این حامی موسوی از طرفی اخلاق مداری را بهترین ابزار برای نمایش ژست تکراری و فسیل شده خود دانست و از طرفی در یک تناقض آشکار، لجن پراکنی های برخی رسانه های بداخلاق و تحریف گر علیه نیروهای شاخص انقلاب را در دستور کار خود قرار داد.
در همهمه توصیه های اخلاقی که هر تازه از راه رسیده ی استاد ندیده ای خود را معلم اخلاق و مربی دین و دایه مهربانتر از مادر برای مردم و انقلاب قلمداد کرده است، بسیار کم یافت می شود امثال حضرت علامه مصباح یزدی و حضرت آیت الله مهدوی کنی که بدون هرگونه چشم داشتی به پست و مقام های دنیوی، صرفا از باب دلسوزی و وظیفه دینی خود و شور و نشاط دادن به انتخابات و بصرت افزایی ملت، وارد میدان سیاست شوند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، توصیه گران حقیقی اخلاق و دین هیچگاه گرفتار پارداوکس اخلاقی و آرمانی نمی شوند بلکه خط و مشی آنها یکی است و آن پایداری بر اصول و ارزشهای الهی با رنگ و صبغه الهی.

عماد افروغ مرد دائم المعترض علیه آنچه او در آن نقشی ندارد ( بعبارتی همه دستاوردهای علمی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی) که بسیار علاقمند بوده تا دیگران او را روشنفکر خطاب کنند، در آستانه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی همراه با علایی ها خیز معناداری برای تخریب نیروهای انقلاب بر داشته است.

این حامی میر حسین موسوی که دیشب در برنامه پارک ملت نیز چند هنرنمایی از نوع روشنفکرنمایی های خاص خود را بروز داده بود، در نشستی با اعضای شورای هماهنگی ائتلاف کاندیداهای مستقل (!) سراسر کشور از طرفی اخلاق مداری را بهترین ابزار برای نمایش ژست تکراری و فسیل شده خود دانست و از طرفی در یک تناقض آشکار، لجن پراکنی های برخی رسانه های بداخلاق و تحریف گر علیه نیروهای شاخص انقلاب را در دستور کار خود قرار داد.

افروغ گفت: در حالی به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‏شویم که برخی دارندگان قدرت تمایلی به حضور پر رنگ مردم به عنوان متولیان و عقبه اصلی انقلاب ندارند.

این نماینده سابق تهران، بدون هیچ گونه توجهی به پایگاه مردمی مخالفان خویش مدعی شد: بی‏ توجهی و نادیده گرفتن قدرت‏های مدنی و غیر وابسته به قدرت دولتی به مرور بی‏ اعتمادی و کاهش مشارکت‏ ها را به دنبال داشته و بسترساز فاشیسم و دیکتاتوری در جامعه خواهد شد. قدرت صرفاً از لوله تفنگ و اغوا، خارج نمی‏شود؛ بلکه مؤثرترین شکل قدرت از مجرای محبت، نفوذ و اقناع بیرون می ‏آید.

حال باید این آقای روشنفکرنما توضیح دهند که اغتشاشگری و فتنه گری از کدام شیوه ها و مجاری محبت و اقناع محسوب می شود که دیگران تا کنون به چنین کشفی نرسیده اند؟!

افروغ مدعی شد: در شرایط حساسی به سر می‏بریم. خواسته و ناخواسته جریانی می ‏کوشد تا به تعبیر مرحوم شریعتی، تشیع علوی را پیش پای تشیع صفوی، به اسم تشیع علوی، ذبح کند.

این کارشناس سابق مجمع تشخیص مصلحت افزود: بهترین و مطلوب‏ترین کار این است که از طریق این تشکل انتخاباتی، حرف‏های مفهومی بزنید و برای تصدی کرسی نمایندگی هر کاری را مباح ندانید.

وی در ادامه توصیه های اخلاقی خود گفت: تنها تلاش کنید شکل سالم مبارزه انتخاباتی را به رخ بکشید و کسانی را به فهرست خود دعوت کنید که از "سلامت، شجاعت و وارستگی" آنها مطمئن هستید.

هنوز چند دقیقه ای از ژست اخلاق مدارانه افروغ نگذشته بود که وی در یک پارادوکس اخلاقی آشکار، تمام هم و غم خود را تکرار شایعات و رفتارهای غیراخلاقی برخی رسانه های جریان خاص قرار داد و با ادبیاتی به ظاهر دلسوزانه موضوع گرین کارت را پیش کشید و دارندگان گرین کارت را فاقد صلاحیت برای نمایندگی مجلس عنوان کرد تا بار دیگر شایعات و غرض ورزی های سیاسی هدف دار تیتر برخی رسانه ها گردد.

گفتنی است، افروغ شب گذشته در برنامه پارک ملت گوشه ای دیگر از روحیات همایونی خود را بروز داد که مورد انتقاد برخی رسانه های انقلابی قرار گرفت.

598 در این باره نوشت: شب گذشته برنامه پارک ملت بار دیگر میهمانی منورالفکر را با خود به همراه داشت. روشنفکری از جنس کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت که در کارنامه درخشان خود حمایت از میر حسین موسوی را به همراه دارد.

عماد افروغ، دانش آموخته جامعه شناسی در انگلستان این بار با ژست جدید حمایت از روشنفکران و منتقدان، دغدغه استقلال حوزه را داشت بطوری که چندین بار وظایف حوزه های علمیه را برای خود حوزه های علمیه بازگو می کرد. وی با انتقاد! از نبود موضوع شناس، اقتصاد شناس، فیلسوف و ... در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی دو پهلو و توام با کنایه، عدم توجه به نقش مراجع در انتخاب فقهای خبرگان رهبری را عامل شکاف و پارادوکس(!) در نظام نامید .

وی در این بخش از سخنانش می گوید: قبل از انقلاب در مجلس دوم وقتی که اصل قانون اساسی مطرح شده بود که علمای طراز اول نظارت بکنند مکانیزم آن به این صورت بود که مراجع 20 نفر را معرفی می کردند و بر قید قرعه 5 نفر انتخاب می شد. شما از یک طرف گلایه می کنید که چرا فقها وارد فقه سیاسی نمی شوند و چرا فقها و مراجع و حوزه های علمیه ما دستی در حکم حکومتی و احکام سیاسی و متناسب با جمهوری اسلامی ندارند و از طرف دیگر در انتخاب فقهای مجلس خبرگان آنها (مراجع) هیچ نقشی ندارند و این باعث شکاف می شود و این یک پارادوکس است و من به عنوان یک روشنفکر این را می گویم.

افروغ که در این برنامه خودش را روشنفکر معرفی کرد، با سیاه نمایی از اوضاع اقتصادی ، مدنی و ... جامعه، طوری وانمود می کرد که فکر مخاطب بیشتر به سمت حکومت ظالمی می رفت که مدام در حال ظلم به مردم خود می باشد. وی از ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت سخن می گفت گویی نامه پر نیش سردار علائی را در 19 دی که در یک روزنامه منتشر گردید اکنون با گویشی لطیف تر در رسانه ملی در حال تکرار است.

این کارشناس سابق مجمع تشخیص مصلحت با وقاهت تمام نظام با تهدید نظام بیان داشت که: " باید روشنفکری و بحث نهاد های مدنی، دینی و تاریخی ما تقویت بشوند و این به این معنا نیست که به ما اجازه بدهند و اگر اجازه بدهند چه بهتر ، اما اگر اجازه ندهند باید هزینه آن را بدهند و از طریق همان راهی که قبل از انقلاب اتفاق افتاد من نمی خواهم بگویم که الان شرایط شرایط قبل از انقلاب است ولی هیچ وقت من چک سفید امضاء به شما نمی دهم که یک روزی این طور نشود "

انگار نامه نویسی به مقتدر مظلوم انقلاب نه تنها پایان ندارد بلکه به رسانه ملی نیز کشیده شده است و آقای افروغی که از ابتدای دولت نهم و دهم روحیه علیه الدوله‌ای خود را همچنان حفظ نموده است به غیر از سایت‌های زنجیره‌ای آقایان خاص، به تریبون ملت نیز دست یافته بود.

دکتر عماد افروغ بنابر عدم آگاهی کامل از تاریخ انقلاب مدعی شد که در ابتدای انقلاب مجلس خبرگان دایره‌اش شامل همه کارشناسان بود و امروز بنابر آنچه که دوری از روشنفکر پروری نظام می‌دانست آنرا فراموش شده دانست . این در صورتی است که آن مجلس خبرگان قانون اساسی با مجلس خبرگان رهبری متفاوت می‌باشد وحتّی همان مجلس قانون اساسی نیز مورد اعتراض عده‌ای روشنفکر ماب و ملّی گراها بود که چراداین همه فقیه در آن جمع هستند که مورد عتاب امام راحل هم قرار گرفتند. ولی خبرگان رهبری طبق قانون اساسی همیشه شامل فقهای منتخب مردم بوده است .

وی با ترسیم فضای بسته‌ی حاکم بر جامعه، نظام اسلامی را حتی در شعب ‌ابی ‌طالب هم ندید چه برسد به بدر و خیبر! دو پهلو گویی عماد افروغ ما را به یاد چند پهلو گویی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انداخت و گویی دو پهلو گویی و دو پهلو نویسی در این روزهای حساس انقلاب، در میان برخی خواص انقلاب فراگیر شده است.

سخنان نیش دار برخی از خواص که اتفاقاً تمامی آنان در بزنگاه‌های خطر یک وجه اشتراک مشخص به نام دو پهلویی دارند فقط و فقط به کام استکبار خوشایند است و سند این سخن را می توان در بی بی سی و VOA و سی ان ان یافت که این خود نشان دیگری از بی مهری خواص به مقتدر مظلوم انقلاب است که مردم در نهم دی ماه سال 88 در میدان ولیعصر و نه در پارک ملت جواب این سخنان را داده‌اند.

لازم به ذکر است که برخی از رسانه های خبری امروز با پوشش گزینشی سخنان شب گذشته دکتر عماد افروغ سعی در پوشاندن سخن اصلی ایشان نمودند.

... و العاقبة للمتقین
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پارادوکس اخلاقی, عماد افروغ, سبک علایی و همایون, حامی موسوی, اخلاق مداری, تناقض آشکار, لجن پراکنی ها, رسانه های بداخلاق, نیروهای شاخص انقلاب, ,