در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی چه گذشت
کوثری: عباسی گفت نمی‌توانم درباره برکناری‌ها حرف بزنم

 

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز یک‌بار دیگر برای پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان شد تا در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي یکی از نمایندگانی بود که وزیر بابت سوال او به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی احضار شد، سوالی که وزیر ورزش نتوانست برای آن پاسخ قانع کننده‌ای ارائه دهد.

به گزارش رجانیوز، با وجود این که وزیر ورزش و جوانان در طول این نشست تلاش کرد كه نمایندگان منتقد عملکرد خود را با اطلاعات کلی و جامع متقاعد کند، کوثری از شنیدن توضیحات وی قانع نشد تا سوال از وزیر ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس شورای اسلامی کشیده شود.

نماینده مردم تهران در اين زمينه در گفت‌وگو با خبرنگار رجانیوز بيان داشت: «متاسفانه آقای عباسی نتوانست پاسخ روشنی در مورد برکناری‌های سریالی اخیر بدهد كه در نتيجه، بنده قانع نشدم تا این سوال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیر پرسیده شود.»

وزیر ورزش و جوانان در جلسات قبلي کمیسیون فرهنگی موفق شده بود منتقدان خود را متقاعد کند اما گویا این بار ماجرا متفاوت است به گونه‌اي که وزیر مجبور است به دلیل متقاعد نشدن شما در صحن علنی به این سوال پاسخ بدهد؟در خصوص نشست امروز کمیسیون فرهنگی توضیح می‌دهید؟

70 روز پیش مدیریت ورزش ایران، یکی از مدیران موفق و ارزشی ورزش کشور را بدون دلیل از کار برکنار کرد، کسی که کارنامه‌ مدیریتی‌اش در ورزش نشان می‌دهد جزو معدود مدیران اصول‎گرا و موفق است، گويا در ورزش ایران هر کس موفق باشد، برکنار خواهد شد، مثال بارز آن، برکناری سرمربی تیم ملی تکواندو، برکناری غلامرضا محمدي و خیلی‌هاي دیگر است.

به همین دلیل تصمیم گرفتم آقای وزیر را به مجلس احضار کنم تا ببینم دلیل این که یک مدیر انقلابی و مربیان جوان و مستعد ایران از کار برکنار می‌شوند، چیست؟ که متأسفانه امروز آقای وزیر به صورت کلی مباحثی را مطرح کردند که این توضیحات مرا قانع نكرد، به همین دلیل این سوال به صحن علی خواهد رفت تا وزیر در آنجا دوباره در این خصوص توضیح دهد.

توضیحات وزیر ورزش در خصوص برکناری‌های اخیر به چه شکل بود که شما به عنوان نماینده سوال کننده قانع نشدید؟

آقای وزیر در این زمينه توضیح روشنی نداد که حداقل روشن شود چرا این افراد با کارنامه از کار برکنار شدند. من از ایشان پرسیدم چرا یزدانی خرم در آستانه بازی‌های المپیک از کار برکنار شد تا فردی که کاندیدای فدراسیون است، چای او را بگیرد. خیلی جالب است آقای عباسی در پاسخ به سوال من گفت مسائلی وجود دارد که نمی‌توانم درباره آنها توضیح بدهم، من هم در پاسخ به ایشان گفتم چه مساله‌ای وجود دارد که نمایندگان مردم نباید از آن خبردار شوند، اینجا خانه ملت است و ما هم نماینده مردم، شما باید در این خصوص همه چیز را صریح و بی پرده بگویيد، شاید ما هم متوجه اصل ماجرا شدیم که متاسفانه ایشان باز هم از ارائه مطالب دقیق در این خصوص خودداری کردند.

قانع نشدن شما موجب شده برخی افراد منصوب وزارت ورزش و جوانان از نمایندگان مجلس که وزیر را به مجلس احضار کردند، انتقاد کنند؟ از این بابت ناراحت نیستید؟

من از خدا می‌خواهم از من انتقاد شود، با کسی تعارف ندارم، اصلا ایرادی ندارد، اجازه دهید راحت باشند و از من انتقاد کنند، این نشان می‌دهد من در تصمیم خودم اشتباه نکرده‌ام. اگر از من تعریف و تمجید شود، باید ترس و اضطراب داشته باشم.

اما با این حال آقای رویانیان مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد تلویحی از شما اعلام کرده است، وزیر ورزش فردی کاربلد است از این رو نمایندگان باید اجازه دهند وی با آرامش به کارش بپردازد؟

مهم نیست من همین الان اگر با آقای رویانیان طرح موضوع كنم، ممكن است که مصاحبه كند و حرف خودش را تصحيح كند. اجازه بدهید از من انتقاد کنند، من وظیفه خودم را انجام می‌دهم، اجازه دهید آنها هم هرگونه که صلاح می‌دانند، عمل کننند.

اگر فشارها بیشتر شود، ممکن است از طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی منصرف شوید؟

من با کسی شوخی ندارم، از روز اول هم اعلام کردم كه آقای وزیر باید در مورد این تغییرات بی اساس به مجلس توضیح دهد، الان هم همین عقیده را دارم، من با خود آقای عباسی اختلافی ندارم، بلکه می‌گویم ایشان به عنوان وزیر ورزش و جوانان  چنین حقی را نداشت که یک مدیر موفق و ارزشی را از کار برکنار کند تا برخی افراد دیگر را بر سر کار بیاورد، اگر ما در بازی‌های المپیک ناکام باشیم، چه توضیحی برای مردم دارند؟ آیا آن روز آقای وزیر می‌آید خسارت وارده را جبران کند؟

گویا به شدت از تغییرات اخیر در عرصه مدیریتی و فنی ورزش ایران گلایه دارید؟ به ویژه که در این خصوص پیگیریهای فراوانی انجام داده‌اید؟

اگر امروز نسبت به مسائل ورزش بی تفاوت رفتار کنیم، فردا ممکن است اتفاقات ناخوشایندی روی دهد، بحث من این است که در ورزش ما میلیاردها تومان پول هزینه می‌شود که ورزش ایران در بازی‌های المپیک صاحب مدال شود، آن‌گاه آقایان با یک انتخاب اشتباه همه چیز را زیر سوال می‌برند. شما ببینید از روزی که من نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادم، آقایان تازه متوجه شدند كه چه کاری کرده‌اند. حالا چند روز است که خطیب و خادم شعار می دهند که می خواهند غلامرضا محمدی را به تیم ملی برگردانند. مردم که بازیچه دست آقایان نیستند. من امروز هم به آقای وزیر گفتم چند ماه صبر می‌کردید و بعد از المپیک، آقای یزدانی خرم را برکنار می کردید و آدم های مورد علاقه خود را روی کار می‌آوردید، اما این اصلا قابل قبول نیست که در آستانه المپیک چنین اتفاقی را رقم بزنند.

در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نگرانی‌هایي در خصوص دخالت مسوولان وزارت ورزش و جوانان در نتیجه انتخابات وجود دارد، آیا این مساله را هم زیر نظر دارید؟

صد در صد ما با کسی تعارف نداریم، درست است که آقایان با دخالت‌های خود یزدانی خرم را از کار برکنار کردند اما مجلس و نمایندگان مردم با بررسی دقیق اجازه نمی‌دهند در انتخابات سایر فدراسیون‌های ورزشی چنین اتفاقاتی رقم بخورد و نمایندگان خاص آقایان و جریان‌ها به ورزش راه پیدا کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: