روانبخش: پيوستن به جبهه متحد يك بحث تمام‌شده است

 يك عضو جبهه پايداري گفت: پيوستن به جبهه متحد از بحث‌هايي است كه تمام شده و شعار وحدت ديگر اكنون بي معنا‌ست

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين قاسم روانبخش عضو جبهه پايداري و از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدي كه در مسجد علي‌ابن موسي‌الرضا (ع) منطقه 18 سخن مي‌گفت، پس از مرور اجمالي دوران پيامبر اكرم (ص) و تاكيد بر اهميت واقعه غدير اظهارداشت: يكي از نگراني‌هاي پيامبر (ص) اين بود كه بعد از خودشان چه كسي هدايت مردم را عهده‌دار خواهد بود، لذا حضرت علي (ع) را به عنوان جانشين برگزيدند و غدير بحث ولايت و جانشيني بود. 

وي در ادامه با اشاره به حوادث بعد از رحلت پيامبر(ص) تصريح كرد: خواصي كه مسائل را مي‌فهميدند، حقيقت را براي مردم روشن نكردند، برخي پول و پست گرفته و برخي هم ترسيدند و سكوت كردند هرچند شايد اگر مي‌دانستند كه نتيجه كارشان شهادت فرزند رسول‌ خدا در كربلا خواهد بود، سكوت نمي‌كردند.

روانبخش ادامه داد‌: امام (ره) كه زحمات بسياري براي انقلاب كشيد، همانند پيامبر خدا نگران بعد از خود بود، دشمنان منتظر بودند كه امام سرش را بر زمين بگذارد تا فتنه‌ها برپا كنند، اما به فضل الهي از سر سفره امام، مردي همانند خود امام(ره) برخواست.

وي با بيان اين‌كه ماحضور مقام معظم رهبري را نشناخته‌ايم گفت: ما كه هيچ،‌ آيت‌الله مصباح فرمودند "بايد اعتراف كنم كه نه امام را شناخته‌ام و نه ابعاد وجودي حضرت آقا را".

وي تصريح كرد: امام (ره) براي پس از خود يك كد مهم ارائه كرد و آن اين بود كه مردم اگر مي‌خواهيد به مملكت شما آسيبي نرسد، پشتيبان ولايت فقيه باشيد و در مورد كساني كه در زمان حيات خود از‌آنها تعريف كرده بود يا حكمي به آن‌ها داده بود، نيز فرمود كه آن‌ها را با ولي فقيه زمان بسنجيد.

وي ادامه داد: شيخ مهدي كروبي ادعا مي‌كرد كه من 18 حكم از امام در جيبم دارم، بايد پرسيد كه الان چه كردي؟

روانبخش افزود: در زمان پيامبر(ص) عده‌اي با اسم پيامبر مقابل حضرت علي ايستادند و امروز هم عده‌اي با اسم امام (ره) مقابل ولي فقيه مي‌ايستند.

وي تصريح كرد: ‌به لطف خدا مردم ما با مردم زمان پيامبر(ص) فرق دارند و اشاره امام خود را گرفتند و در فتنه 88 كه بسياري از خواص سكوت كردند مردم از ولي فقيه پشتيباني كردند و ملت ايران نشان داد كه اگر در كربلا بود امام را ياري مي‌كردند؛ چرا كه 9 دي را قبل از‌ آنكه اما‌م‌شان به شهادت برسد آفريدند.

وي با بيان اين‌كه ايران امروز به يك قطب تبديل شده است، گفت: اگر زماني شوروي و آمريكا دو قطب در جهان محسوب مي‌شدند، امروز مي‌گويند كه همه قدرت‌هاي بزرگ در يك طرف قرار دارند و ايران در طرف مقابل.

وي با اشاره به بيداري اسلامي منطقه ادامه داد: كسي در خواب هم نمي‌ديد كه مصر، تونس، ليبي و ... اينگونه متحول شوند، راشد الغنوشي مبارز تونسي گفته بود كه بهترين الگوي مردم سالاري الگوي ايران است، عبد‌الجليل رئيس شوراي انتقالي ليبي مي‌گويد كه ما هم در مسير ايران دائما در حال رفت و آمدند؛ ايران امروز به امام مسلمين تبديل شده است.

روانبخش با بيان اين‌كه نسبت كشور آلمان به ساير كشورهاي اروپايي همانند نسبت قم به ساير شهرها در ايران است، گفت: آلمان در بين كشور‌هاي اروپايي بسيار تاثيرگذار است، رشد ‌اسلام خواهي در اين كشور بسيار فوق‌العاده است و مسجد هامبورگ امروز به يكي از مراكز بزرگ‌ تبديل شده به طوري كه هر روز يك نفر در اين كشور شيعه مي‌شود و پيش بيني كرده‌اند كه تا چند سال ديگر جمعيت مسلمانان با غير مسلمانان در اين كشور برابر خواهد بود.

وي افزود: تحريم‌هايي كه نسبت به كشور ما اعمال مي‌شود بي‌نظيرترين تحريم‌هايي است كه مي‌توان به يك كشور اعمال كرد، اين فشار‌ها براي اين است كه مردم ما را دچار تنگناي اقتصادي كنند و با ايجاد نارضايتي از ايران انتقام بگيرند.

اين عضو جبهه پايداري با اشاره به نزديكي به انتخابات مجلس نهم نيز گفت: نوكران داخلي دشمنان اعم از اصلاح‌طلبان و كساني كه فتنه 88 را رقم زدند، انتخابات را تحريم كرده‌اند و از طرف ديگر با اعمال فشارهايي اقتصادي تلاش دارند كه با ايجاد نارضايتي مشاركت را كم كنند و از آن نتيجه بگيرند كه هر راي كه نيامد متعلق به ما بوده آقاي خاتمي گفت كه اگر مشاركت را به زير 30 درصد برسانيم پيروزيم ولو اينكه نماينده‌اي در مجلس نداشته باشيم. اما همانگونه كه رهبري فرمودند به رغم خواست دشمنان مردم انتخاباتي دشمن‌شكن برگزار خواهند كرد.

وي ادامه داد: ملت ايران ثابت كرده است كه زير بار تحميل نمي‌رود و تحريم‌ها موجب پيشرفت بيشتر ما مي‌شوند، ملت ايران بيدار است، در روز راي‌گيري وضو بگيريد و خالصانه حضور پيدا كنيد قطعا اگر مشاركت بيشتر شود دشمن شكست را احساس خواهد كرد، به كساني كه به مراكز قدرت و ثروت متصل نبوده و وامدار اين و آن نباشد راي دهيد.

روانبخش در توضيح چگونگي شكل‌گيري جبهه پايداري نيز گفت: انقلاب با فراز و نشيب‌هاي مختلفي همواره بوده است اما چون در رأسش ولي فقيه قرار دارد، خط اصيل انقلاب حفظ شده است. در اين فراز و نشيب‌ها جريان حزب‌الهي متدين با فعاليت‌ بسيج، سپاه، حوزه و روحانيت نتيجه داد و شعار آقاي احمدي‌نژاد كه شعارهاي انقلاب بود مورد قبول واقع شد و مردم هم به آن راي دادند.

وي افزود: آيت‌الله مصباح تابلويي بلند كرد كه به اسم جبهه پايداري كه دو مرز بندي دارد يكي با فتنه و يكي جريان انحرافي و حركتش در مسير اسلام ناب محمدي زير نظر ولايت فقيه است، شعار هم نيست، شعور است.

روانبخش با بيان اين‌كه "آقاي باقري لنكراني (يكي از اعضاي جبهه پايداري) يك دسته گل است" گفت:‌ كساني مثل آقاي باقري لنكراني و دكتر بي‌ريا كه كنار گذاشته شدند به خاطر اين بود كه مقابل انحراف ايستادند.

وي خاطر نشان كرد: تشكيل جبهه پايداري تنها يك حركت انتخابي نيست و ادامه دارد، جبهه پايداري حزب نيست و هر كسي تفكر آن را قبول دارد، عضو آن است، پول هم نداريم كه دفتر بزنيم و عضو بگيريم.

روانبخش كه سردبيري پرتو سخن را نيز بر عهده‌دار در پاسخ به سوال ديگري در مورد ترور دانشمندان هسته‌يي كشورمان گفت: يكي از راه حل‌ها در اين مورد همان است كه آقاي شريعت‌مداري پيشنهاد داد و آن مقابله به مثل است يعني اگر شما دانشمندان ما را ترور مي‌كنيد، ما هم حق داريم كه دانشمندان شما را ترور كنيم و از روزي كه تهديد به مقابله به مثل كرده‌ايم، آمريكا و اسراييل دائما مي‌گويند كه ترور‌ها كار ما نبوده است.

وي خاطر نشان كرد: اكنون وقت اين نيست كه كسي دولت را بزند، اما حمايت از جايگاه حقوقي دولت به معناي چشم بستن بر برخي مسايل نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگري نيز گفت: اصلاح طلبان انتخابات راتحريم كرده‌اند، اما به طور فردي مي‌آيند، اگر مهره‌هاي سفيد آن‌ها بيايند و آقاي خاتمي و آقاي هاشمي از آنها حمايت كنند اين مهره‌ها ديگر سفيد نيستند، سياه مي‌شوند. براساس قرارداد با آمريكا در بگرام به آنها گفته‌اند كه در انتخابات حضور پيدا نكنند تا تنور انتخابات گرم نشود.

وي با بيان اين‌كه " فضا بايد انتخاباتي باشد" افزود: با شرايطي كه وجود دارد اينكه بگويم، انتخابات رقابتي نباشد تنور انتخابات گرم نمي‌شود، مي شود اصولگرايان چند ليست در اين انتخابات ارائه دهند، اما بايد اخلاق را رعايت كنند و به هم نبپرند، اكنون شعار وحدت ديگر معنا ندارد.

وي در پاسخ به سوالات خبرنگار ايسنا اظهار داشت: پيوستن به جبهه متحد اصولگرايي از بحث‌هايي است كه ديگر تمام شده است.

وي در اين باره كه آيا رقابت بين اصولگرايان در انتخابات پيش‌رو تظاهر به تكثر است يا نه نيز گفت: شعارها و مواضع ما با جبهه متحد كاملا متفاوت است و بحث‌هاي اساسي در اين باره داريم و اين به معناي صوري بودن رقابت نيست، ما اهل معامله برسر اصول انقلاب نيستيم.

اين عضو جبهه پايداري در مورد اين‌كه آيا باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري مي‌شود يا نه گفت: نه رد مي‌كنم و نه تاييد، سخنگو كه انتخاب شد، خود به طور رسمي اعلام مي‌كند.

وي در مورد ليست جبهه پايداري براي انتخابات نيز پاسخ داد:‌ جبهه پايداري در نشست‌هاي خود در مورد ليست نامزد‌ها در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف رايزني مي‌كند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : روانبخش, پيوستن به جبهه متحد, بحث تمام ‌شده, شعار وحدت, جبهه پايداري, اهميت واقعه غدير, غدير, بحث ولايت, رحلت پيامبر, ,