اظهار نظر شاذ يك هنرمند درباره گلشيفته

اگر چه چند روزي از انتشار تصاوير مفتضح گلشيفته فراهاني در فضاي مجازي مي‌گذرد اما كماكان اظهارنظرها درباره‌ي آن ادامه دارد و بحث و تبادل نظر پيرامون علل و دلايل اين مسأله، هم‌چنان جزو داغ‌ترين اخبار روز محسوب مي‌شود. در آخرين اين اظهارنظرها، سركار خانم مرضيه برومند هم وارد ميدان شدند و نظر‌يه‌ي بديعي را بيان فرمودند. خانم برومند معتقد است علت به‌وجود آمدن چنين عملي...
اگر چه چند روزي از انتشار تصاوير مفتضح گلشيفته فراهاني در فضاي مجازي مي‌گذرد اما كماكان اظهارنظرها درباره‌ي آن ادامه دارد و بحث و تبادل نظر پيرامون علل و دلايل اين مسأله، هم‌چنان جزو داغ‌ترين اخبار روز محسوب مي‌شود.
در آخرين اين اظهار نظرها، سركار خانم مرضيه برومند هم وارد ميدان شدند و نظر‌يه‌ي بديعي را بيان فرمودند. خانم برومند معتقد است علت به‌وجود آمدن چنين عملي، شخص آقاي فرج‌الله سلحشور است!
برومند كه ديروز با سايت آويني گفت‌وگو مي‌كرد در اين‌باره اظهار داشت: «اين اقدام گلشيفته انعكاسي از بعضي سخت‌گيريهاي بي مورد، تهمت‌هاي نابجا به سينما از سوي قشري خاص مثل آقاي سلحشور و شرايط سخت جامعه است. توجه داشته باشيم كه گلشيفته بعد از حضور در هاليوود در يك مراسم بين المللي كه بخشي از آن درباره‌ي فيلم درباره‌ي الي بود حضور پيدا كرد و با حجاب هم ظاهر شد اما ما در كشور باز هم او را دفع كرديم و به جذب حداكثري و دفع حداقلي عمل نكرديم.»

اگر چه سركار خانم برومند در همين مصاحبه، اقدام زشت گلشيفته فراهاني را تقبيح كرده و گفتند كه: «من از اين رفتاري كه گلشيفته انجام داد حالم به هم خورد و اين عمل، بسيار قبيح و زشت است و جاي حرفي را باقي نمي‌گذارد» و «اين كاري كه گلشيفته فراهاني انجام داد اقدامي بود كه با آبروي ملي، فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش هاي انساني كاملا در تضاد است و حتي در خود جوامع غربي نيز اين عمل بسيار قبيح است زيرا هر جامعه‌اي محدوديت و هنجار خاص خودش را دارد» اما اينكه علت چنين موضوعي را به سخنان امثال آقاي سلحشور و يا آنچه وي از آن به عنوان سخت‌گيري‌هاي بي‌مورد ياد مي‌كند نسبت مي‌دهد جاي تعجب دارد. چرا كه سلحشور سخنان خود درباره‌ي سينما را در ماه‌هاي اخير بيان كرده است در حالي‌كه پيش از اين نيز گلشيفته فراهاني با اظهارنظرهاي سياسي و اجتماعي خود در باب جمهوري اسلامي و يا مسائلي مانند حقوق زنان و بحث حجاب، و همين‌طور بازي در فيلم‌هاي هاليوودي و ايفاي نقش‌هايي كه در آن صحنه‌هايي مشابه آنچه در فيلم اخير او مشاهده مي‌شود، موجبات ناراضايتي ايرانيان را فراهم كرده بود. بنابراين نسبت دادن اين «عمل» فرهاني به «نظر» سلحشور، امري كاملا غير واقع‌بينانه و منصفانه است. با اين حساب اگر فردا گند هنرمند ديگري هم درآمد مقصر آن كسي نيست جز آقاي سلحشور!
البته خانم برومند به خوبي مي‌داند كه روي سخن سلحشور با زنان هنرمندي بود كه متأسفانه هيچ‌گونه نسبتي با هنجارها و نرم‌هاي اخلاق ملي و اسلامي اين مرز و بوم ندارند. هنرمنداني كه هر روزي كه مي‌گذرد خبر جديدي درباره‌ي دسته‌گل‌هاي جديد و بودار آنها در رسانه‌ها منتشر مي‌شود. بنابراين مسلم است كه اين مسأله، ارتباطي با بازيگران و هنرمندان متعهد و اخلاق‌مداري چون خانم برومند ندارد.
از طرف ديگر با وجودي كه گلشيفته فرهاني نظرات تندي در رسانه‌هاي ضد انقلاب عليه جمهوري اسلامي بيان كرد اما باز هم مسئولين سينمايي جمهوري اسلامي در صدد آن بودند كه وي را به كشور بازگردانده و از معايب و مشكلات او چشم‌پوشي كنند. آيا اين به معناي جذب حداكثري و دفع حداقلي نيست؟!

به نظر مي‌رسد مهم‌ترين علت چنين اقدامي از سوي گلشيفته فراهاني، تنها و تنها مشكلات روحي و رواني پيش‌آمده براي وي ناشي از مسائلي چون عدم توجه و منزوي شدن است. وي تصور مي‌كرد اگر به خارج از كشور پناهنده شود مي‌تواند در عرصه‌ي سينماي بين‌الملل به موفقيت‌هايي دست يابد. در حالي‌كه گلشيفته امروزه كارش بازي در فيلم‌هاي درجه 2 و 3 هاليوودي و ايفاي نقش در شخصيت‌هاي فرعي فيلم‌ها و هر از گاهي هم موضع‌گيري عليه جمهوري اسلامي شده است. موضوعي كه باعث شد وي آن‌قدر سرخورده و منزوي شود كه حتي حاضر شود در فيلمي مستهجن و مبتذل، آن هم براي فقط چند ثانيه بازي كند!
ماجراي گلشيفته ماجراي همه‌ي انسان‌هايي است كه به وعده‌هاي توخالي غرب، دل خوش كرده و همه‌ي پل‌هاي پشت سر خود را خراب كرده‌اند. و اين يعني «اوج ذلت» هنرمندي كه مي‌توانست در كشورش به بزرگ‌ترين آرزوهاي خود دست پيدا كرده و قله‌هاي افتخار را پشت سر بگذارد. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خانم برومند كشف كرد, علت برهنگي گلشيفته, تصاوير مفتضح گلشيفته فراهاني, ,