معاون دبير شورایعالی امنیت‎ملی در همایش جامعه اسلامی دانشجویان:
هر برگ رأي، معادل يك موشك كروز/ چرا ترور دانشمندان ايران، برنامه هسته‌اي را متوقف نمي‌كند؟
 

 

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی ايران در همایش سیاسی "موقعیت بدر و خیبر" با تشریح موقعیت کنونی جبهه مقاومت اسلامی و جبهه استکبار، شرایط بدر و خیبر انقلاب اسلامی را برای دانشجویان ترسیم کرد.

به گزارش رجانيوز، دکتر علی باقری در جمع اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در مناسبات بین المللی رفتار یک کشور مانند رفتار یک موجود زنده است و در کنش‌ها و واکنش‌های مختلف باید عکس العمل‌هایی از خود بروز بدهد که بتواند در مرحله‌ی اول به حیات خوا ادامه بدهد و در مرحله‎ی بعد، توسعه و نفوذ خود را توسعه بدهد و آینده‌ی خود را تضمین کند.

باقری افزود: در مناسبات بین المللی هم هر بازی‌گری مشروط به اینکه درک خوب، درست و جامعی از تحولات داشته باشد و خود را بر اساس شرایط فضای پیرامونی تطبیق بدهد و توان‌مندی‌های بالقوه‌ي خود را بروز دهد، می تواند نقش کنش‌گر را داشته باشد و نه واکنش‌گر؛ یعنی خودش حوزه هایی را تعریف کند که بقیه مجبور به واکنش نشان دادن به آن شوند.

وی ادامه داد: در عرصه‌ي بین المللی هم چون موضوع اصلی، موضوع نظام و کسب قدرت بین المللی است، اگر بتوانیم کنش‌هایی را نشان بدهیم که طرف مقابل را که طیفی از دوست تا دشمن را شامل می شود وادار به واکنش‎های مورد نظر خودمان بکنیم، موفق خواهیم بود.

معاون شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: اگر مروری بر تحولات بین هفت تا ده سال گذشته داشته باشیم، در عرصه‌ی مناسبات بین المللی واقعیاتی را می توانیم استنباط کنیم. حدود ده سال قبل با واقعه ای به نام 11 سپتامبر مواجه شدیم که یکی از پیامدهای بسیار مرتبطش با ایران، اشغال افغانستان و هم‌زمان با آن، معرفی ایران از سوی امريكا که بزرگ‌ترین قدرت نظامی دنیاست، به عنوان محور شرارت اتفاق افتاد و این در حالی بود که با قوی‌ترین حضور نظامی در همسایگی ما مستقر شد.

باقری ادامه داد: در آن مقطع، ایران بیشترین تعامل را با مناسبات بین المللی که امريكا مدعی و طراح آن‌هاست، داشت ولی بعد از مدت کوتاهی می بینیم که امريكا وارد عراق هم می شود و در دو طرف کشور مستقر می شود و طبیعی است که این شرایط، نشانگر کنش ما در عرصه مناسبات بین المللی باشد.

وي در ادامه اظهار داشت: در آن زمان این فضا ایجاد شده بود که امريكا در آینده‌ی نزدیک به ایران هم حمله خواهد کرد و در فلسطین هم در آن مقطع امريكایی‌ها بزرگ‌ترین نقش آفرینی را برای به سرانجام رساندن سازش داشتند. همچنين در همان دوره زمانی، شرایط خاصی را در داخل کشور داشتیم که مهم‌ترین موضوع آن، بحث هسته ای ایران بود.

باقری گفت: در آن شرایط ما پذیرفتیم که طرف مقابل وارد عرصه مناسبات حاکمیتی ما شود و امری را که در هیچ جای دنیا جایگاهی ندارد، تحت عنوان تعلیق به ما تحمیل کند و سپس به‌خاطر شکسته شدن همین تعلیق که در هیچ‌جای معاهدات بین المللی هم نیست، موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت ارجاع می‌شود.

معاون شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه با يادآوري وقایعی مانند جنگ 33 روزه لبنان گفت: در این وقایع، شرایط عوض شد که تحلیل مفصلی نیاز دارد. از سوی دیگر، عراق جایی بود که امريكا از آن به‌عنوان یک سلول سالم برای نقشه‌ی خاورمیانه‌ی جدید یاد می کرد و قصد داشت از حضور نظامی خود در عراق نه تنها به‌عنوان غارت منابع بلکه به‌عنوان یک پایگاه برای گسترش طرح جامع خودشان برای خاورمیانه بزرگ استفاده کنند، اما در آنجا نیز شرایط به گونه‌ی دیگری رقم خورد.

وی گفت: در آن زمان خانم رایس وزیر امور خارجه سابق امريكا در دانشگاه قاهره سخنرانی ای کرد که مانیفست خاورمیانه‌ي جدید بود و گفت که ما در 60 سال گذشته برای به‌دست آوردن امنیت، دموکراسی را فدا کردیم و منظور او از امنیت، امنیت اسراییل بود که دیکتاتورهای وابسته به خود را در منطقه سر کار آورده بودند تا امنیت اسراییل حفظ شود. اما گفت بعد از 60 سال نه امنیت داریم و نه دموکراسی. لذا طرح ما این است که از این به بعد، با ایجاد دموکراسی در منطقه بر اساس چارچوبی که در عراق پی‌گیری می کنیم، هم امنیت و هم دموکراسی را تأمین کنیم.

باقری افزود: در عراق آن‌قدر شرایط برای امريكایی‌ها سخت و ناامن شده بود که ناچار شدند برای حفظ جان سربازان خود کارهای خنده داری بکنند که از نفربرهای خودشان حتی برای کارهای ضروری نیز خارج نشوند و در نهایت هم از ترس ناامنی از عراق خارج شدند.

وي گفت: در افغانستان نیز امريكا پیش‌رفتی نداشته و شرایط سیاسی حاکم بر افغانستان به گونه ای است که توافق‌نامه‌ای که قرار بود بین امريكا و افغانستان بسته شود، به مجلس نرفت كه دلیل عمده‌ي آن این بود که امريكا به‌رغم تمام تلاش‌هایی که کرد، نتوانست نیروهای مد نظر خود را وارد مجلس کند.

وی در ادامه بيان داشت: جنگ‎های 33 روزه و 22 روزه نیز واقعیاتی بود که رخ داد و در شش ساله اخیر معادلات جولان و سیطره امريكا در منطقه را به‌طور کلی به‌هم ریخت.

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی اضافه كرد: از سوی دیگر در قضیه انرژی هسته ای ایران که امريكایی‌ها تمام توان و حربه های خود را به کار بسته بودند ولی هرچه رشته بودند، پنبه شد و نتیجه‌ی معکوس گرفتند. حتی برخی اقدامات کودکانه مثل تحریم اعطای سوخت به هواپیماهای ایرانی یا حملات سایبری به تأسیسات هسته ای ایران را اجرا کردند که از سر استیصال به این اقدامات سخیف روی آوردند.

وی تصریح کرد: آخرین حربه ای که امريكایی‌ها دست به آن زده‌اند و نشان از استیصال شدید آنهاست، بحث ترورهاست و چون در زمینه فنی و سیاسی به نتیجه ای نمی رسند، قصد حذف فیزیکی دست‌اندرکاران فناوری هسته ای کشور را دارند، اما رسیدن به این هدف محال است چرا که متوسط سن فعالان در زمینه انرژی هسته ای، کمتر از سن انقلاب است و این افراد در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز درس نخوانده اند و این نشان می دهد که کشور به یک توانمندی رسیده که می تواند این عرصه ها را پشت سر بگذارد.

باقری ادامه داد: شهید شهریاری که از نخبگان انرژی هسته ای بود، از ابتدای دبستان تا انتهای تحصیل و تدریس را در ایران گذرانده بود و کسی بود که نقش مؤثری را در طراحی های مختلف برنامه های هسته ای ایران داشت و شهید علی‌محمدی نیز به‎نحو دیگری همین‌گونه بود؛ شهیدان رضایی نژاد و احمدی روشن نيز که اساساً متولد بعد از انقلاب اسلامی هستند.

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از مسائلی که غرب در موضوع هسته ای ایران حساب زیادی روی آن باز کرده بود، بحث سوخت هسته ای رآکتور تحقیقاتی تهران بود. امريكایی‌ها قبل از انقلاب این رآکتور را در دانشگاه تهران راه اندازی کرده بودند، اما در سال 86، زمزمه هایی شنیده شد مبنی بر اینکه قرار است ایران را از رادیو ایزوتوپ‌‌ها محروم کنند. در این زمان دانشجویان با تشکیل کار گروه‌ها و كار ويژه‌هاي تخصصی، توانسته بودند رادیوداروهای نزدیک به یک میلیون شهروند ایرانی را تولید کنند که واقعا یک کار بسیار عظیم بود.

وی افزود: پس از اتمام سوخت این رآکتور، غربی‌ها از دادن سوخت جدید به ما امتناع کردند و شرط‌شان این بود که ابتدا باید سوخت سه و نيم درصد تولید داخل را به آنها بدهیم تا آنها درباره دادن یا ندادن سوخت 20 درصد به ما تصمیم بگیرند، اما همین دانشجویان دانشگاه‌های داخل کشور برای اولین بار نشستند و این سوخت را طراحی و تولید کردند.

باقری با بيان اینکه "اگر خوب دقت کنیم، خواهیم دید که هر هزینه ای که امريكایی‌ها می پردازند و هر مشکلی که دارند، یک سرنخ آن در جمهوری اسلامی است"، گفت: لذا طبیعی است که امريكا باید از چنین قدرتی هراسان و نگران باشد و برای آن طراحی کند.

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی با يادآوري سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: اینکه ایشان می فرمایند ما در شرایط بدر و خیبر هستیم، بر مبنای این تحلیل است و بر اساس قدرتی که ایران از خودش نشان داده است، دشمن وادار به عرض اندام و عکس العمل در برابر این قدرت شده است، یعنی این تهدیدها ناشی از درماندگی آنها و قدرت ماست.

این دیپلمات کشورمان در ادامه صحبت‎های خود گفت: امريكا و 27 کشور اروپایی در مقابل یک ملت تنها ایستاده اند و این کاری نیست که جدید باشد بلکه قبلاً هم اقداماتی مثل دادن سلاح شیمیایی به صدام را در کارنامه خود دارند، اما در مقطع اخیر، آن‌ها از تمام ابزارهای در دسترس استفاده کرده اند و هر کاری را که نکردند، مطمئن باشید که نمی توانستند وگرنه قطعا انجام می دادند.

وي در ادامه با يادآوري این نکته که وقتی این مسایل را با سایر مسائل مثل بیداری اسلامی و مشکلات داخلی امريكا و اروپا و این قبیل مسایل جمع می کنیم، به‌راحتی به این نتیجه می رسیم که امروز جمهوری اسلامی در قوی‌ترین وضعیت و جبهه استکبار در ضعیف‌ترین وضعیت خود در طی دهه های گذشته قرار دارد.

باقری گفت: البته به مرور که قدرت ما افزون‌تر می شود، تهدیدهای دشمن نیز تهدیدهای بزرگ‌تری خواهند بود و با توجه به اینکه امروز نسبت به سال‌های قبل در بسیاری از زمینه های علمی، فناوری، نظامی و اقتصادی جزو کشورهای رده بالای جهان هستیم، تهدیدها نیز به همان مراتب بزرگ‌تر شده است.

وی در ادامه افزود: در مقطع اخیر، امريكایی‎ها به‌خاطر سرخوردگی‌هایی که با آن مواجه شده اند، همه ابزارهای خودشان علیه جمهوری اسلامی را تجمیع کرده اند، يعني ابزارهای سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و جنگ روانی را به‌کار گرفته اند که در یک نقطه به هدف برسند و تصور می کنند كه اگر در این مرحله به هدف نرسند، بسیار عقب می افتند، بنابراين، سرمایه گذاری سنگینی کرده اند.

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی گفت: هدف نهایی امريكا در این مقطع، انتخابات مجلس است و دليل فضاسازی‌ها و فشارهای اقتصادی که اكنون وارد می کنند، این است که مشکلاتی را که برای کشور از فشارهای آن‌ها به وجود می آید، هزاران برابر بزرگ‌تر نشان می دهند.

باقری افزود: امريكایی‎ها دو برنامه محوری دارند که یکی کاهش مشارکت با افزایش عملیات روانی و رسانه ای برای مردم و دیگری ناامن کردن فضای انتخابات در صورت شکست در برنامه اول است كه هر کدام از این دو برنامه پیاده شود، برای آن‌ها دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما باید در مقابل اين برنامه، طراحی های قوی داشته باشیم که هم مشارکت بالا و مؤثری داشته باشیم و هم فضای کشور امن باشد، همان‌طوری که رهبری فرمودند، آنها از بیرون طراحی می‌کنند و برخی از داخل کشور عمدا يا سهوا برنامه آنها را پیاده می کنند که طبیعتا وظیفه گروه‌هایی مثل تشکل‌های دانشجویی در این زمینه مهم و حساس است.

باقری در پایان اظهار داشت: كار شما که هم از قشر دانشجو هستید و هم در این قشر جزو نخبگان فرهنگی و سیاسی هستید و می توانید ظرفیت دانشجویی را در جهت اهداف انقلاب اسلامی حرکت بدهید، مقدس است و در این عرصه باید چند دستور کار مهم داشته باشید و از ظرفیت‌های خودتان استفاده کنید.

وي تأکید کرد: اولین نکته مهم، استفاده از عرصه های نرم افزاری و سایبری است که دانشجویان باید به‌طور جدی در آن نقش آفرینی کنند و از طریق فضای سایبر با طرف مقابل‌تان در کشورهای مختلف ارتباط بگیرید و فضای مردمی سایر کشورها را مدیریت کنید.

وی افزود: امريكایی‌ها در سند اطلاعاتی خود که اخیرا منتشر کرده اند، گفته اند که عملیات‌های اطلاعاتی ایران علیه امريكا از جمله توان‌مندی‌های سایبری در سال‌های اخیر به صورت پیچیده ای افزایش یافته است.

معاون دبير شورای عالی امنیت ملی در پایان با توصیه به تشکل‌های دانشجویی در زمینه فعالیت گسترده در زمینه فضای سایبری گفت: فعالیت‌های شما به‌صورت کار ویژه ای در این زمینه می تواند بسیار اثرگذار باشد که نمونه‌ی آن را در جریان بیداری اسلامی مشاهده کردید که تعدادی از دانشجویان به‌صورت خودجوش با فعالان بیداری اسلامی مرتبط بودند و نتایج بسیار مهمی نیز گرفتند.

باقری با يادآوري وظیفه تشکل‌های دانشجویی در ایجاد زمینه براي مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان دومین کار ویژه‌ی تشکلهای دانشجویی گفت: معتقدم هر برگ رأی که در صندوق‌ها انداخته شود، به اندازه یک موشک کروز که به امريكا شلیک شود، برای آنها هزینه خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برگ رأي, موشك كروز, ترور دانشمندان, برنامه هسته‌اي, موقعیت بدر و خیبر, ,