اصحاب فرهنگ و هنر، صاحبان انديشه و دانش در برابر عظمت آفريني ملت ايران حضوري پرشور در مراسمات اين دهه دارند.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر خاطرنشان كرد: بخشي از برنامه هاي امسال همان برنامه هاي سنتي ساليان گذشته است كه به روش هاي سنتي هم برگزار مي شود ولي از حيث روش هاي اجرايي، اين برنامه ها تغييراتي نيز دارند؛ از جمله اين برنامه ها لحظه ورود تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن اسلامي و برنامه هاي گلبانك انقلاب در مدارس، مراكز آموزشي كشور و همچنين بانگ تكبير در شامگاه ۲۱ بهمن ماه است.
زارع با بيان اينكه برنامه هاي امسال بازتاب دهنده اهداف و شرايط حاضر از جمله موج بيداري اسلامي منطقه خواهد بود، به برگذاري ۱۲۰ برنامه كلان در سطوح بين المللي، ملي، منطقه اي و استاني و همچنين برگزاري بيش از ۱۸ هزار برنامه عمومي ويژه اقشار مختلف در دهه فجر امسال خبر داد.
وي در ادامه اين نشست خبري اظهار داشت: درخواست هاي گروه هاي مختلف مردمي خارج از كشور براي حضور در مراسم پيروزي انقلاب اسلامي در سال جاري، بي سابقه است به نحوي كه علاوه بر شركت كنندگان در مسابقات ورزشي بين المللي دهه فجر و شركت آثار بيش از ۱۰۰ كشور در جشنواره هاي مختلف فرهنگي و هنري اين دهه، بيش از ۲۰۰ تن از انديشمندان و متفكران جهان اسلام نيز در برنامه هاي دهه فجر حضور خواهند داشت.
"در عين حال ستاد دهه فجر تمهيدات لازم براي برگزاري مراسم يوم الله ۲۲ بهمن نيز انديشيده شده است، به نحوي كه راهپيمايي امسال در ۵ هزار نقطه در سراسر كشور برگزار شده و ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش آموزان بسيجي با اجراي برنامه هم سرايي شور و حال ديگري به اين مراسم خواهند داد.

رئيس ستاد مركزي دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اينكه روز ۲۲ بهمن امسال مصادف شده با اولين سالگرد سقوط ديكتاتور مصر، جمعي از جوانان اين كشور نيز برنامه هايي در اين روز در مصر برگزار خواهند كرد.
زارع با بيان اينكه ميهمانان خارجي دهه فجر امسال قريب به ۲۰۰ نفر است، تأكيد كرد: ستادهاي دهه فجر در خارج از كشور هم با حضور ايرانيان و دانشجويان شكل گرفته و اين ستادها برنامه هايي را براي دهه امسال پيش بيني كرده اند.
وي در پايان با بيان اينكه در دهه فجر امسال بيش از 18 هزار برنامه عمومي ويژه اقشار مختلف برگزار مي شود، گفت: در هر استان 600 برنامه ويژه اقشار مختلف در قالب برنامه هاي ورزشي، فرهنگي، هنري، و ادبي در دهه فجر اجرا مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تجمع 22بهمن, جوانان مصري, ستاد دهه فجر, ,