اگر ایران صادرات نفتی خود را به اروپا به این زودی متوقف کند برای بسیاری از کشورهای اروپایی مشکلات سنگینی به وجود می آید چرا که یافتن یک منبع دیگر برای جایگزینی نفت ایران کار آسانی نیست. اروپا بیش از پیش نگران امنیت و منابع مالی این اتحادیه شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خبرگزاری رویترز روز جمعه (27ژانویه / 7 بهمن) در خبری نوشت: «نفت برنت همچنان به خاطر تهدیدات ایران علیه اتحادیه اروپا افزایش یافت.»
به نوشته این خبرگزاری، نفت خام برنت باز هم افزایش یافت و در روز جمعه به 111 دلار در هر بشکه رسید و دلیل آن سخنانی است که در ایران در مورد توقف صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا ایراد گردیده است و اروپا بیش از پیش نگران امنیت و منابع مالی این اتحادیه شد.

بر پایه این گزارش، نفت خام برنت 55 سنت افزایش یافت و به 111.34 دلار رسید و این نسبت به هفته قبل 1.4 در صد افزایش یافته است. قرار است روز یکشنبه در مجلس ایران طرحی مطرح شود که ایران صادرات نفت خود را به اتحادیه اروپا تا هفته آینده پایان دهد. این در حالی است که اتحادیه اروپا قصد داشت تا به تدریج واردات نفت از ایران را تحریم کند.

رویترز تأکید کرد: «اگر ایران صادرات نفتی خود را به اروپا به این زودی متوقف کند برای بسیاری از کشورهای اروپایی مشکلات سنگینی به وجود می آید چرا که یافتن یک منبع دیگر برای جایگزینی نفت ایران کار آسانی نیست.»

گفتنی است پیش از این نیز خبرگزاری رویترز در خبری آورده بود که قیمت جهانی نفت از زمان تحریم بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا بیش از 7 دلار افزایش یافته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رویترز, ضربه سنگین ایران, ضربه به اتحادیه اروپا, توقف صادرات نفتی ایران, ,