چنانچه پیش بینی می شد
به هر حال آنچه که مصباحی مقدم ادعا می کند و آنچه که واقعیت جامعه اقتضا می کند از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته و این خود اولین نشانه های شکاف و اختلافات گسترده در بین اعضای جبهه متحد اصولگرایان می باشد و به قطع روز به روز بر دامنه این اختلافات افزوده خواهد شد.
 
عدم مرزبندی شفاف جبهه متحد اصولگرایان با ساکتین فتنه و تسامح و تساهل با برخی از مردودین فتنه از جانب جبهه متحد اصولگرایان باعث گردید تا بسیاری از نیروهای ارزشی و ولایتمداران حقیقی نسبت به این جبهه بدبین بشوند و همانطور که پیش بینی می شد، اختلافات در بین اعضای این جبهه آغاز گردد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، اعضای جبهه متحد اصولگریان این ایام، روزهای سختی را پشت سر می گذارند. از طرفی جبهه ایستادگی از بی توجهی جبهه متحد اصولگرایان به آنها حسابی شاکی شده است و جبهه متحد اصولگرایان را بدون جبهه پایداری و ایستادگی فاقد مفهوم و حقیقت "متحد" دانسته است از سوی دیگر خود اعضای جبهه متحد اصولگرایان که ادعا کرده بودند که به هیچ عنوان با اصولگرایانی که در لیستهای غیر جبهه متحد قرار دارند، توافق نخواهند کرد و با آنها کنار نخواهند آمد امّا هنوز چند ساعتی از صحبتهای مصباحی مقدم و عسکر اولادی نگذشته بود که در فهرست مقدماتی نامزدهای پیشنهادی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به جبهه متحد اصولگرایان نه تنها نام برخی از اعضای شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی به چشم می خورد بلکه از برخی از اعضای پرهیاهوی جبهه متحد خبری نیست که این اولین شکست عملی برای جبهه متحد اصولگرایان و برخی اعضای آن خواهد بود.

اینکه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که اعضای آن نسبت به بسیاری ازاعضای کنونی جبهه متحد اصولگرایی از بصیرت و تعادل بیشتری برخوردارند، اقدام به انتشار چنین لیستی نموده اند، خود حاکی از یک واقعیت مهم است و آن اینکه لیست اصولگرایان بدون اعضای شاخص جبهه پایداری با عدم اقبال عمومی مواجهه خواهد شد و دیگر اینکه جمعیت رهپویان با این اقدام عملی خود، اختلاف نظر قطعی اش با برخی از اعضای تندرو و افراطی جبهه متحد اصولگرایان - که این روزها تبدیل به آفت اصلی جریان اصولگرایی شده اند - را به معرض نمایش گذاشت.

گفتنی است مصباحی مقدم در گفتگو با یکی از رسانه ها ادعا کرده بود که آیت الله مهدوی کنی از ابتدا مخالف دو لیستی شدن انتخابات بودند و ایشان حتما لیست جبهه پایداری را به رسمیت نمی‌شناسند.

مصباحی مقدم در ادامه ادعاهای خود افزود: با توجه به اینکه ایشان، خود هدایت یک مجموعه بسیار بزرگ از اصولگرایان در این دور از انتخابات را برعهده گرفته است، نمی‌خواهد با قبول جبهه دیگری، مجموعه جبهه متحد را مورد خدشه قرار دهد.

وی درباره گنجاندن نام برخی از افراد جبهه متحد اصولگرایان در لیست جبهه پایداری و یا برعکس، ضمن بیان اینکه احزاب اصولگرا که شاهد تلاش ۷+۸ بوده‌اند، چنین تصمیمی نخواهند گرفت، گفت: گروه‌هایی که جزء جبهه متحد شده‌اند، معنایش این است که به همه کاندیداهای جبهه متحد رای خواهند داد و این حق را نخواهند داشت که کاندیداهای خودشان را بین جبهه متحد و جبهه پایداری تقسیم کنند.

 مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه بعد از طی مراحل طولانی و ایجاد ساز و کار وحدت بین اصولگرایان، تصمیم برخی گروه‌های داخل جبهه متحد برای گنجاندن نام افراد جبهه پایداری غیر قابل تصور است، ادامه داد: از طرف جبهه پایداری نیز ظاهرا دو لیست تهیه شده که هیچ کدام از آن‌ها از نظر جبهه متحد و آیت الله مهدوی اعتبار ندارد، درباره کسانی هم که در لیست جبهه پایداری گنجانده شده‌اند، در اینکه جزء لیست جبهه متحد باشند، هیچ تصمیم گیری گرفته نشده است.

وی همچنین با چشم پوشی از تخریب های صورت گرفته از جانب اعضای جبهه متحد علیه اعضای جبهه پایداری مدعی شد: از طرفی متاسفانه، جبهه پایداری با گنجاندن نام چهره‌های شاخص جبهه متحد، کاری کرده است که بتوانند حمله به جبهه متحد را آغاز کند.

مصباحی مقدم با بیان این موضوع که حمله به جبهه متحد از راه گنجاندن برخی تصاویر و اسامی که در جبهه متحد نسبت به آن‌ها هنوز رای مشخصی وجود ندارد، صورت می‌گیرد، ادامه داد: باید صبر کنیم تا اینکه لیست جبهه متحد بیرون بیاید و جبهه پایداری نتواند روی این بخش مانور دهد.

وی ادامه داد: از طرفی تمام همت آیت الله مهدوی و جبهه متحد این بود که یک لیست بیشتر در این دور از انتخابات نباشد، چرا که دو لیست چه تمامش متفاوت باشد، چه مشترکاتی داشته باشد، موجب کاهش و تقسیم آرا می‌شود.

 عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: دو لیستی شدن کاهش آرا را به دنبال دارد چرا که باعث سردرگمی در انتخاب نهایی مردم می‌شود، خود این سردرگمی مردم را سرگردان می‌کند و سرگردانی احیانا موجب عدم حضور مردم در رای گیری و کاهش سطح آرا می‌شود.

به هر حال آنچه که مصباحی مقدم ادعا می کند و آنچه که واقعیت جامعه اقتضا می کند از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته و این خود اولین نشانه های شکاف و اختلافات گسترده در بین اعضای جبهه متحد اصولگرایان می باشد و به قطع روز به روز بر دامنه این اختلافات افزوده خواهد شد.

 در شرایط فعلی جبهه متحد اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات دو را بیشتر در پیش ندارد یا اینکه کلیه خواص بی بصیرت و مردودین فتنه را از جبهه خود طرد نماید تا شاید باقیمانده ها مورد اقبال برخی مردم قرار گیرند و یا اینکه اعضای معتدل و انقلابی خود را به لیست جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیفزاید.
 
 
مطالب مرتبط


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آغاز اختلافات اصولگرایان, جبهه متحد اصولگرایان, مصباحی مقدم, عدم مرزبندی شفاف, ساکتین فتنه, تسامح و تساهل, مردودین فتنه, جبهه ایستادگی, جبهه پایداری, جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی, ,