عربستان اگر مي‌توانست نفت ليبي را جايگزين مي‌كرد

 

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان با اشاره به اينكه غرب چاره‌اي ندارد جز اينكه از ما نفت بخرد، گفت: هيچ جايگزيني براي تحريم نفت ايران وجود ندارد، عربستان دروغ مي‌گويد كه مي‌تواند نفت ايران را جايگزين كند؛ زيرا اگر مي‌توانست نفت ليبي را جايگزين مي‌كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجو، مهدي محمدي در نشست مسئولان دفاتر بسيج دانشجويي سراسر كشور كه دیروز در سازمان بسيج دانشجويي كشور برگزار شد با اشاره به طراحي و راهبردهاي دشمن براي فضاي انتخابات كشور گفت: راهبرد دشمن در شرايط فعلي شاخصي براي تشخيص مسير صحيح از مسير ناصحيح است.

وي با اشاره به اتفاقات و رويدادهاي پس از انتخابات سال 88 گفت: پس از رويدادهاي سال 88 و با كدهايي كه در همان دوره و زمان‌هاي پس از آن به دست آمد براي جامعه اطلاعاتي هيچ ترديدي باقي نماند كه با يك طراحي از پيش تعيين شده مواجه هستيم.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان با بيان اينكه حوادث پس از انتخابات سال 88 دو جنبه داشت، گفت:‌ جنبه اول اين حوادث، از پيش طراحي شدن آن بود به طوري كه ما با اتفاق خلق‌الساعه اي مواجه نبوديم و اين رويدادها محصول يك برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده بود كه انتخابات فرصت تحقق آن را فراهم كرد.

محمدي گفت: جنبه دوم اين حوادث اين بود كه راس فتنه در خارج از كشور بود به طوري كه مقام معظم رهبري بارها فرمودند كه جستجو براي شناسايي راس فتنه در داخل كشور جست‌وجوي بيهوده‌اي است.

وي با بيان اينكه در حوادث سال 88 مشكل اصلي پيدا كردن پيوند داخل و خارج بود، عنوان كرد: يافتن پيوند داخل و خارج كشور در حوادث 88 كار آساني نبود از اين رو يكي از دلايلي كه عده‌اي تصور كردند بايد سكوت كنند و در نهايت فرقه ساكتين تشكيل شود اين بود كه مي‌گفتند ما دست خارجي‌ها را در اين قضايا نمي‌بينيم بلكه يك عده‌ در داخل نسبت به نتيجه انتخابات معترض هستند.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان گفت: سال 90 سالي است كه آنچه در سال 88 ديدنش دشوار بود در اين سال كاملا آشكار مي‌شود و صحنه‌هايي مشاهده مي‌شود كه در آن، ارتباطات آشكار و ارگانيك است به طوري كه دشمنان و رابطين آنها هيچ تلاشي براي پنهان كردن روابط خود ندارند.

محمدي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين راهبرده هاي دولت آمريكا طي 4 ماه گذشته آشكار كردن سياست‌هاي خود عليه ايران بوده است، گفت:‌ پس از ترور چهره‌هايي همچون شهيد شهرياري ديديم كه غرب عنوان كرد ما اين عمليات تروريستي را انجام نداديم اما در شرايط كنوني رسما اعلام مي كنند كه در فلان روز، فلان ساعت، فلان شخصيت را ترور خواهيم كرد.

وي ادامه داد:‌ علت آن اين است كه تصور مي‌كنند اگر يك فرآيند حمايت آشكار از مخالفان داخلي را پيش بگيرند اين مخالفان اعتماد به نفس پيدا كرده و اغتشاشات را دوباره از سر مي‌گيرند.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان با بيان اينكه از سه ماه گذشته مهم‌ترين پديده، تجميع فشار عليه جمهوري اسلامي ايران است، گفت: تهديد به درگيري نظامي، تحريم، علميات ويژه اطلاعاتي، عمليات رواني، عمليات رسانه‌اي و عمليات سايبري از گزينه‌هايي است كه آمريكا عليه ايران به كار مي‌برد.

محمدي افزود: آمريكا طي سه ماه اخير تصميم گرفت كه اين گزينه‌ها را در حداكثرترين ميزان عليه ايران استفاده كند و ضمن تلفيق آنها با هم درگيري نظامي، تحريم، ترور و ناآرامي‌هاي مرزي را با هم همراه سازد.

وي با اشاره به اينكه 3 ماه قبل اتهام ترور سفير عربستان را به ايران زده و بلافاصله آن را به گزارش آمانو درباره ايران نسبت به اتهام ساخت سلاح هسته‌اي چسباندند و پس از آن گزارش احمد شهيد درباره نقض حقوق بشر را مطرح كردند، گفت‌: طرف آمريكايي تصورش اين است كه مي تواند موضوع حقوق بشر را به يك مجراي فشار عليه ايران تبديل كند.
 
دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان عنوان كرد: اگر بتوانند حقوق بشر را به جاي مسئله هسته‌اي ايران جايگزين كنند به نفعشان خواهد بود؛ زيرا فشار به ايران از اين طريق موجب گسست داخلي شده اما فشار از طريق مسئله هسته‌اي باعث اجماع مردم ايران مي‌شود.

محمدي گفت: ارزيابي غرب اين است كه اگر از مجراي حقوق بشر به نظام فشار آورد، نظام در برخورد با اپوزيسيون محافظه‌كارتر خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه پرونده حقوق بشر ما امروز در همان جايي قرار دارد كه پرونده هسته‌اي ما در سال 2006 در آن قرار داشت، گفت: غرب تلاش مي‌كند تا مسئله حقوق بشر در ايران را به جاي مسئله هسته‌‌اي جايگزين كند از اين رو گزارش احمد شهيد را در رسانه‌ها مطرح مي‌نمايد.

اين كارشناس مسائل سياسي ادامه داد:‌ بعد از گزارش احمد شهيد شاهد تصويب تحريم خريد نفت از ايران و بانك مركزي و ترور شهيد احمدي‌روشن و مجموعه‌اي از ترورها در كشور به خصوص در مناطق مرزي بوديم كه نشان از حجم گسترده فشار عليه ايران است.

محمدي با بيان اينكه آمريكا 4 هدف كليدي را از اين فشارها تعقيب مي‌كند، گفت: محقق كردن اين 4 هدف در يك بازه زماني كوتاه آن هم تا قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا موضوع جدي است كه آمريكا از هر ابزاري براي تحقق آن استفاده مي‌كند.

وي اولين و استراتژي‌ترين هدف را مذاكره با ايران دانست و افزود: خانم رايس مستقيما به مذاكرات مستقيم ايران و آمريكا اشاره كرد و در نهايت غرب به طور آشكار مطرح كرد در صورتي از پيگيري پرونده ترور منصرف مي‌شود كه ايران وارد مذاكره مستقيم شود؛ البته بسياري از رسانه‌هاي غربي نيز  اين مسئله را به طور علني اعلام كردند.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان با اشاره به رزمايش اخير نيروي دريايي ارتش در تنگه هرمز و نامه اوباما به ايران عنوان كرد: در نامه اوباما به ايران چند مسئله كليدي وجود داشت، اوباما عنوان كرده بود اهميت تنگه هرمز براي ما خط ‌قرمز است و آمريكا هيچ علاقه‌اي به درگيري با ايران ندارد البته احساس ما اين است كه ايران علاقه دارد با آمريكا درگير شود.

محمدي گفت: از سوي ديگر در اين نامه عنوان شده بود كه ما مي‌خواهيم بدون حضور واسطه درباره همه موضوعات بين ايران و آمريكا مذاكره كنيم.

وي با بيان اينكه مذاكره مستقيم با ايران يك استراتژي مهم براي آمريكا به شمار مي‌رود، گفت: اين مسئله دلايلي دارد كه از جمله آن مي‌توان به خروج آمريكايي‌ها از منطقه اشاره كرد؛ آمريكايي‌ها در حال خروج از منطقه هستند و مي‌خواهند درباره آينده منطقه به ويژه عراق و افغانستان با ايران مذاكره كنند.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي افزود: از سوي ديگر در اثر تحولات منطقه گروه‌هايي سر‌كار آمدند كه داراي ارتباط ارگانيك با ايران هستند و در نهايت آمريكا متوجه شده كه برنامه هسته‌اي ايران متوقف نمي‌شود بنابراين قصد دارد درباره آينده برنامه هسته‌اي ايران مذاكره كند.

محمدي عنوان كرد: طرف آمريكايي علاقه به مذاكره در ايران را بررسي كرده و دريافته كه جريان انحرافي داخل دولت به شدت علاقه‌مند به مذاكره با آمريكاست و اصلي‌ترين دليل آن اين است كه هر دولتي كه در ايران خط‌ قرمز مذاكره با آمريكا را بشكند يك برد داخلي خواهد داشت.

وي در توضيح اين ادعا گفت: يكي از اصلي‌ترين دلايل براي انفعالي و بحراني نشان دادن بازار اقتصاد در ايران اين است كه كار به جايي برسد تا عده‌اي بتوانند زمينه را براي مذاكره با آمريكا در كشور فراهم كنند.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان ادامه داد‌: از سوي ديگر جريان فتنه و هاشمي نيز خواستار مذاكره مستقيم با آمريكا هستند.

محمدي در ادامه سخنانش منفعل كردن ايران درباره تحولات منطقه را يكي از اهداف آمريكا براي مذاكرات مستقيم با ايران دانست و گفت: آمريكا و اسرائيل به شدت نگران تحولات منطقه هستند؛ زيرا از نظر آنها دو اتفاق كه به معناي سقوط وضعيت استراتژيك آمريكا و اسرائيل در منطقه است در حال رخ دادن است.
 
وي به اين دو اتفاق اشاره كرد و گفت: بازگشت حكومت اسلامي به منطقه كه به معناي شكست 50 ساله سكولاريسم در منطقه است يكي از اين اتفاقات است كه آمريكا و اسرائيل از آن هراسان هستند؛ زيرا تمام ديكتاتورهاي مورد حمايت آمريكا در منطقه سكولار بودند.
 
دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان ادامه داد:‌ تلفيق دين با حكومت منجر به شكل‌گيري نظام‌هاي حكومتي خواهد شد كه به يك فاجعه براي آمريكا تبديل مي‌شود.

محمدي گفت: از سوي ديگر مجموعه انرژي‌هاي برانگيخته در منطقه در حال كاناليزه شدن به سمت اسرائيل و‌ آمريكا است؛ اسرائيل مي داند كه راه افتادن يك جنگ تازه در منطقه باعث مي‌شود كه همه ملت‌هاي برانگيخته شده بر سر اسرائيل خراب شوند از اين رو تلاش مي‌كند كه آن را اعتراض آب و نان نشان دهد.

وي افزود: بازگشت اسلام سياسي به منطقه و كاناليزه شدن اعتراضات عليه اسرائيل و آمريكا دو اتفاق فاجعه‌آميز عليه آمريكا و اسرائيل است و آمريكا براي آنكه مانع از اين دو اتفاق شود تلاش مي‌كند كه ايران را به شدت محافظه‌كار كند.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان عنوان كرد:‌ آمريكا براي اين كار سياست‌هاي مختلفي را دنبال مي‌كند از جمله اينكه به طور مثال تلاش مي‌كند نيروي سپاه قدس را كه ابزار اجرايي ايران است محافظه‌كار كند؛ و اگر بتواند حتي سفرهاي سردار سليماني را محدود كند تا يك برگه برنده به دست بياورد.

محمدي با بيان اينكه آمريكا قصد دارد در قالب اين فشارها قطعنامه‌ تحريم‌هاي جديد درباره موضوع هسته‌اي ايران را از داخل شوراي امنيت سازمان ملل صادر كند، گفت: ارزيابي آنها اين است كه اقداماتي كه تا به امروز انجام شده نتوانسته مانع از فعاليت هسته‌اي شود بنابراين قصد دارند فشارها را به نحوي زياد كنند تا بالاخره يك جرياني داخل ايران بگويد كه حالا وقت مذاكره است.

وي با اشاره به تحريم بانك مركزي و خريد نفت ايران گفت: اين اتفاق نتيجه‌اي جز افزايش قيمت نفت ندارد؛ ما بيست درصد نفتمان را به اروپا صادر مي‌كنيم اگر نفت ما را تحريم كنند هيچ جايگزيني نخواهند نداشت بنابراين چاره‌اي جز خريد نفت از ايران ندارند.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي ادامه داد:‌ عربستان درباره جايگزيني نفت ايران دروغ مي‌گويد؛ زيرا اگر مي‌توانست جايگزين كند نفت ليبي را جايگزين مي‌كرد بنابراين ما در اثر تحريم نفت با بحران‌ اقتصادي مواجه نخواهيم شد.

محمدي در ادامه احياي جريان فتنه در داخل را يكي ديگر از اهداف آمريكا براي اعمال فشار به ايران دانست و افزود: آمريكا قصد دارد با مجموع اين فشارها جريان فتنه را با يك سازمان جديد و يك گفتمان تازه در داخل كشور احيا كند.

وي عنوان كرد: براي آمريكا بازسازي حوادث سال 88 بدون ضعف‌هاي آن در همان سال كه باعث متوقف شدن اين اقدام شد، بسيار مهم است.

دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان به انتقال بحران درون جريان اصولگرا اشاره كرد و آن را يكي از خواسته‌هاي غرب دانست و گفت: آنها تلاش مي‌كنند كه بحران را به درون جريان اصولگرا انتقال داده و ادبيات جريان فتنه را از زبان جريان اصولگرا تكرار كنند.

محمدي با بيان اينكه خاتمي، موسوي و كروبي هر سه نمايندگاني رسمي در غرب براي مذاكره با آمريكايي‌ها دارند، گفت: خواسته غرب از اين افراد اين بود كه مي‌خواهيم در جريان اصولگرا شكاف ايجاد شود تا جايي كه رهبري از ساماندهي آن ناتوان شود از اين رو شما خودتان را كنار بكشيد تا دعواها در جريان اصولگرا اتفاق بيفتد.

وي بي‌بصيرتي در سال 88 را عدم مرزبندي با جريان فتنه دانست و گفت: در سال 90 نيز بي‌بصيرتي نديدن پروژه دشمن است كه اين طور بي‌مهابا تمام فشارهاي خود را به ما تحميل مي‌كند.
 
دبير سرويس سياسي روزنامه كيهان خطاب به اصولگرايان عنوان كرد: در چنين شرايطي اگر اصرار كنيم كه همين حالا همه حساب‌هايمان را با هم تصفيه كنيم به ضررمان خواهد بود؛ چرا كه اين خواست آمريكاست زيرا آنها مي‌خواهند كاري كنند كه تا انتخابات رياست جمهوري گفتماني از اصولگرايي باقي نماند و اين خود اصولگراها باشند كه عامل اين حركت شوند از اين رو به جريان اصلاحات گفتند شما عقب بايستيد.
 
محمدي نقطه كانوني ارزيابي اين اهداف را انتخابات مجلس دانست و گفت:‌ غرب مي‌خواهد در انتخابات مجلس تصميمات خود را ارزيابي كند تا ببيند چه اندازه به اهدافش رسيده و تصميمي كه براي بعد از انتخابات مي‌گيرد بر مبناي همين ارزيابي‌ها خواهد بود.

وي در پايان گفت: ‌انتخابات‌‌ آتي اين نيست كه تنها نمايندگان را به مجلس نهم راهي كنيم بلكه در حقيقت اين انتخابات چيزي است كه باعث مي‌شود ما به دشمن بگوييم چگونه درباره ما فكر كند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : عربستان, نفت ليبي, جايگزينی نفت, تحريم نفت ايران, مهدي محمدي, ,