رجانيوز منتشر مي‌كند: گزارش‎های راهبردي درباره انتخابات مجلس/ 3
تلاش غرب براي بازتوليد ادبيات فتنه از زبان اصول‌گرايان، القاي انتخابات فرمايشي براي مشاركت حداقلي و اعلام نظرسنجي‌هاي جعلي
 

 

راهبرد قدرت های معاند غربی برای تاثیرگذاری در انتخابات نهمین دوره‌ي مجلس را می توان در سه سطح؛ نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی، جناح ها و احزاب سیاسی، مردم و یا افکار عمومی ارزیابی كرد. در سطح نهادهای حاکمیتی، تفسیر انتخابات مجلس به عنوان محل و موضوعی برای جنگ قدرت، در سطح جناح ها و احزاب سیاسی تلاش برای تحریم و انشقاق و در سطح مردم از طریق ایجاد یاس و ناامیدی و بدبینی به کارآمدی مجلس، مهم‌ترین شیوه های تاثیرگذاری بیگانگان بر انتخابات مجلس و تبدیل آن به چالشی سیاسی امنیتی برای نظام است.

رجانيوز تا انتخابات مجلس، در سلسله گزارش‌هاي راهبردي به برنامه‌هاي دشمن براي انتخابات آينده، شرايط داخلي و خارجي كشور مي‌پردازد.

به اختصار این راهبردهای دشمنان نظام در سه سطح مورد بررسی می شود که بخش اول (سه هدف عمده غرب از القاي جنگ قدرت در آستانه انتخابات مجلس ايران) و بخش دوم (نظر جريان فتنه و طيف متمايل به آن درباره تحريم انتخابات/ انگيزه غرب از وزن دادن به گروه‌هاي تحريمي چيست؟)در گزارش قبلي مورد بررسي قرار گرفت و تحلیل کوتاه حاضر به راهبرد بیگانگان در سطح سوم می پردازد:

 

راهبرد سوم؛

فراهم کردن زمینه های ناامنی از طریق جنگ روانی علیه نظام سیاسی و افکار عمومی

در این راهبرد چند روش تبلیغاتی برای ایجاد یأس و نا امیدی در مردم و نیز فراهم کردن زمینه های اجتماعی علیه نتایج انتخابات و ایجاد بحران پس از انتخابات به کار گرفته شده که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود؛

1-  القاي عدم سلامت انتخابات و تبلیغ احتمال زیاد تقلب و دست‌کاری در نتایج انتخابات

یکی از راهبردهای مهم بیگانگان تلاش برای تکرار تجربه بحران انتخاباتی 88 در انتخابات مجلس نهم است. قبل از هر چيز قدرت های غربی به‌ویژه امریکا و انگلیس در پي آن هستند كه چالش های انتخابات ریاست جمهوری که مبتنی بر ادعای تقلب و مهندسی آرا در انتخابات بود، از ياد نرود و از این طریق در صددند تا تنش های "سال 88" به لحاظ زماني تداوم یابد.

دقيقا به همين دليل است كه در هفته هاي گذشته مجدداً بحث هاي مربوط به تشكيك در سلامت انتخابات يا احتمال مداخله دولت در آن از جانب هم رسانه های بیگانه مانند بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا، یورو نیوز، دویچه وله و رادیو اسرائیل همراه با محافل ضد انقلاب به‌عنوان يك پروژه مستمر در دستور كار قرار گرفته و متأسفانه برخي اصول‌گرايان هم به خيال اينكه در حال مبارزه با جريان انحرافي هستند، در اين دام افتاده اند.

امريكايي ها اكنون مشغول كدگذاري در ذهن افكار عمومي هستند، درست مثل كاري كه در ماه هاي منتهي به انتخابات رياست جمهوري 88 كردند. هدف هم اين است كه با توليد انبوهي از كُدهاي ريز و درشت و كشاندن برخي خودي هاي غافل به ورطه عمليات رواني‌شان، زمينه را براي زير سؤال بردن اصل انتخابات در روزهاي پس از برگزاري آن فراهم كنند. تحلیل ها و گزارش های زیر که نمونه ای از جنگ رسانه ای بیگانگان علیه روندهای انتخاباتی است، بیان‌گر چنین رویکردی است:

«اصرار حاکمیت مبنی بر سالم بودن انتخابات در سه دهه‌ي عمر جمهوری اسلامی در طی سه ماه گذشته رنگ باخته است. فعالان سیاسی و شخصیت‎های مطرح بارها نسبت به اقدامات غیرقانونی در انتخابات پیش‌رو هشدار داده اند. هشداری که حتی چند تن از مردان احمدی نژاد را به بهانه ارتباط با ارواح و اجنه راهی زندان کرد.»

«در کنار همه‌ي اظهار نظرها و هشدارها، عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: باید از هرگونه اقدام دولت که شائبه‌ي دخالت این قوه در انتخابات را ایجاد می‌کند جلوگیری شود؛ چه در مورد صرف هزینه‌ها، چه جابجایی اشخاص در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها.»

«مساله نفوذ و استفاده از امکانات دولتی در انتخابات موضوع تازه ای نیست. وقتی نامزدهای اصلاح طلب ریاست جمهوری بارها نسبت به توزیع کمک‌های نقدی، سهام عدالت، توزیع مواد غذایی، جابجایی های گسترده در سطح شهرستان‌ها هشدار دادند، این هشدارها نه تنها جدی گرفته نشد، بلکه آنان متهم شدند که زبان بیگانگان شده اند.»

2- تبلیغ اتهام فرمایشی بودن انتخابات و راهبرد مشارکت حداقلی

یکی از راهبردهای مهم بیگانگان برای ایجاد یأس، ناامیدی و بی‌تفاوتی در بین مردم نسبت به انتخابات، تکرار بی سابقه‌ي اتهام فرمایشی بودن انتخابات مجلس پیش‌رو است که رقابت بین احزاب و جناح درون حاکمیت، یک رقابت صوری و کاذب و مهندسی شده است، از این طریق، رسانه های معاند بر آن هستند که زمینه های هرگونه مشارکت فعالانه و حداکثری اقشار مختلف مردمی را از بین ببرند.

3- تبلیغ و القاي شانس زیاد پیروزی جریان های انحرافی و فتنه در انتخابات

یکی از شگردهای تبلیغاتی و ایجاد جنگ روانی بیگانگان معاند، تلاش برای جهت دادن به افکار عمومی و آماده کردن ذهنیت جامعه از طریق نظرسنجی ها و نظرسنجی های مشکوک  است. گزارش نتایج نظرسنجی زیر که هیچ گونه استنادی به مجری و کارگزار آن نمی شود، حاکی از چنین تلاش رسانه های بیگانه برای ایجاد فضای مبتنی بر اهداف و انگیزه های خود است:

«نتایج نظرسنجی یکی از نهادها که به‌صورت سراسری انجام شده و در 60 شهر کشور صورت گرفته، اردوگاه اصول‌گرایان را به هم ریخته است. براساس این نظرسنجی، لیست حامیان احمدی نژاد با 57 درصد آرا، بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات مجلس نهم دارند. شنیده ها حاکی است، پس از لیست حامیان احمدی نژاد، اصلاح طلبان با 26 درصد آرا و اصولگرایان با 13 درصد آرا در رده های بعدی قرار دارند. چهار درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هم گزینه هیچ‎کدام را انتخاب کرده اند. در پی مشخص شدن نتایج نظرسنجی، بزرگان اصولگرا، اعم از 8+7 و جبهه پایداری جلسات اضطراری تشکیل داده اند.»

همچنین ارائه و پوشش رسانه ای تحلیل های موافق با راهبرد یاد شده مورد تاکید در طراحي‌هاي غربي‌هاست. نقل قول كثير یکی از تحلیل گران دانشگاهی مبنی بر ظهور قدرت‌مند یک جناح قوی در درون اصول گرایان موید این راهبرد سیاسی- رسانه ای بیگانگان است؛ تاکید بر این که اصول‌گرايان سنتی مانند حزب موتلفه اسلامي، جامعه روحانيت مبارز، جامعه مدرسين حوزه علميه قم فاقد پايگاه مردمي به گستردگي سال 58 است و معادلات عرصه سياسي کشور با محوريت ائتلاف "احمدي نژاد- مشايي" فضای متفاوتی را نسبت به انتخابات قبلی مجلس گشوده است، و این که دو سوم مجلس شوراي اسلامي در دوره نهم از آن ائتلاف "احمدي نژاد- مشايي" است، تلاشی برای آغاز جنگ روانی در اردوگاه اصول گرایان و تشدید تنش و نیز جهت دهی به افکار عمومی است.

گزارش‌هاي مرتبط:

گزارش اول/ سه هدف عمده غرب از القاي جنگ قدرت در آستانه انتخابات مجلس ايران

گزارش دوم/ نظر جريان فتنه و طيف متمايل به آن درباره تحريم انتخابات/ انگيزه غرب از وزن دادن به گروه‌هاي تحريمي چيست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گزارش ‎های راهبردي, انتخابات مجلس, ادبيات فتنه, زبان اصول‌گرايان, القاي انتخابات فرمايشي, مشاركت حداقلي, اعلام نظرسنجي‌هاي جعلي, تلاش غرب, جنگ روانی علیه نظام, نظام سیاسی, پیروزی جریان های انحرافی, ,