فرياد "مبارک سرنگون باد" بیش از دو میلیون مصری در میدان التحریر
 

 

امروز جمعه و در یازدهمین روز از انقلاب مصر که " روز رفتن مبارک" نام گرفته است، تاکنون بیش از دو میلیون معترض مصری در میدان التحریر تجمع کرده اند و با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی مبارک و محاکمه او شده اند.

به گزارش رجانيوز، شمار مردم شرکت کننده در تظاهرات سرنوشت ساز "روز رفتن مبارک" در میدان التحریر لحظه به لحظه افزایش می یابد. بر اساس این گزارش، مردم معترض مصر در حال خواندن سرودهای ملی بوده و فریاد " مبارک برو" در فضای میدان التحریر طنین افکن شده است.

شمار زیادی از معترضان به رژیم مبارک از شب گذشته در میدان التحریر بسر می برند.

نیروهای امنیتی مصر به کمک مزدوران مبارک صدها تن از خبرنگاران و اعضای تیم های رسانه‌ای را از میدان التحریر خارج کرده‌اند.

شعار "مبارک را نمی خواهیم" در فضای مصر طنین انداز شد

امروز جمعه و همزمان با "روز رفتن مبارک"، شعار یکپارچه مردم مصر، "مبارک را نمی خواهیم" در فضای قاهره و دیگر شهرهای این کشور طنین انداز شد.

مردم مصر برغم سخنان تهدید آمیز مقامات رژیم مبارک و حملات سازماندهی شده مزدوران مبارک در دو روز گذشته، یکپارچه در تظاهرات سرنوشت ساز "روز رفتن مبارک" شرکت کرده اند.

خبرنگار العالم از شهر اسیوط گزارش داد که مردم خشمگین این شهر با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسراییلی دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورشان را رد کردند.

اخوان المسلمین مصر از ارتش این کشور خواسته است تا از مردم در قبال حملات مزدوران مبارک حمایت کنند.

 
روز رفتن مبارک/ پیامک و اینترنت در مصر قطع شد

امروز جمعه و همزمان با تظاهرات میلیونی " روز رفتن مبارک" شبکه اینترنت و سرویس پیامک در مصر قطع شد.

دولت مصر سرویس پیامک را بطور کامل در خدمت گرفته و پیام هایی در حمایت از مبارک مخابره می کند.

مردم معترض مصر حاضر در میدان التحریر خواستار سرنگونی و محاکمه مبارک و دیگر جنایتکاران رژیم مبارک هستند.

" انقلاب ما مردمی است"، " انقلاب ما، انقلاب جوانان است"، "انقلاب ما علیه حکومت استبدادی است"، "دولت مصر مزدور آمریکا و اسراییل است" و "ای جوانان مصر کمربندهایتان را محکم ببندید" از جمله شعارهایی است که مردم معترض مصر سر می دهند." مبارک سرنگون باد"، " مبارک، برو برو"،"انقلاب، انقلاب تا پیروزی" از دیگر شعارهای مردم مصر است.

حضور عمرو موسی در میدان التحریر

دبیر کل اتحادیه عرب در بین تظاهر کنندگان مصری در میدان التحریر حاضر شد.

عمروموسی دبیر کل اتحادیه عرب امروز بین تظاهرکنندگان بود و به سمت دفتر این اتحادیه که نزدیکی میدان التحریر است به راه افتاد. عمرو موسی هنوز اعلام موضع نکرده است، اما گفته می شود که او به زودی از دفترش خارج میشود ودرباره تحولات فعلی وراههای برون رفت از آن اظهار نظرخواهد کرد.

خیابان های فرعی اطراف میدان التحریر نیزمملوازجمعیت است وخبرنگاران وروزنامه نگاران زیادی درصحنه حضور دارند، ازهمه گروهها واحزاب در این تظاهرات شرکت دارند زنان کودکان وجوانان نیز در این تجمع به چشم می خورند. دولت نیز مردم را تهدید کرده که هرکس به سمت میدان التحریر بیاید مسوولیت عواقب آن بر عهده خودش است.

تعدادی از نیروهای ارتش به میدان امده اند که محمد حسین طنطاوی و دیگرفرماندهان نیروهای مسلح را نیز می‌توان در بین آنان مشاهده کرد.

حرکت مردم اسکندریه به سوی میدن سرباز گمنام

بیش از نیم میلیون نفر تظاهر کننده در این شهر با درخواست برای سرنگونی مبارک در حال حرکت به سمت میدان سرباز گمنام اسكندريه هستند.

بر اساس این گزارش هنوز مسیر بعدی تظاهرات مسالمت آمیز و خود جوش مردم اسکندریه مشخص نیست، اما اما مردم حدود 2 ساعت در میدان شهدا تحصن کرده وهم اکنون نیز قصد دارند با رفتن به میدان سرباز گمنام در آنجا تحصن کنند.

حضور ناگهانی وزیر دفاع مصر در میدان التحریر

منابعی در وزارت دفاع مصر اعلام کرده اند که سپهبد "محمد حسین طنطاوی" وزیر دفاع این کشور امروز جمعه در میدان التحریر حضور یافت.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که طنطاوی و تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح مصر در میدان التحریر حضور دارند. این خبرگزاری به علت حضور وزیر دفاع و فرماندهان ارتش مصر در میدان التحریر اشاره ای نکرده است.

بیش از دومیلیون نفر از مردم معترض مصر که خواستار سرنگونی حسنی مبارک (82 ساله) و محاکمه او هستند، امروز جمعه و همزمان با " روز رفتن مبارک" در میدان التحریر تجمع کرده و شعارهایی علیه مبارک، آمریکا و رژیم صهیونیستی سرداده اند.

مساجد؛ مراکز امدادرسانی به مجروحان انقلاب مصر

مساجد در شهرهای مختلف مصر بویژه میدان التحریر قاهره به مراکزی برای امدادرسانی و کمک به مجروحان انقلاب مصر تبدیل شده اند که بدست مزدوران مبارک مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

مسجدی در گوشه ای از میدان التحریر به بیمارستانی برای درمان زخمی های درگیری های روزهای اخیر در قاهره تبدیل شده است.

پزشکان مصری حاضر درتظاهرات " روز جمعه رفتن " که احتمال می رود شمار زیادی در آن کشته و یا زخمی شوند، آمادگی خود را برای کمک رسانی به زخمی ها و مجروحان احتمالی تظاهرات و درگیری های امروز اعلام کرده اند.

مسجد "عباد الرحمن" که 150 مترمربع مساحت دارد، در یکی از خیابان های فرعی خیابان "محمد محمود" قرار دارد که به مرکزی برای درمان مجروحان تبدیل شده است.

"أحمد الطیب " متولی این مسجد می گوید: این مسجد از روز سه شنبه ( 25 ژانویه) همزمان با شروع تظاهرات مردم مصر به مکانی برای امداد رسانی به زخمی ها و مجروحان درگیری ها تبدیل شده است.

دکتر "خالد حنفی " می گوید : ما دربیمارستان ها با شرایط سختی روبه رو هستیم و شمار زیاد کشته ها و زخمی ها ما را غافلگیر کرد.

وی گفت: علت اغلب کشته ها و زخمی ها، پرتاب سنگ، ضربات چاقو و تیراندازی مزدوران مبارک به سوی مردم معترض بوده اند.

رژِیم مبارک پخش زنده انتفاضه مردم مصر را ممنوع کرد

دولت مصر پخش زنده و مستقیم انتفاضه مردم این کشور را ممنوع کرد و مانع فعالیت شبکه های خبری برای پوشش خبری و تصویری تظاهرات بزرگ امروز جمعه"روز رفتن مبارک" شده است.

این گزارش حاکی است که مردم مصر در دسته های 200 تا 400 نفری عازم میدان التحریر هستند.

تیم های خبری با دشواری های زیادی در قاهره روبه رو هستند و صبح امروز جمعه تعدادی از خبرنگاران و تصویربرداران مورد ضرب و شتم مزدوران مبارک قرار گرفته اند.

یک خبرنگار بدست مزدوران مبارک کشته شده و شماری از آنان بازداشت شده و تجهیزات خبریشان ضبط و توقیف شده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فرياد "مبارک سرنگون باد" بیش از دو میلیون مصری در میدان التحریر, امروز جمعه و در یازدهمین روز از انقلاب مصر که " روز رفتن مبارک" نام گرفته است, ,