درخواست محاکمه وهابیهای تکفیری

 
 هراز نیوز :یک روحانی شیعه در عربستان با محکوم کردن حمله رسانه های رژیم سعودی به شیعیان، خواستار محاکمه سریع صادرکنندگان فتواهای تکفیری در این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه منطقه ربیعیه عربستان در مسجد العباس (ع) این شهر بر لزوم توقف حملات رسانه ای علیه شیعیان در این کشور تاکید کرد و گفت: توهین رسانه های عمومی به فرزندان مذهب تشیع در عربستان به صورت روزافزون است که شیعیان را کافر، معاند، خطرناک تر از یهود و خطرناک ترین مردم کره زمین نشان می دهند.

وی افزود: فشارها و حملات مذهبی علیه شیعیان در سراسر زندگی آنان کاملا نمایان است و این فشارها را می توان در خطبه های نماز جمعه، مدارس و کتابها، نوار، سی دی و اعلامیه های منتشر شده مشاهده کرد.

حجت الاسلام الحبیل فیلتر شدن برخی از سایت های اینترنتی را خواستار شد و تصریح کرد: فعالیت برخی از سایت های اینترنتی، روزنامه ها و شبکه های ماهواره ای که شیعیان را تکفیر می کنند و شهروندان را به کینه و نفرت از یکدیگر فرامی خوانند، باید متوقف شده و عوامل صدور فتواهای تکفیری و خشونت طلب به سرعت محاکمه شوند.

خطیب جمعه منطقه ربیعیه اظهار داشت: آیا سایتی شیعه در عربستان وجود دارد که شهروندان را به کینه و نفرت از یکدیگر فرا بخواند یا سایر فرزندان این وطن عزیز را کافر بداند؟ آیا تاکنون دیده اید که یکی از علمای شیعه عربستان به تکفیر مسلمانان بپردازد؟

وی از عملکرد مفتی عربستان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: منتظر آن روزی هستیم که مفتی عربستان از شهروندان سنی بخواهد به شیعیان احترام بگذارند.

شیخ عبدالکریم الحبیل با اشاره به خواسته های علمای شیعه عربستان تاکید کرد: علمای شیعه همواره توقف حملات رسانه ای شدید علیه شهروندان شیعه عربستان را خواستار شده اند؛ حملات رسانه ای که در پرتو سایت های اینترنتی و فتواهای تکفیری برخی از علمای هیئت کبار العلمای سعودی انجام می گیرند.

این عالم شیعه ضرب و شتم زائران شیعه مدینه منوره را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: آزار و اذیت دانشجویان شیعه در یکی از دانشگاه های کشور و ضرب و شتم زائران مدینه منوره و تهدید مسلحانه آنان به شدت محکوم است و نشان می دهد که تبعیض و لشگرکشی علیه شیعیان در عربستان همچنان ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به راهپیمایی مشروع شیعیان عربستان خاطرنشان ساخت: جوانان شهر القطیف با برگزاری راهپیمایی در پی برتر شمرده شدن خود نسبت به سایر شهروندان نیستند، بلکه برای مبارزه با کینه توزی و خشونت در کشور و گسترش محبت و صلح در وطن بپا خواسته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : درخواست محاکمه, وهابیهای تکفیری, محاکمه وهابیهای تکفیری, حمله رسانه ها, رژیم سعودی, حمله به شیعیان, عبدالکریم الحبیل, خطیب جمعه منطقه ربیعیه, ,