شیعیان عربستان در آستانه قیام علیه آل سعود

 

این احتمال وجود دارد که شیعیان عربستان که بر روی شهرهای نفت خیز سعودی در شرق این کشور سکونت دارند، علیه رژیم حاکم بر این کشور قیام کنند. در آن صورت با توجه به اینکه عربستان بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان است، بهای جهانی آن به شدت افزایش یابد.

به گزارش شیعه آنلاین، سایت های وابسته به نظام حاکم در عربستان سعودی در گزارش های به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی فاش کردند که شیعیان این کشور در آستانه قیام علیه آل سعود هستند.

این منابع اطلاعاتی و امنیتی در جدید ترین گزارش های خود که به مقام های ارشد آل سعود دادند، به آنان هشدار داده که در صورت عدم افزایش آزادی های دینی و مذهبی شیعیان سعودی، احتمال قیام آنان علیه آل سعود وجود دارد.

این سایت های وابسته به نظام حاکم سعودی در ادامه به نقل از مؤسسه پژوهش ها و بررسی های آمریکایی Exclusive Analysis نوشت: شیعیان عربستان سعودی به فکر آن افتاده اند که با الهام گرفتن از انقلاب مردم تونس، مصر و اعتراض های دیگر کشورهای عربی مانند اردن، سوریه، بحرین، یمن و غیره، برای دستیابی به حقوق پایمال شده خود دست به قیام علیه آل سعود بزنند.

این مؤسسه آمریکایی در ادامه گزارش خود که توسط "آمبروز ایوانز" نگاشته شده نوشت: این احتمال وجود دارد که شیعیان عربستان که بر روی شهرهای نفت خیز سعودی در شرق این کشور سکونت دارند، علیه رژیم حاکم بر این کشور قیام کنند. در آن صورت با توجه به اینکه عربستان بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان است، بهای جهانی آن به شدت افزایش یابد.

گفتنی است شیعیان عربستان سعودی که بیش از دو قرن است شاهد پایمال شدن حقوق خود توسط آل سعود هستند، در سال 1979 میلادی یعنی بلافاصله پس از انقلاب اسلامی ایران دست به انتفاضه ای مردمی زدند اما با حمله وحشیانه نیروهای امنیتی و ضد شورش آل سعود و به شهادت رساندن 21 تن از آنان، باعث توقف آن انتفاضه شدند. اما اکنون که مردم تونس و مصر به اهداف خود دست یافته اند، امید شیعیان به موفقیت در قیام آینده علیه آل سعود به شدت افزایش یافته است.

در پایان لازم به یاد آوری است سال گذشته نیز به دلیل تجاوز نیروهای وهابی هیأت امر به معروف و نهی از منکر سعودی در کنار مسجد النبی (ص) به شیعیان، درگیری های شدیدی میان پیروان اهل بیت (ع) با مزدوران وهابی رخ داد که بیش از دو هفته به طول انجامید و در نهایت سعودی ها عقب نشینی کردند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شیعیان عربستان در آستانه قیام علیه آل سعود, در صورت عدم افزایش آزادی های دینی و مذهبی شیعیان سعودی, احتمال قیام آنان علیه آل سعود وجود دارد, اکنون که مردم تونس و مصر به اهداف خود دست یافته اند, امید شیعیان به موفقیت در قیام آینده علیه آل سعود به شدت افزایش یافته است, ,