بازداشت 49 عنصر اطلاعاتی ترکیه در سوریه

 

یک هفته‌نامه ترکیه‌ای اعلام کرد که 49 عنصر اطلاعاتی ترکیه در ماه‌های اخیر در سوریه بازداشت شده‌اند و سفر محرمانه یک هیئت از اطلاعات نظامی ارتش ترکیه به سوریه برای آزادسازی آنان تاکنون ناکام مانده است.

به گزارش فارس،‌ هفته‌نامه ایدنلیک ترکیه در شماره این هفته خود اعلام کرد که مقامات سوریه تاکنون 49 عضو دستگاه اطلاعاتی ترکیه را بازداشت کرده‌اند.

به گفته این نشریه ترکیه‌ای، این عناصر ماموریت‌های اطلاعاتی و محرمانه در خاک سوریه داشته‌اند.

این نشریه افزود که هیئتی از دستگاه اطلاعات نظامی ترکیه اخیرا در سفری محرمانه به سوریه (دو هفته پیش) تلاش کرد که با مذاکراه با مقامات سوریه، آنان را آزاد کند ولی دست خالی از دمشق بازگشت.

بنا بر این گزارش، یکی از نزدیکان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفته است که کانال‌های ارتباطی دمشق با دستگاه اطلاعاتی ترکیه برقرار است و مناسبات آنان با مقامات ارشد بازنشسته ارتش ترکیه خوب است بخصوص آنهایی که سال گذشته استعفا کردند.

مسئولان سوری به خبرنگار این نشریه ترک‌زبان اعلام کردند که سوریه آماده آزاد کردن این عناصر اطلاعاتی است اما ترکیه باید در مقابل این کار،‌ همه معارضان خارج‌نشین سوریه بخصوص شورای موسوم به شورای ملی سوریه (به ریاست برهان‌الدین غلیون) را از این کشور بیرون کند و دفاتر آنان را ببندد.

گفته می‌شود لطفی ترک خان نماینده پارلمان ترکیه از حزب جنبش ملی از شهر کوجالی اخیرا از رئیس پارلمان این کشور خواسته است تا پیرامون بازداشت این تعداد عناصر اطلاعاتی ترکیه،‌ احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه به پارلمان فراخوانده و از وی توضیح خواسته شود ولی این درخواست تاکنون بی‌جواب مانده است.

این نماینده تاکید کرده است که عناصر ترکیه‌ای یکجا بازداشت نشده بلکه در چند دوره مختلف بازداشت شده‌اند.

این نشریه پیش از این در تاریخ 10 ژانویه نیز تاکید کرده بود که تعداد بازداشت شدگان ترکیه در سوریه 42 نفر است اما در شماره جدید تاکید کرد که 49 نفر بازداشت شده‌اند.

ترکیه در همسویی با سیاست آمریکا علیه سوریه،‌ اقدامات فراوانی تاکنون علیه سوریه انجام داده است که شامل تحریم اقتصادی و تحریم بانک مرکزی سوریه از جانب آنکارا و پناه دادن به معارضان خارج‌نشین سوریه که از جانب دستگاه‌های اطلاعاتی غرب حمایت می‌شوند بخشی از اقدامات خصمانه آنکارا علیه دمشق است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بازداشت, عنصر اطلاعاتی ترکیه, عنصر اطلاعاتی در سوریه, ,