قدوسی به بولتن نیوز خبر داد/پشت پرده مهلت 6ماهه

بر اساس اطلاعات و اخبار ما، استاندارد پالایشگاه های برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و یونان بر اساس استاندارد نفت ایران است و اتحادیه اروپا به این پالایشگاه ها کمک مالی کرده تا در یک فرصت شش ماهه، استاندارد خود را از نفت ایران خارج کنند و اگر ایران از همین حالا صادرات نفت را به اتحادیه اروپا .....

بولتن نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از 150 امضا برای طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: این طرح هنوز در حال جمع آوری امضاست که تعداد امضاها قطعا افزایش خواهد یافت.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد وکلات در مجلس در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در مجلس تهیه شده، اظهار داشت: این طرح در همین ابتدای جلسه امروز یکشنبه مجلس به امضای حداقل 150 نماینده رسیده و همچنان در حال جمع آوری امضا است.
وی با بیان اینکه قرار است  این طرح فردا دوشنبه در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود و برای ارائه به صحن مجلس هماهنگی های لازم بعمل آید، افزود: ما معتقدیم که در هنگام بررسی این طرح در صحن مجلس همه نمایندگان حاضر به اتفاق آرا به تصویب آن رای مثبت خواهند داد و همچون مصوبه کاهش رابطه با انگلیس هیچ نماینده ای رای مخالف به آن نخواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به محتوای این طرح اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می شود تا صادرات نفت به اتحادیه اروپا را قطع کند.
قدوسی اضافه کرد: البته بر اساس تبصره این طرح، اجرای این قانون در مهلت 10 روزه به اتحادیه اروپا، صورت خواهد گرفت و اگر اتحادیه اروپا در این مهلت مقرر شده مصوبه تحریم خرید نفت ایران را پس بگیرد و رسما این موضوع را اعلام کند، این قانون اجرا نخواهد شد و در غیر این صورت، صادرات نفت ایران به اروپا قطع می گردد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون از نفت بعنوان حربه سیاسی استفاده نکرده، تصریح کرد: اتحادیه اروپا با تحریم خرید نفت ایران، می خواهد از نفت بعنوان حربه سیاسی استفاده کند که دولت، مجلس و ملت ایران معتقد است که باید پاسخ قاطعی به اروپا داد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر یک فرصت طلایی پیش روی ایران قرار داد، تاکید کرد: بر اساس اطلاعات و اخبار ما، استاندارد پالایشگاه های برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و یونان بر اساس استاندارد نفت ایران است و اتحادیه اروپا به این پالایشگاه ها کمک مالی کرده تا در یک فرصت شش ماهه، استاندارد خود را از نفت ایران خارج کنند و اگر ایران از همین حالا صادرات نفت را به اتحادیه اروپا قطع کند، بلافاصله بحران در اروپا پدیدار می شود، بنابراین نباید این فرصت طلایی را از دست داد.
قدوسی تصریح کرد: ما نگران هستیم بر خی از واسطه گران و معامله گران مانع اعمال قدرت مجلس شوند و نگذارند تا سیلی محکم مجلس بر اروپا نواخته شود.
وی با بیان اینکه اروپا تنها خریدار 18 درصد نفت ایران است، افزود: دولت اعلام آمادگی دارد تا صادرات نفت به اروپا را قطع کند و منتظر اقدام قانونی از طرف مجلس شورای اسلامی است.
طرح مذکور در حالی به امضای 150 نماینده مجلس رسیده است که برای ارائه یک طرح در مجلس 15 امضا کافی است.
بولتن نیوز، در روزهای اخیر، موضوع تفاوت استاندارد پالایشگاه های مختلف جهان از جمله هندوستان و اروپا را مطرح ساخته بود و از آن جا که نفت ایران نفت سنگین و ترش است و نفت عربستان سبک و با گوگرد کمتر است، در نتیجه عربستان قادر نخواهد بود که بلافاصله نفت خود را جایگزین نفت ایران کند.
همچنین علاوه بر کیفیت متفاوت نفت دو کشور، موضوع انتقال نفت عربستان از خلیج فارس، خطوط لوله و کانال های مختلف نیز مطرح است وکشورهای خریدار نفت از عربستان با مشکلات متفاوتی در صورت تحریم نفت ایران مواجه خواهند شد.
به همین خاطر، بسیاری از کشورها مخالف تحریم نفت ایران هستند و یا درخواست استثنا شدن از تحریم را دارند و مانند کره و ژاپن به دنبال آن هستند که از تحریم نفت ایران متضرر نشوند.
نکته مهم دیگر این است که ایران خطوط اعتباری برای مشتریان خود در نظر گرفته و بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران بدهکار به ایران هستند اما اگر نفت ایران را تحریم کنند آنها بامشکل اعتباری وخرید نقدی و همچنین احتمال افزایش قیمت نفت مواجه خواهند شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : امضای نمایندگان مجلس, قطع صادرات نفت, استاندارد نفت ایران, ,