روزنامه آرمان

«اتحاديه اروپا و بازی با نفت» تیتر یک روزنامه آرمان است. بر اساس این گزارش وزارت خارجه اعلام کرده: «مسئوليت بحران آفرينی به عهده اتحاديه اروپاست».
سخنان هاشمی رفسنجانی با عنوان «حكومت اسلامی با حضور مردم به سامان می رسد» تیتر دو صفحه نخست روزنامه آرمان است که به همراه عکسی از هاشمی رفسنجانی به چاپ رسیده است.
اظهارات دبیر کل حزب موتلفه با عنوان «دولت پاسخگوی وضعيت مالی کشور باشد» در صفحه نخست روزنامه آرمان به چاپ رسیده.
گفتگو با محسن دعاگو با عنوان «مخالفت با اصلاح طلبیجامعه را عقبنگه می دارد» نیز در صفحه نخست روزنامه آرمان منعکس شده است.
 
روزنامه ابتکار
«هشدار ايران به اروپا» با رو تیتر «تحريم نفت ايران بازار نفت جهان را لرزاند» عنوان نخست روزنامه ابتکار است.
«پيش بيني محسن رضايي از جنگ اقتصادي ايران و غرب» تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابتکار است که به همراه عکسی از رضایی به چاپ رسیده.
انتقادات اقتصادی استاد اخلاق با عنوان «از مردم عذرخواهي كنيم!» نیز در صفحه نخست روزنامه ابتکار منعکس شده است. بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي طباطبايي عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز که چندي پيش در برنامه پارک ملت به برخي از مسائل اجرايي انتقاد کرده بود، يک بار ديگر از وضعيت اقتصادي وسياسي کشور انتقاد کرد.
روزنامه ابتکار همچنین سخنان هاشمي‌رفسنجانی را با عنوان «اگر مردم در ميدان باشند حکومت به سامان مي‌رسد» در صفحه نخست خود منتشر کرده است.
عناوین برگزیده ابتکار:
نا آرامي ارز به مواد غذايي هم رسيد! 
بالاخره اتفاقي که نبايد مي‌افتاد در بازار ارز ايران رخ داد وقيمت دلار از مرز 2000 تومان عبور كرد.در واقع اين اولين باري است که نرخ دلار در اين سطح مي‌ايستد اما اين زلزله تنها در چهارراه استانبول نيست، بلکه پس‌لرزه‌هاي آن، بازارهاي مختلف کالايي و خدماتي را يکي پس از ديگري در هم ‌نورديد.حال اين مردم هستند که به دليل بي‌ثباتي در بازار ارز، دلهره و نگراني‌هايشان هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود و هر روز گلايه و شکايت از افزايش قيمت ها از بازار لبنيات گرفته تا بازار ميوه و تره بار و مواد غذايي دارند. هم اکنون، بازار با وضعيت نابساماني مواجه شده؛ به نحوي که حتي اين روزها پيمان شکني يکي از رسوماتي است که در ميان برخي کاسبان مرسوم شده و متاسفانه نوسانات ارزي، اخلاق کسب و کار را از ياد برخي‌ها برده است. البته وقتي که مسبب اصلي بروز چنين رفتاري در بازار مرور مي‌شود، شايد برخي‌ها به همين کاسبان به اصطلاح بي‌اخلاق حق دهند که نوسانات ارزي سبب شده است که چنين رفتاري بروز و ظهور يابد. اگر سري به خيابان مولوي بزنيد شاهد نا آرامي بازار مواد غذايي خواهيد بود.
درخواست سران آلمان، انگليس و فرانسه از ايران 
همزمان با تصويب تحريم نفت و بانک مرکزي ايران توسط اتحاديه اروپا و ساعتي پس از نشست خبري کاترين اشتون در اين باره، سران انگليس،‌ آلمان و فرانسه در بيانيه اي از ايران خواستند «فورا» به غني‌سازي اورانيوم پايان دهد. به گزارش ايسنا، خبرگزاري آلمان گزارش داد: ديويد كامرون نخست‌وزير انگليس، آنگلا مركل، صدراعظم آلمان و نيكلا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه در بيانيه‌اي مشترك ضمن نسبت دادن تسليحات هسته‌يي به ايران اعلام كردند:‌ ما دست‌يابي ايران به سلاح هسته‌يي را نخواهيم پذيرفت. سران سه كشور در حالي كه در را براي «مذاكرات جدي و معنادار درباره برنامه‌ هسته‌يي» ايران بازگذاشتند تاكيد كردند:‌ از مقامات ايران مي‌خواهيم فورا فعاليت‌هاي حساس هسته‌يي را تعليق كند و به طور كامل به تعهدات بين‌المللي‌اش پايبند باشد. از سويي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در کنفرانسي خبري ادعا کرد تا زماني که ايران به ميز مذاکره بازنگردد تحريم هاي تهران به قوت خود باقي خواهند بود.به گزارش خبرگزاري فرانسه،"کاترين اشتون" در يک کنفرانس خبري در بروکسل مدعي شد که هدف تحريم هاي نفتي روز دوشنبه اتحاديه اروپا عليه ايران بازگرداندن تهران به پاي ميز مذاکره بوده است. اشتون با اشاره به مذاکرات سال گذشته ايران با اعضاي گروه 1+5 در استانبول و نيز نامه خود به سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران بار ديگر تاکيد کرد که پيشنهادهاي ارايه شده 1+5 در قالب مذاکرات استانبول به تهران و نيز نامه وي به جليلي مبناي خوبي براي تداوم مذاکرات است. اشتون در ادامه با اشاره به اينکه پيام هايي از کانال هاي مختلف به مقامات ايران رسيده است، ابراز اميدواري کرد که مقامات ايران به اين پيام ها واکنش مثبت نشان داده و به طور جدي وارد مذاکرات شوند.در عين حال گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان نيز روز دوشنبه پس از تصويب تحريم‌هاي اتحاديه اروپا بر بخش نفتي و بانك مركزي ايران از ديگر كشورها خواست در تحريم نفت به اتحاديه اروپا بپيوندند.
شناسايي کهکشان‌هايي که از قوانين نيوتن سرپيچي مي‌کنند! 
گروهي از ستاره‌شناسان بين‌المللي در بررسي‌هاي خود نشان دادند که تمام کهکشان‌ها از قوانين گرانش اطاعت نمي‌کنند. دانشمندان دانشگاه کاليفرنيا در «سانتا کروز»، دانشگاه زوريخ و موسسه ملي فيزيک نجوم ايتاليا دريافتند در کهکشان‌هاي بيضوي شکل، حرکت ستارگان از قوانيني متفاوت از قوانيني پيروي مي‌کنند که در فرمول جاذبه نيوتن تدوين شده‌اند. اين تحقيق سه کهکشان را که از قوانين گرانش سرپيچي مي‌کنند مورد بررسي قرار داد و کشف کرده که حرکت متفاوت اين ستارگان مي‌تواند بدون متوسل شدن به فرضيه ماده تاريک توضيح داده شود. به گفته اين کيهان‌شناسان، در کهکشان‌هاي از اين نوع، حرکت ستارگان را مي‌توان برپايه نظريه هايي با عنوان Rf توضيح داد. اين نظريه‌ها بسط نظريه نسبيت عمومي انيشتين را پيش‌بيني مي‌کنند. اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: «از ديدگاه مدل‌هاي ديناميک کهکشان‌ها ما توانستيم بررسي کنيم که نظريه‌هاي Rf قادرند با دقت بالايي گستردگي حرکات ستارگان در کهکشان‌هاي بيضوي شکل را بازسازي کنند.»
ترسيم يك‌هزار نقشه در يك دانه نمك!  
دانشمندان شركت IBM موفق به ساخت كوچكترين نقشه سه‌بُعدي از جهان با مقياس نانويي شده‌اند كه در ركوردهاي گينس نيز به ثبت رسيده است. اندازه اين نقشه حدود 22در11 ميكرومتر بوده كه يك‌هزار نقشه اينچنيني در يك دانه نمك جاي خواهند گرفت. اين نقشه بر روي يك پليمر نوشته شده و از 500هزار پيكسل، هر كدام به اندازه 20 نانومتر مربع تشكيل شده و ساخت آن تنها 2دقيقه و23 ثانيه به طول انجاميده است. نقشه‌اي به اين اندازه كه تنها توسط ميكروسكوپ قابل مشاهده بوده شايد زياد قابل استفاده نباشد؛ اما فناوري جديد آن مي‌تواند نويد دهنده جهان جديدي در صنعت باشد. شيوه‌هاي نانويي حاضر در ساخت سازه‌هاي كوچكتر از 30 نانومتر با مشكل مواجه بوده، هزينه ساخت آنها نيز بسيار بالا است؛ اما اين شيوه جديد از يك شيء نوك تيز مقياس نانو كه 100 هزار بار از نوك يك مداد تيز كوچكتر است، براي ساخت ارزان طرح‌هاي دو و سه‌بُعدي و همچنين سازه‌هايي به كوچكي 15نانومتر استفاده مي‌كند. شيوه قلم‌زني مورد استفاده دستگاه شبيه به شيوه قلم‌زني مصري براي ساخت طراحي‌ها و حروف هيروگليف است. اين شيوه به نمايش چشم‌اندازهاي جديدي براي ساخت الكترونيك و اجسام مقياس نانو در زمينه‌هايي مانند فناوري تراشه آينده تا الكترونيك نوري و پزشكي و علوم زيستي پرداخته است.
آيا مي‌دانيد دلفين‌ها در خواب چه مي‌بينند؟ 
گروهي از دانشمندان فرانسوي در بررسي‌هاي خود دريافتند با وجود اينکه خواب مرحله REM در پستانداران دريايي وجود ندارد اما دلفين‌ها مي‌توانند وقايع خاصي را که در طول روز شنيده‌اند به ياد آورند و يا آنها را در خواب ببينند! بر اساس اين گزارش، گروهي از دانشمندان دانشگاه‌هاي رنه1 و پاريس13 نتايج يک کشف غيرمنتظره از توانايي دلفين‌ها را در نشريه علمي Frontiers in Psychology منتشر کردند. اين کشف غيرمنتظره با مشاهده رفتار پنج دلفين در اسارات ساکن آکواريمي در «نانس» فرانسه به دست آمد. در اين آکواريم، دلفين‌ها هر روز نمايش‌هاي عمومي اجرا مي‌کنند. در فوريه2009 پرسنل اين سازه نمايش‌هايي را آغاز کردند که با يک ستون صوتي اجرا مي‌شد که در آن موسيقي، صداي مرغ دريايي، سوت و در موارد آواز نهنگ‌هاي کوهان‌دار پخش مي‌شد. پس از حدود يکماه، اين محققان که در حال ضبط صداي دلفين‌ها از طريق ميکروفن‌هاي زيرآبي بودند متوجه شدند که اين حيوانات اصواتي را ساطع مي‌کنند که در حقيقت تقليدي از صداي نهنگ‌ها است. به گزارش frontiersin؛ اينکه دلفين‌ها نيز همانند بسياري ديگر از حيوانات توانايي تقليد اصوات محيط را دارند پيش از اين کشف شده بود. اما مورد دلفين‌هاي اين آکواريم بسيار ويژه به نظر مي‌رسيد. چون تاکنون هرگز در يک نهنگ اين نوع آواز که مفهوم خاصي را دنبال مي‌کرد شنيده نشده بود و بخصوص تا پيش از اين مورد، هرگز ديده نشده بود که دلفين‌هاي در اسارت صداي ساير حيوانات را تقليد کنند. اما نکته شگفت‌انگيز اين بود که اين دلفين‌ها در خواب صداي نهنگ‌ها را تقليد مي‌کردند. اين درحالي است که به نظر مي‌رسد که در پستانداران آبزي خواب نوع REM وجود ندارد. اين دانشمندان دريافتند که دلفين‌ها بين نيمه‌شب تا ساعت 3 صبح و همچنين در طول روز و زماني‌که به آهستگي شنا مي‌کنند مي‌خوابند. اين دوره‌هاي استراحت با کاهش بسامد توليد سوت دلفين‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني همراه است و اين ويژگي‌ها يادآور مرحله خواب REM هستند. برپايه فرضيه اين محققان، دلفين‌ها مي‌توانند بعضي از حوادث خاص را که در طول روز شنيده‌اند در طول خواب به ياد آورند.
ناو آمريكايي با اسکورت ناوهاي انگليسي و فرانسوي وارد خليج فارس شد 
خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه ناو هواپيمابر"آبراهام لينکلن" همراه با پنج کشتي جنگي ديگر از جمله يک ناو محافظ انگليسي و يك شناور فرانسوي بدون حادثه از تنگه هرمز گذشتند و وارد خليج فارس شدند. پنتاگون اعلام كرد كه ناو هواپيمابر"آبراهام لينکلن" روز يك‌شنبه از تنگه هرمز عبور كرد و اكنون در خليج (فارس) است. سخنگوي نيروي دريايي پنتاگون در ايميلي به خبرگزاري فرانسه اعلام کرد: ناو يو.اس.اس. آبراهام لينکن عبور منظم و عادي خود از تنگه هرمز را تکميل کرد. به گفته اين مقام آمريکايي اين عبور مطابق برنامه قبلي و بدون حادثه انجام شد. به گزارش ايسنا ناو لينکلن اولين ناو هواپيمابر آمريکاست که از اواخر ماه دسامبر به خليج فارس وارد و جايگزين ناو يو اس اس جان استنيس مي‌شود. به گفته وزير دفاع آمريکا دو ناو از 11 ناو هواپيمابر اين کشور در منطقه به سر مي‌برند. وزير دفاع آمريکا هم‌چنين اعلام کرد که ناو هواپيمابر"يو اس اس انترپرايز" حدود يک ماه ديگر راهي خاورميانه خواهد شد واز تنگه هرمز عبور خواهد کرد. ناو يو اس اس کارل وينسون نيز در منطقه حضور دارد. پيش‌تر وزارت دفاع انگليس اعلام كرد كه يك ناو محافظ نيروي دريايي انگليس و يك ناوچه فرانسوي در تنگه هرمز به گروه ناوهاي آمريكايي ملحق شده‌اند. به نظر مي‌رسد حضور نيروي دريايي انگليس و فرانسه ارسال كننده پيامي درباره تنگه هرمزاست.
چرا فيس بوک افراد را افسرده مي‌کند؟ 
از آنجايي که بيشتر کاربران فيس بوک به جاي آگاهي از حقايق و زندگي واقعي دوستان خود تنها با دقت تمام به عکس هاي آنها که در لحظات شاد زندگي‌شان گرفته شده نگاه مي‌کنند، بيشتر هم تصور مي‌کنند که دوستانشان از آنها شادترند نفوذ فيس بوک در زندگي ديجيتالي روز به روز در حال افزايش است و محققان به دنبال پاسخ اين سوال هستند که اين شبکه اجتماعي چگونه درک ما را از اعضاي خانواد و دوستانمان دگرگون مي‌کند. نشریه دیجیتال ترندز نوشت: سه تن از محققان جامعه شناس دانشگاه یوتا اخيرا مطالعه‌اي انجام داده‌اند که نوعي همبستگي را بين رفتار کاربران فيس بوک در زندگي شخصي و مدت زماني که آنها در اين شبکه اجتماعي مي‌گذرانند نشان مي‌دهد. از حدود 425 دانشجو خواسته شد که بگويند چقدر با اين دو جمله موافق يا مخالف هستند: 1- زندگي من عادلانه است. 2- دوستانم نسبت به من زندگي بهتري دارند. علاوه بر اين از انها پرسيده شد در روز چه مدت زماني را صرف بودن در فيس بوک مي‌کنند ؟ چند تا دوست فيس بوکي دارند ؟ و چقدر آنها را از نزديک مي‌شناسند؟ محققين هم چنين سعي کردند تا فاکتورهايي مانند وضعيت تاهل، جنسيت، اعتقادات مذهبي و نژاد را هم در نظر بگيرند. نتايج جالب توجه بود و الگوهاي جالبي به دست آمد؛ دو تن از جامعه شناسان دريافتند آن افرادي که تصور مي‌کنند دوستانشان نسبت به آنها زندگي بهتري دارند، مدت زمان بيشتري را در فيس بوک مي‌گذرانند. اين دو محقق در مقاله خود نوشته اند: آنهايي که بيشتر در فيس‌بوک مي‌مانند اغلب تصور مي‌کنند سايرين از آنها شادترند و زندگي ناعادلانه است و آنهايي که در هفته بيشتر به فيس بوک سر مي‌زنند نيز فکر مي‌کنند زندگي دوستانشان از آنها بهتر است و شادتر هستند. علاوه بر اين افراد زيادي که حتي دوستان فيس بوکي خود را خيلي نمي‌شناختند معتقد بودند که آنها زندگي بهتري دارند. از آنجاييکه بيشتر کاربران فيس بوک به جاي آگاهي از حقايق و زندگي واقعي دوستان خود تنها با دقت تمام به عکس هاي آنها که در لحظات شاد زندگي‌شان گرفته شده نگاه مي‌کنند، بيشتر هم تصور مي‌کنند که دوستانشان از آنها شادترند. در تحقيق قبلي هم که سال گذشته توسط آکادمي اطفال آمريکا انجام شد محققان به اين نتيجه دست يافتند که افسردگي در کودکان و نوجوانان ممکن است با ديدن نمايه‌هاي (استتوس) مثبت و عکس‌هاي شاد دوستانشان در فيس بوک افزايش پيدا کند.
اندازه‌گيري سرعت اينترنت در خانه 
نرم‌افزار ايراني سنجش سرعت اينترنت، از طريق مرورگر وب توسط کاربر نهايي و به منظور بررسي کيفيت اتصال مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با هدف ايجاد نظارت دقيق، جامع و پويا در نقاط مختلف کشور نصب شده است و به کاربر امکان مي‌دهد که در ساعات مختلف شبانه‌روز و در وضعيت‌هاي متفاوت، سرعت و کيفيت اينترنت خود را مورد آزمايش قرار دهد.با توجه به اينکه خريد نرم‌افزار‌هاي خارجي، هزينه قابل توجهي دربردارد؛ سازمان فن‌آوري اطلاعات با بهره‌گيري از توان علمي نيروهاي متخصص داخلي به طراحي سيستم جامع ارزيابي سرعت و کيفيت اينترنت اقدام کرده است. به گزارش ايسنا،اين نرم‌افزار که به‌صورت متن باز طراحي شده است، به سادگي قابل توسعه بوده و امکان پشتيباني از آن امکان‌پذير و قادر است انجام آزمون‌هايي هم‌چون آزمون سرعت، آزمون صوت، آزمون تصوير و آزمون مسيريابي را براي کاربر فراهم کند.
 
روزنامه ابرار
گزارشی از وعده هاى دلارى احمدى نژاد با عنوان «از وعده دلار ۹۰۰تومانى تا دلار ۲۰۵۰تومانى» تیتر یک روزنامه ابرار است.
اظهارات آمانو با عنوان «تيم آژانس با روح سازنده به ايران مى رود» تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابرار است.
«سران آلمان، انگليس و فرانسه تعليق غنى سازى در ايران را خواستار شدند» عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه ابرار است.
سخنان رئيس مركز پژوهش هاى مجلس با عنوان «وضعيت طلا و ارز، اقتصاد را به ورشكستگى مى كشاند» در صفحه نخست روزنامه ابرار منتشر شده است. به نوشته این روزنامه، توکلی همچنین گفته: «متأسفانه مجلس وظيفه خود را در برخورد با بى كفايتى دولت انجام نمى دهد».
عناوین برگزیده ابرار:
عربستان قول داده كمبود نفت ايران را جبران كند
وزيران امور خارجه ايتاليا، يونان و اسپانيا تلاش كردند تاثير تحريم  خريد نفت ايران توسط اتحاديه اروپا بر كشورهاى شان را ناچيز جلوه دهند. به گزارش ايسنا، خبرگزارى رويترز گزارش داد: خوزه مانوئل گارسيا مارگالو، وزير امور خارجه اسپانيا روز دوشنبه پس از تصويب تحريم هاى اتحاديه اروپا در رابطه با ايران گفت كه عربستان به مادريد قول داده است كمبود نفت در نتيجه تحريم ايران را براى اين كشور جبران كند. اسپانيا ۱۰درصد نفت مورد نيازش را از ايران وارد مى كند و وزير امور خارجه اين كشور گفت كه با شركت هاى نفتى اسپانيا پيش از سفرش به بروكسل براى شركت در نشست وزيران امور خارجه كه روز دوشنبه برگزار شد صحبت كرده و اين شركت ها به او گفته اند كه منابعى جايگزينى را براى تامين نفت به دست آورده اند. او هم چنين گفت كه خود شخصا در اين باره از عربستان اطمينان دريافت كرده است. وزير امور خارجه اسپانيا در نشستى خبرى گفت: من از عربستان سعودى ديدارى داشتم و عربستان يكى از كشورهاى منطقه است كه به اندازه ما تمايل دارد ايران تنش هسته يى اش را ادامه ندهد. وى افزود: آن ها تامين (نفت)  را تضمين خواهند كرد و بهاى آن را حفظ خواهند كرد.
سفير دانمارك در تهران به وزارت خارجه احضار شد
در پى تصويب تحريم هاى جديد شوراى وزيران اتحاديه اروپايى عليه ايران در نشست سوم بهمن ،۱۳۹۰معاون اروپا و آمريكاى وزارت امور خارجه، روز سه شنبه سفير دانمارك در تهران را به عنوان نماينده رياست دوره يى اتحاديه اروپا به وزارت خارجه فراخواند و مراتب اعتراض شديد ايران را به اين تصميم غيرمنطقى اعلام كرد. به گزارش ايسنا، در اين ديدار على اصغر خاجى، معاون اروپا و آمريكاى وزارت امور خارجه كشورمان، وضع چنين تحريم هايى را اقدامى نامعقول و فاقد توجيه منطقى دانست و اظهار كرد: نيروهايى در داخل اتحاديه اروپايى به تبعيت از سياست هاى آمريكا و با اتخاذ رويكردى خصمانه درصدد تنش آفرينى در روابط با جمهورى اسلامى ايران هستند. معاون وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد بر ماهيت صلح آميز برنامه هسته يى و همكارى هاى گسترده و كم سابقه جمهورى اسلامى ايران با آژانس بين المللى انرژى اتمى، پيشگامى ايران اسلامى در پيگيرى اصول عدالت  خواهى و تحكيم صلح و ثبات بين المللى را يادآورى كرده و افزود: ملت ايران بارها ثابت كرده است كه هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست كشيدن از حقوق مشروع و قانونى خود نيست و مسلماظ در آينده نيز تسليم چنين روش هايى نخواهد شد. خاجى هم چنين تأكيد كرد كه مسووليت عواقب اين تصميمات نسنجيده و بحران آفرينى ها به عهده اتحاديه اروپايى خواهد بود. سفير رياست دوره يى اتحاديه در تهران نيز قول داد مراتب اعتراض جمهورى اسلامى ايران نسبت به اين تصميم را به مقامات اتحاديه اروپايى منتقل كند.
عراق به قول هايش در رابطه با اخراج منافقين عمل كند
سفير ايران در بغداد با بيان اينكه به همه گروه هاى عراقى توصيه مى كنيم كه در كنار يكديگر فعاليت كنند، بر ارتباط ايران با همه جريان هاى سياسى عراق تأكيد كرد. به گزارش مهر، سفير ايران در خصوص روابط اقتصادى ايران و عراق گفت: عراق يك فرصت است با منابع متنوع و نياز به سازندگى كه در اين كشور وجود دارد و سطح تخصصى شركت هاى ايرانى نيز فرصتى ايجاد ميكند تا طرفين با يكديگر كار كنند. وى با بيان اينكه در سال ۸۴كل صادرات ما به عراق ۷۹۰ميليون دلار بوده كه در شرايط فعلى در بخش بازرگانى فقط بيش از ۵ميليارد دلار است هرچند رشد داشته ايم اما اين رشد متناسب با ظرفيت ها نيست. دانايى فر از صادرات يك ميليارد دلارى ايران به عراق در بخش انرژى در سال گذشته خبر داد و گفت: در زمينه خدمات فنى و مهندسى شركت هاى ايرانى حدود يك ميليارد دلار پروژه در اختيار دارند كه قراردادهاى جديدى نيز در اين زمينه در دست انعقاد است. دانايى فر يادآور شد: عربستان تا امروز سفارتش را در عراق فعال نكرده است و احساس مى شود آن ها دولت عراق را قبول ندارند؛ البته از رفتار آن ها چنين بر داشت مى شود چرا كه بين عراق و عربستان در هيچ سطحى روابطه اى وجود ندارد. در حال حاضر ايران در عراق علاوه بر سفارت خانه، پنج كنسولگرى دارد و اين در حالى است كه امور مربوط به شهروندان عربستان در عراق از طريق حافظ منافع انجام مى شود. دانايى فر در پاسخ به سئوالى مبنى بر اين كه برخى معتقدند با رفتن آمريكايى ها از عراق، بحران حذف نخست وزيرى يا تضعيف قدرت مركزى و برگزارى انتخابات زود هنگام را شاهد خواهيم بود، گفت: در عراق صحبت از بازى هايى براى حذفى نيست، البته رقابت وجود دارد اما كسى بنايى بر حذف ديگرى و يا بازى نكردن در اين شرايط ندارد. سفير ايران در عراق در پاسخ به سوال ديگرى در رابطه با مساله پژاك و منافقين گفت: ما با عراق دو پرونده امنيتى داريم كه پژاك و منافقين است. در رابطه با پژاك با كارها و برنامه ريزى هايى كه صورت گرفت و عمليات نيروهاى مسلح ايران در مناطقى كه آن ها مستقرند و پاك سازى اين منطقه، شرايط بهتر شده است و اقدامات عملى براى دفاع از شهروندان و اعمال حاكميت مان را انجام داده ايم؛ اما در رابطه با پرونده منافقين، دولت عراق تصميم گرفته است كه اين گروه تروريستى از عراق خارج شود البته ملاحظاتى دارد كه سعى دارد بر اساس اين ملاحظات درگيرى ها بين دو طرف تا جاى ممكن كاهش يابد.
پوتين: تنش هاى قومى ممكن است روسيه را تجزيه كند
نخست وزير روسيه در اظهاراتى هشدار داد كه تنش هاى قومى ممكن است روسيه را تجزيه كند و بايد براى مقابله با آن قوانين مهاجرتى را سخت تر كرد و مناطق مختلف روسيه را به سختى تحت نظر قرار داد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزارى رويترز، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه با نوشتن يك مقاله مطبوعاتى و سخنرانى در جنوب روسيه با اشاره به خطر اختلافات قومى خواستار اعمال محدوديت هايى بر اصلاحات انتخاباتى شد. وى در مقاله اى كه در روزنامه نزاويسيمايا به چاپ رساند، نوشت: با فروپاشى كشور (اتحاديه جماهير شوروى) ما در برخى مناطق در آستانه جنگ داخلى قرار داشتيم. وى در دومين سرى از سلسله مقالاتى كه در آنجا به شرح اهداف رهبرى خود در آستانه انتخابات رياست جمهورى چهارم مارس نوشت تاكيد كرد: ما با فداكارى و تلاش فراوان توانستيم آتش اين اختلافات را فروبنشانيم اما اين بدين معنى نيست كه مشكل برطرف شده است. پوتين در مقاله اش تاكيد كرد: مردم روس و فرهنگ روسى در واقع چسبى است كه تار و پود اين تمدن بى همتا را به يكديگر متصل مى كند. ولاديمير پوتين با تشبيه ملى گرايى به يك بيمارى، ملى گرايان روسى را هدف انتقاد قرار داد. نخست وزير روسيه نوشت: اگر يك جامعه چند قومى به مرض ملى گرايى مبتلا شود، قدرت و استحكام خود را از دست مى دهد. ما بايد بفهميم كه تلاش ها براى دامن زدن به نفرت و خصومت ملى چه تاثيرات عميقى را مى تواند ايجاد كند.
 
روزنامه اطلاعات
گزارشی از واكنش ايران به تصميم اتحاديه اروپا با عنوان «وزارت نفت: تحريم نفتي ايران جهان را متأثر مي‌كند» تیتر یک روزنامه اطلاعات است.
«طرح جديد پيش‌فروش سكه با نرخ شناور» تیتر دو صفحه نخست روزنامه اطلاعات است. به نوشته این روزنامه مدير كل ريالي و نشر بانك مركزي با بيان آنكه، قيمت پيش فروش سكه از روز سوم بهمن به صورت هفتگي اعلام مي‌شود، گفت: طرح پيش فروش سكه براي تحويل چهار و شش ماهه ادامه خواهد داشت.‏
سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي با عنوان «وزارت اطلاعات بر تحركات دشمن اشراف دارد» در صفحه نخست روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده.
عناوین برگزیده اطلاعات:
جامعه جهاني آماده مذاكره با ايران است
«كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: جامعه جهاني براي از سرگيري مذاكرات ايران و گروه 1+5 آمادگي دارد.‏ به گزارش ايرنا اشتون گفت: 5 عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان در مورد مذاكره در خصوص برنامه هسته‌اي با ايران همواره داراي حسن‌نيت بوده‌اند. ‏رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با اشاره به اين‌كه در ماه اكتبر گذشته نامه‌اي به «سعيد جليلي» دبير شوراي امنيت ملي ايران ارسال كرده است، افزود: اگر ايران صميمانه خواهان برگزاري اين نشست باشد ما هم آماده‌ايم. ‏وي درباره تحريم‌هاي‎ ‎جديدي كه روز دوشنبه به تصويب وزيران خارجه اتحاديه اروپا عليه ايران رسيد گفت: ‎تحريم‌ها به خودي خود هدف نيست و هدف از اين تحريم‌ها، اعمال فشار بر ايران به‎ ‎منظور بازگشت به ميز مذاكرات است. ‎مي‌خواهيم ايران به ميز مذاكره‎ ‎برگردد و به پيشنهادي كه سال گذشته در استانبول ارائه شد به‌عنوان راه‌هاي‎ ‎اعتمادساز نگاه كند يا پيشنهاد جديد خود را ارائه دهد. اشتون با ذكر اين ادعا كه آژانس در گزارش خود‎ ‎درباره مسائل مبهم در برنامه هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرده است، گفت: ايران بايد‎ ‎نشان دهد كه به تعهداتش پايبند است. اشتون در پاسخ به سوالي درباره اين كه آيا اين‎ ‎اتحاديه تلاش مي‌كند با كشورهايي نظير چين و روسيه درباره ايران به نگاه مشترك‎ ‎دست‌يابد گفت: در هند با نماينده چين درباره مسائل مختلفي كه ايران يكي از آن‌ها‎ ‎بود، صحبت كرديم. به گزارش ايسنا سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه گفت كه مسكو معتقد است براي از سرگيري مذاكرات ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 فرصت وجود دارد و از اعمال تحريم‌هاي يك جانبه عليه تهران به دليل دنبال كردن برنامه‌هسته‌اي انتقاد كرد. وي با اشاره به گفت‌وگوهاي ميان ايران با گروه موسوم به 1+5 به خبرنگاران گفت: همچنان قاطعانه اميدواريم كه گفت‌‌وگوها در نزديكترين زمان در آينده از سرگرفته شود.
انگليس مجوز پخش برنامه‌هاي «پرس.تي.وي» را در اين كشور لغو كرد
نهاد ناظر بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي و امور ارتباطات در انگليس موسوم به «آفكام» جمعه گذشته مجوز پخش برنامه‌هاي تلويزيون انگليسي زبان «پرس.‌تي.‌وي» را در اين كشور لغو كرد.‏ به گزارش ايرنا، «آفكام» در بيانيه‌اي كه عصر جمعه منتشر كرد، مدعي شد: ما به اين نتيجه رسيديم كه تصميم گيري در مورد برنامه‌هاي «پرس.تي.وي» و نظارت بر برنامه‌هاي آن در ايران انجام مي‌شود و نه در انگليس كه پروانه پخش براي آن صادر شده است. بنابراين پروانه شركت پرس.تي.وي لندن لغو شد. ‏دعواي حقوقي «پرس‌تي‌وي» و «آفكام» از سال گذشته ميلادي تاكنون و در پي شكايت مازيار بهاري از اين شبكه تلويزيوني آغاز شد و آفكام چند ماه پيش «پرس.تي.وي» را به پرداخت يكصدهزار پوند جريمه محكوم كرد. ‏يك منبع آگاه در شركت پرس تي وي در لندن در تماس خبرنگار ايرنا گفت: پخش برنامه‌هاي ما روي سيستم پخش موسوم به «اسكاي» از ساعت 15 و سه دقيقه به وقت گرينويچ قطع شد. ‏وي افزود: اين اتفاق در حالي روي داد كه خبرنگار «پرس.تي.وي» در لندن به طور زنده در مورد تصميم «آفكام» گزارش مي‌داد. ‏وي اظهارداشت: شبكه «پرس.تي.وي» روي سيستم اسكاي در دسترس حدود 10 ميليون خانوار انگليسي قرار داشت كه با تصميم امروز آفكام، اين خانواده‌ها از مشاهده آن محروم شدند. ‏اين منبع آگاه اقدام آفكام را اقدامي سياسي و تبعيض‌آميز خواند و گفت: فعاليت‌هاي ما كاملاً قانوني و در چارچوب مقررات بود و به همين دليل معتقديم كه تصميم آفكام تحت تاثير مسائل سياسي و كاملاً بدون پايه و اساس قانوني اتخاذ شده است تا جلوي طرح ديدگاه‌هاي مستقل و متفاوت را بگيرد. ‏وي تاكيد كرد: ما همچون ديگر شبكه‌هاي خارجي نظير «سي.ان.ان»، «الجزيره» و غيره، برنامه‌هاي خود را روي اسكاي پخش مي‌كرديم و از اين جهت نبايد هيچ تفاوتي با آن‌ها داشته باشيم. ‏مقام‌هاي «پرس.تي.وي» در ماه‌هاي گذشته كه اين دعواي حقوقي ادامه داشت، بارها آفكام را به پيروي از سياست‌هاي دولت انگليس در قبال اين شبكه تلويزيوني متهم كرده بودند. ‏
هواداران قذافي حمله به انقلابيون ليبي را از سر گرفتند
حمله حاميان معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي به انقلابيون در شهر بني‌وليد، 28 كشته يا زخمي بر جا گذاشت. به گزارش شبكه الجزيره، در حمله طرفداران قذافي چهار نفر كشته شدند.در جريان اين درگيري مسلحانه 24 نفر نيز زخمي شدند.پيشتر يك مقام محلي از كنترل كامل هواداران قذافي بر شهر بني‌وليد خبر داده بود. اين در حالي است كه رئيس شوراي انتقالي ملي ليبي اخبار منتشر شده درباره تصرف شهر بني‌وليد توسط هواداران قذافي را تكذيب كرد. مصطفي عبدالجليل با تكذيب اخبار منتشره درباره تصرف بني‌وليد، گفت نيروهاي وابسته به وزارت دفاع براي كنترل اوضاع راهي بني‌وليد شده‌اند. رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي در مصاحبه‌اي گفت اگر اين شورا از قدرت كناره‌گيري كند، در ليبي جنگ داخلي به راه مي‌افتد.گفتني است، حدود 4000 دانشجوي ليبيايي با برپايي تظاهراتي در دانشگاه شهر بنغازي خواستار بركناري معاون رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي شدند.
 
روزنامه تهران امروز
گزارشی به نقل از توكلي و مصباحي‌مقدم در مورد تصميم مجلس براي بررسي ناكارآمدي دولت بازار طلا و ارز با عنوان «عدم پاسخگويي دربرابر ناكارآمدی» تیتر یک روزنامه تهران امروز است.
هشدار وزير اطلاعات درباره چالش هاي انتخابات مجلس نهم با عنوان «15 طرح دشمن براي انتخابات مجلس» تیتر دو صفحه نخست روزنامه تهران امروز است.
گزارشی از «اعلام نتيجه اعتراض‌كانديداها به راي هيات‌هاي اجرايی» عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه تهران امروز است.
«شوك نفتي آسيايي به اروپايي‌ها» با روتیتر «اتحاديه اروپا تحريم‌ نفتي ايران را به 6 ماه بعد حواله كرد» در صفحه نخست روزنامه تهران امروز به چاپ رسیده.
عناوین برگزیده تهران امروز:
دولت به خاطر مشکلات اقتصادي از مردم عذرخواهي کند
عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به مشکلات اقتصادي در کشور اظهار داشت: دولت بايد از مردم عذر خواهي کند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد مهدي طباطبايي عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز در آخرين شب از مراسم عزاداري دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامي با اشاره به مشکلات اقتصادي در کشور اظهار داشت: دولت بايد از مردم عذر خواهي کند، عذر خواهي عزت و عظمت است. مردم آنقدر خوب هستند که اگر بفهمند ما اشتباه کرديم کمک و ياري مي‌کنند. وي خاطرنشان کرد:‌اي کاش دولت به مردم بگويد اشتباه کردم و‌اي کاش ما هم که حمايت کرديم بگوييم اشتباه کرديم. طباطبايي در ادامه بيان داشت: مسائل پيچيده‌اي در سياست خارجي کشور اتفاق افتاده و هرچند با داشتن قدرت نظامي و تسليحاتي، ارتش، سپاه و بسيج و رهبري قوي و مقتدر همچون آيت‌الله خامنه‌اي از دشمن بيمي نداريم و دشمن جرات حرکتي عليه ايران را ندارد.
سفير دانمارك به وزارت امور خارجه احضار شد
به دنبال تصويب تحريم‌هاي جديد شوراي وزيران اتحاديه اروپايي عليه جمهوري اسلامي ايران، سفير دانمارك در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه، معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه به دنبال اين اقدام اتحاديه اروپا روز سه شنبه سفير دانمارك در تهران را به عنوان نماينده رياست دوره‌اي اين اتحاديه به وزارت امور خارجه فراخواند و مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به اين تصميم غير منطقي اعلام كرد. «علي اصغر خاجي» وضع چنين تحريم‌هايي را اقدامي نامعقول و فاقد توجيه منطقي دانست و اظهار داشت: نيروهايي در داخل اتحاديه اروپايي به تبعيت از سياست‌هاي آمريكا و با اتخاذ رويكردي خصمانه درصدد تنش آفريني در روابط با جمهوري اسلامي ايران هستند. وي، پيشگامي ايران اسلامي در پيگيري اصول عدالتخواهي و تحكيم صلح و ثبات بين‌المللي را يادآوري كرد.
زندان گوانتانامو بايد بسته شود
کميسر ارشد حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: آمريکا بايد زندان گوانتانامو را طبق وعده باراك اوباما تعطيل كند چراكه با باز نگه داشتن آن، قوانين بين‌المللي را نقض مي‌کند. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، ناوي پيلاي، کميسر ارشد حقوق‌بشر سازمان ملل اظهار كرد: باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا يك سال پيش متعهد شد كه اين زندان بسته شود اما امروز شاهد آن هستيم كه نه تنها گوانتانامو همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد بلكه زندانيان بدون آنكه تفهيم اتهام شوند، همچنان در زندان به سر مي‌برند. کميسر ارشد حقوق‌بشر سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از اين که دولت آمريکا به تعهدات خود در مورد بستن زندان گوانتانامو عمل نکرده، گفت: زندانياني كه مدارکي عليه آنها وجود ندارد، بايد آزاد شوند. گفتني است باراك اوباما در كارزار انتخاباتي خود همواره وعده بستن اين زندان را مطرح مي كرد حال آنكه هنوز اين زندان بسته نشده و زندانيان القاعده را در خود نگه مي دارد.
هشدار سوریه به اتحادیه عرب
مقامات سوری با مداخله جویانه خواندن تصمیمات اخیر اتحادیه عرب، آن را تلاشی برای دامن زدن به بحران داخلی این کشور قلمداد کردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، یک منبع مسئول وا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مرور روزنامه ‌های ایران, اخبار روزنامه ها, خبر, ,