معترضان ضد سرمایه‌داری هتلی را در سانفرانسیسکو اشغال کردند
 

خبرگزاری فارس: صدها تن از معترضان ضد سرمایه‌داری آمریکا پس از اعتراض سراسری در مقابل دادگاه‌های فدرال در سراسر این کشور اقدام به اشغال یک هتل خالی در سانفرانسیسکو کردند.

 
 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،صدها تن از معترضان ضد سرمایه‌داری آمریکا پس از یک روز اعتراض سراسری در مقابل دادگاه‌های فدرال در سراسر آمریکا، اقدام به اشغال یک هتل خالی در سانفرانسیسکو کردند. 

بر اساس این گزارش،معترضان ضد سرمایه‌داری شهر سانفرانسیسکو پس از راهپیمایی از مرکز این شهر که با حضور هزار تن از تظاهرات‌کنندگان انجام شد، با سردادن شعارهای "این خیابان‌ها، خیابان‌های ماست" و "پلیس‌ها به خانه برگردید"، اقدام به ورود به هتل "کاتدرال هیل" کردند.

شمار زیادی از پلیس های ضد شورش در وردوی هتل کاتدرال هیل، موانعی را مستقر کرده بودند. معترضان برای برچیدن موانع به سوی آنها یورش بردند و با پلیس درگیر شدند و در مقابل نیروهای پلیس نیز با باتوم و اسپری فلفل معترضان را سرکوب کردند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند. پلیس مدعی شده است که تظاهرکنندگان اقدام به پرتاب سنگ، بطری و آجر به آنها کرده و دو افسر پلیس را مجروح ساختند.
معترضان سپس بار دیگر به یکدیگر پیوستند تا دوباره اطراف ساختمان هتل تظاهرات کنند و برخی از آنها اقدام به شکستن پنجره‌های یک فروشگاه خودرو در نزدیکی محل کردند.

کمی بعد نیز گروه کوچکی از معترضان که از پیش به هتل دسترسی پیدا کرده بودند، درهای ورودی جلوی هتل را باز کرده و سپس گروه انبوهی از تظاهرات‌کنندگان بدون مقاومتی از سوی پلیس وارد هتل شدند.

پیش از این نیز شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان  در شهر سانفرانسیسکو خود را به در بانک "وال‌فارگو" در سانفرانسیسکو زنجیر کردند.همچنین صدها تن از معترضان وابسته به جنبش 99 درصدی تسخیر وال استریت با تجمع مقابل ساختمان کنگره از نفوذ پول های شرکتی در امور سیاسی کشور انتقاد کرده بودند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : معترضان, معترضان ضد سرمایه‌داری, سانفرانسیسکو, اشغال هتل, ,