بدیهی است این خاطره گویی نه عنوان تجلیل از امام (ره) درمراسم رسمی در سالگرد پیروزی انقلاب را داشت که به جهانیان نشان داده شود و نه عنوان عکس یادگاری داشت(!)
پس از انتقاد پایگاه خبری " بی باک" و دیگر رسانه های ارزشی کشور از انتقادات سیاسی هاشمی رفسنجانی نسبت به استفاده از ماکت مقوایی امام (ره) در بازسازی مراسم ورود ایشان در سالروز ۱۲ بهمن ۵۷ ، اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد انتشار تصویر هاشمی رفسنجانی در کنار تمثال حضرت امام (ره) در مدرسه رفاه، واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک،  آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چند روز پیش  نسبت به استفاده از ماکت مقوایی در مراسم سالگرد ورود امام(ره) به کشور اعتراض کرده بود.

وی با تأکید بر عظمت انقلاب اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این ایام توسط دستگاه‌های تبلیغی در خور و شأن و بزرگی آن باشد و از انجام برنامه‌های کم‌محتوا و سخیف مانند بی‌سلیقگی در استفاده از ماکت‌های مقوایی که بعضاً می‌تواند مورد اعتراض مردم فهیم و سوءاستفاده دشمنان انقلاب نیز قرار گیرد، خودداری شود.

 هاشمی رفسنجانی افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های همگانی به ویژه رسانه ملی وظیفه ملی و تاریخی سنگینی در جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و معرفی درست و واقعی دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند و انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌های مناسب و در خور شأن مناسب‌تری برای این ایام تدارک دیده شود.

بعد از این اظهارات هاشمی، "بی باک" در انتقاد از این نوع موضع گیری سیاسی و بدون توجیه و پشتوانه شرعی و عقلی، چند تصویر از آقای هاشمی در کنار ماکت مقوایی حضرت امام(ره) منتشر کرد و نوشت: انگار آقای هاشمی رفسنجانی کاملا فراموش کرده بود که این چند تصویر وی به دست اهالی رسانه رسیده است والا قطعا اینگونه شانتاژ براه نمی انداخت و برای تخریب دولت، اخلاق را ذبح نمی کرد.



 

به گزارش بی باک، اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتقاد از انتشار این تصاویر اینچنین به توجیه پرداخته است:

با توجه به شانتاژ برخی رسانه‌های مغرض از تصویر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار تمثال حضرت امام (ره) در مدرسه رفاه، برای توجیه اقدام سخیف استفاده از ماکت مقوایی امام (ره) در بازسازی مراسم ورود ایشان در سالروز ۱۲ بهمن ۵۷ توضیحات ذیل ضروری به نظر می‌رسد.

۱ – درتاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۸۵ از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای بازدید ازنمایشگاه مدرسه رفاه دعوت بعمل آمد. در حین بازدید بدلیل تقارن با وقت اذان مغرب و عشاء ایشان پس از اقامه نماز به درخواست مسئول برنامه در کنار تمثال امام (ره) به بیان خاطراتی از اولین حضور امام دراین مدرسه و ملاقاتهای ایشان و جلسه چهارنفره با حضور آیت الله خامنه‌ای و شهیدان دکتر بهشتی ودکتر مفتح پرداخت که این خاطرات ثبت و ضبط شد.

بدیهی است این خاطره گویی نه عنوان تجلیل از امام (ره) درمراسم رسمی در سالگرد پیروزی انقلاب را داشت که به جهانیان نشان داده شود و نه عنوان عکس یادگاری داشت(!)

۲ – معمولا در مراکز خاص و اماکنی که وقایع تاریخی در آن اتفاق افتاده، استفاده از تصویر و ماکت برای یادآوری خاطرات (مانند موزه عبرت) مرسوم و متداول است و مورد اعتراض نیز واقع نمی‌شود و همگان از آن بازدید می‌کنند و این موضوع با مراسمی که عنوان بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد ورود حضرت امام (ره) را دارد و از رسانه ملی نیز به جهانیان نشان داده می‌شودبه هیچ وجه قابل قیاس نمی‌باشد.

حال اقدام برخی رسانه‌ها از ربط دادن مغرضانه بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از مدرسه رفاه و بیان خاطرات در کنار تمثال امام (ره) و یاران همرزم قدیمی جای تعجب و سئوال دارد یا توجیه غیر منطقی پائین آوردن ماکت مقوایی نیم تنه از پلکان هواپیما با تشریفات کامل رسمی نظامی؟!! خوانندگان قضاوت خواهند کرد.

اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام
۱۸/۱۱/۹۰
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واکنش هاشمی رفسنجانی, انتشار عکس, ماکت مقوایی امام, ,