نتایج يك نظرسنجی درباره دلایل عدم مشارکت در انتخابات مشخص كرد
ميزان باورپذيري ادعاي جريان فتنه و هاشمي درباره اعتماد عمومي
 

 

یک نظر سنجی علمی صورت گرفته در مناطق مختلف تهران ابعاد جدیدی از فضای انتخاباتی را نشان می دهد

به گزارش رجانیوز، در این نظرسنجی که روز پنج شنبه، جمعه و شنبه گذشته با نمونه منطقه‌اي شمال، جنوب، شرق و غرب تهران و شهرري انجام شد، ميزان مشارکت در انتخابات حدود 50 درصد برآورد شد كه مناطق نیاوران و شهرک غرب، کمترین میزان مشارکت و نازی آباد و تهرانپارس بیشترین میزان مشارکت را داشته‌اند.

در این نظر سنجی کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند، در پاسخ به این سوال که چرا رأی نمی دهید؟ 48 درصد گرانی، مشکلات معیشتی، بیکاری، فساد بانكي 3000 میلیارد تومانی و وضعیت دلار و سکه را عنوان کرده اند.

23 درصد از افرادي كه فرم‌هاي نظرسنجي را پر كرده و به شركت نكردن در انتخابات پاسخ مثبت داده‌اند، شناخت نداشتن از کاندیداها و نمایندگان و ناکارآمد بودن مجلس را به‌عنوان دلايل خود مطرح كرده‌اند. 20 درصد نيز گزینه هایی مانند تا کنون در انتخابات شرکت نکرده ام و یا به مباحث سیاسی علاقه ای ندارم را انتخاب کرده اند. در عين حال، حدود پنج درصد نیز گفته اند که چون در انتخابات سال 88 تخلف شده، در انتخابات آينده شرکت نمی کنند. حدود چهار درصد نیز یا پاسخی به این سؤال ندادند و یا موارد ديگري مانند رقابتی نبودن انتخابات را عنوان کرده اند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی بیش از 80 درصد عنوان کرده اند که به لیست ها رأی نمی دهند.

همچنین دکتر غلامعلی حداد عادل و حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در صدر آرای سر لیست ها بوده و عباس امیری فر با رأی کمتر از نیم درصد در انتهای جدول کاندیداها قرار گرفت.

تحليل محتواي اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه بر خلاف فضاسازي‌هاي گسترده‌ي جريان فتنه و افرادي مانند آقاي هاشمي رفسنجاني مبني بر سلب اعتماد مردم، تنها پنج درصد از كساني كه اعلام كرده‌اند، رأي نمي‌دهند، دليل رأي ندادن خود را مخدوش بودن انتخابات سال 88 عنوان كرده‌اند.

همچنين در حالي كه هدف‌گذاري مشخص دشمن براي انتخابات آينده، كاهش مشاركت عمومي است، به‌نظر مي‌رسد قواي مجريه و قضائيه بايد هر چه سريع‌تر تكليف مسائلي مانند پرونده فساد بانكي و نابساماني‌هاي اخير در بازار و پالس‌هاي منفي براي ثبات اقتصادي كشور را مشخص كنند.


نظرات شما عزیزان:

مهرداد فلاحی
ساعت21:49---5 بهمن 1390
حاجی سلام خواهش و التماس میکنم منو لینگ کنی
درود بر شما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ميزان باورپذيري, ادعاي جريان فتنه و هاشمي, اعتماد عمومي, نتایج يك نظرسنجی, دلایل عدم مشارکت, انتخابات, ,