روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران بر ضرورت مذاکره و رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران بر ضرورت مذاکره و رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
 

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در مقاله‌ای درباره تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران و برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد که مذاکره و توافق با ایران بهترین راه برای شرایط کنونی است.

روزنامه ایندیپندنت در مقاله خود نوشت: موضوع ایران ارتباط بسیاری با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و جمهوری خواهان برای جلب رضایت لابی های اسرائیلی، فشارهای بسیاری را برای اقدام نظامی علیه ایران وارد می کنند.

ایندیپندنت در ادامه این مقاله خاطرنشان کرد: اوباما در آغاز دوره ریاست جمهوری خود گفته بود که وارد مذاکرات بدون پیش شرط با ایران می شود، ولی در دوره رقابتهای انتخاباتی فشارها بر اوباما برای اتخاذ مواضعی شدیدتر در مقابل تهران بیشتر می شود.

این روزنامه انگلیسی در پایان تأکید کرد: فشارها و بحرانها شدت می یابد، این درحالی است که هدف کشاندن ایران پای میز مذاکرات است و نه صحنه جنگ.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی و نفت ایران تصویب کرد که بلافاصله با تمجید و ستایش مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد و دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به شدت این اقدام اروپا را مورد انتقاد قرار دادند.

غرب در شرایطی به بهانه متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را افزایش می دهد که جمهوری اسلامی در پیگیری برنامه هسته‌ای خود همکاری کامل و همه جانبه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بارها بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است. اگرچه "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس در گزارش اخیر خود درباره احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود، اما هیچ دلیل و مدرک موثقی که این نگرانی را ثابت کند ارائه نکرد.


نظرات شما عزیزان:

prc77
ساعت14:47---6 بهمن 1390
سلام وب خوبی دارید
اگر ادبیات پست ها بیشتر بشه قشنگی خاص خودش رو داره
یا علی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ایندیپندنت, توافق با ایران, تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا, ,