رضاحسینی نماینده شهر بابک،: به ابعاد فاز دوم بیاندیشید

دولت واقع‌بينانه تحليل كند و بررسي كند ببيند آثار كارش چه بوده است؟ اثرات مثبت و منفي آنرا ببيند؟ آيا صرفاً واريز مبالغي هر ماه به حساب افراد يعني اجراي عدالت و توسعه و تحول اقتصادي؟ آيا شعار دو برابر يا سه برابر كردن پرداخت‌ها و ايجاد جو روحي و رواني در افكار عمومي همه چيز است؟...

بولتن نیوز: مصطفي رضا حسيني نماينده مردم شهرستان شهر بابك در یادداشتی با عنوان "هشدار؛ اثر سوء هدفمندي يارانه‌ها را ناديده نگيريم" به ابعاد این قانون و آثار منفی و مثبت آن پرداخته و متذکر شده که در کنار آثار مثبت این قانون باید آثار منفی آن را نیز در نظر بگیریم زیرا در کنار رشد قدرت خرید مردم باعث کاهش انگیزه تولید در روستاها وشهرستان ها شده و زندگی شهری و مصرفی و واردات کالا را دامن زده است.
رضاحسینی تاکید کرده است: که در مرحله دوم نیز باید به آثار مثبت و منفی فاز اول توجه کنیم و بعد فشار بر تولید را افزایش دهیم.
وی افزود: یک سال از كار بزرگ هدفمندي يارانه‌ها که در كشور آغاز شد و بنا به توصيه مقام معظم رهبري همه كشور براي اين مهم بسيج شدند مي‌گذرد و اكنون وقت آن رسيده كه به نكاتي پيرامون آن پرداخت، نكاتي كه ناشي از كم توجهي رئيس دولت به قوانين مصوب در مورد زمان و نحوه اجراي اين قانون برمي‌گردد
وی ادامه داد: اثر منفي دراز مدت آن بر اقتصاد، توليد، وابستگي، تك محصولي كردن كشور و... باید بررسی شود که چگونه باید اجرا شود که آثار منفی کمتری داشته باشد
وی تصریح کرد:آيا نبايد دولت واقع‌بينانه تحليل كند و بررسي كند ببيند آثار كارش چه بوده است؟ اثرات مثبت و منفي آنرا ببيند؟ آيا صرفاً واريز مبالغي هر ماه به حساب افراد يعني اجراي عدالت و توسعه و تحول اقتصادي؟ آيا شعار دو برابر يا سه برابر كردن پرداخت‌ها و ايجاد جو روحي و رواني در افكار عمومي همه چيز است؟
وی گفت: 70 ميليون نفر حقوق بگير جديد به دولت اضافه شد و به ناچار چون درآمدها جوابگوي حقوق بگيران نيست به ناچار از محل سهم توليد، پروژه‌ها زده شد سهم توليد و پروژه‌هاي زيربنايي كه خيلي حساس و مهم است مورد بي‌مهري قرار گرفت.
وی افزود:  خانواده‌اي كه با دريافت مبالغ ماهيانه قابل توجه مواجه شده، ديگر حالا اگر قنات كم آب شد يا خشكيد انگيزه‌اي براي لايروبي و احياء آن ندارد. چرا بايد خود را به زحمت بياندازد با سختي آبي تهيه، محصولي توليد و آنرا به نازلترين قيمت به بازار ببرد و سود و نفع آن باشد براي واسطه و بازاري و فروشنده.
وی ادامه داد: كم‌كم شهرنشيني يك عادت مي‌شود و زندگي و كار در روستا سخت و سخت‌تر، در نتيجه روستاها و شهرهاي كوچك و مولد در حوزه كشاورزي و دامداري و توليد خالي مي‌شود و به دست فراموشي سپرده مي‌شود.
وی گفت: در دراز مدت مي‌شويم يك كشور وارد كننده عمده نيازهايي كه خودمان قبلاً توليد كننده و حتي صادر كننده آن بوده‌ايم، مي‌شويم يك كشور وابسته و برخلاف شعارهاي دولتمردان مبني بر فاصله گرفته از پول نفت و وابستگي نفتي، كاملاً وابسته به نفت خواهيم شد
وی افزود:اگر اجراي هدفمندي يارانه‌ها 10 اثر مثبت دارد 20 اثر مخرب هم دارد، بايد هر دو كفه‌ ترازوي اجتماعي و مملكت داري را ديد، نبايد فريب ظواهر را خورد و اسير هياهوها، شادي‌ها و كف‌زدن‌ها و به به و چه‌چه گفتن‌ها شد، نبايد مغرور از سخنراني و جلب توجه ظاهري  بود، تاريخ بايد عبرت باشد بايد با افراد دانا مشورت كرد، بايد با اسلوب حركت كرد از كارهاي شتاب زده و مطالعه نشده پرهيز كرد، بايد ديد چه كاري مي‌توان كرد فرد را از دريافت بهره‌مند كرد او را وابسته نكرد، كار و توليدش را نگرفت بلكه آنرا توسعه داد يا وارد شيوه و روش‌هاي مدرن و روز كرد. بايد كارشناسان وارد كار شوند، نترسند، حرف بزنند، زير سئوال ببرند، راه كار ارائه دهند، مشورت دهند، كشور از آن همه مي‌باشد و همه موظف به حفظ و حراست از آن مي‌باشند، انقلاب و ارزشها از آن همه ايرانيها مي‌باشد عده‌‌اي نمي‌توانند آنرا به نام خود مصادره كنند و با برخي افكار ابتدايي آنرا به ورطه نابودي در دراز مدت بكشانند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اثر سوء هدفمندي يارانه‌ها, رضا حسینی, نماینده شهر بابک, ابعاد فاز دوم یارانه, آثار منفی هدفمندي يارانه‌ها, ,