قائم مقام وزير اطلاعات پشت پرده طراحي‌هاي جريان فتنه را افشا كرد

 

قائم مقام وزير اطلاعات روز شنبه در همدان با اشاره به جريان فتنه سال گذشته گفت: دشمنان نظام در فتنه سال گذشته دنبال تقابل با سه عنصر شكل دهنده انقلاب اسلامي يعني رهبري، روحانيت و معنويت بودند.

به گزارش ايرنا 'مجيد علوي' روز شنبه در آيين نكوداشت پيشگامان انقلاب اسلامي به بيان اهداف دشمنان در فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: فتنه گران و حاميان آنها در خارج از كشور سالها سعي كردند با ايجاد شكاف بين سياست و معنويت، نقش روحانيت را در كشور تضعيف كنند، ولي بعد از گذشت مدت كوتاهي از فتنه سال گذشته كه با شعار مجعول' راي من كجاست' آغاز شد نقاب از چهره دشمنان برداشته شد بطوريكه وقتي شعارهايي را عليه اركان كشور سر دادند مردم و برخي معترضان هم به اهداف شوم دشمن پي بردند.

وي تصريح كرد: منافقان بر اين باور بودند كه با تخريب اركان نظام به عنوان عناصر اصلي پيروزي و تداوم دهنده انقلاب، مي توان به راحتي ديگر عناصر را از بين برد.

وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در بيست سال گذشته مقتدرانه اجازه ندادند معنويت از سياست جدا شود افزود: به فرموده رهبري افرادي در جريان فتنه سال گذشته به خاطر منافع شخصي پا به ميدان گذاشته و به تقابل با نظام پرداختند.

وي تصريح كرد: دشمنان نظام و دنباله روهاي داخلي آنان تمايل داشتند رهبري بر اساس خواسته هاي آنان عمل كنند، كه با درايت رهبري به اهداف پليد خود نرسيدند.

قائم مقام وزارت اطلاعات با تاكيد بر ضرورت هوشياري مردم براي دفاع و حفظ دستاوردهاي انقلاب تصريح كرد: برخي با چهره مظلومانه و دوست و بيان حرف هاي به ظاهر زيبا، به علت داشتن مشكل با نظام اسلامي اهداف شيطاني خود را دنبال مي كنند.

وي اضافه كرد: اين افراد قبل از روي كار آمدن دولت نهم خواستار عدم توجه نسبت به وقايع لبنان و فلسطين بودند و انقلاب جهاني را امري ناممكن مي دانستند.

وي با بيان اينكه اين انقلاب با هيچ انقلاب و تحرك سياسي ديگري قابل مقايسه نيست گفت: انقلاب اسلامي به بركت سه عنصر اساسي پيروز شد.

وي افزود: عناصر فرهنگ غني الهي، سازمان انقلاب و ولايت فقيه وجه تفكيك كننده انقلاب ايران با ساير تحركات سياسي و اجتماعي جهان است.

وي در ارتباط با فرهنگ غني الهي گفت: روح و جان مبارزان انقلاب با فرهنگ اهل بيت (ع) عجين و يكپارچه شد.

قائم مقام وزارت اطلاعات با بيان اينكه اين جامعه برگرفته از سازمان قدرتمندي است كه تمامي اجزاي آن در لايه هاي اجتماعي ورود پيدا كرده، افزود: سازمان روحانيت بعد از ائمه معصومين (ع) اداره امور اجتماعي مردم را بر عهده گرفت و بسياري از مشكلات را حل كرد.

وي ادامه داد: ارتباط عميق بين رهبري و مردم و تبعيت مردم از ولايت مطلقه فقيه در هدايت و انسجام بخشي مسير انقلاب تاثير گذار است.

** تحرك مردم تونس زمينه ساز خروش عمومي شد

وي در ادامه اين آيين به تحليل وقايع خاورميانه پرداخت وگفت: تونس در بين تمامي كشورهاي اسلامي به لحاظ مباني فرهنگي ضعيف ترين كشور است كه به عنوان نمونه مي توان به برخورد با بانوان محجبه و ممانعت از مسجد رفتن مومنان اشاره كرد.

وي علت شكل گيري يك حركت اجتماعي در اين كشور را تراكم عقده حقارت، سركوب خواسته ها و نيازهاي اين ملت دانست كه هم اكنون اين حركت در راستاي تحقق حداقل هاي مورد نياز مردم اين كشور شكل گرفته است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر با شدت يافتن تحركات مردم تونس تنها روساي سطح بالا بركنار شده و چند نفر ديگر منصوب شدند كه اين نشان دهنده تسليم شدن مردم اين كشور در مقابله با برنامه‌ريزي‌هاست.

قائم مقام وزير اطلاعات اضافه كرد: حركت مردم تونس گرچه نتيجه قوي و خروجي مطلوبي به همراه نداشت ولي موجب ايجاد تحركات ديگري در منطقه خاورميانه به ويژه در مصر شد و به تعبير ديگر موضوع تونس جرقه اي براي تحركاتي در مصر شد.

علوي افزود: اعتراض گسترده و تحرك مردم مصر به سياست هاي نادرست مبارك براي بسياري از سياسيون غير قابل پيش بيني بود و دستگاه هاي اطلاعاتي مصر غافلگير شدند.

وي خاطر نشان كرد: چند جوان مبارز تحت تاثير حركت مردم تونس قيام كرده و مردم و احزاب و رهبران سياسي با مشاهده كردن اين تحرك با همسو شدن با آنان در كنار جوانان ايستاده و موج عظيمي خلق كردند.

قائم مقام وزير اطلاعات تصريح كرد: فقدان سه عنصر رهبري، روحانيت و توسل به فرهنگ اهل بيت (ع) اين قيام گسترده را نيز همانند قيام مردم تونس آسيب پذير كرده است.

علوي افزود: شايد انقلاب مردم مصر به همه اهداف پيش بيني شده نرسد ولي به طورحتم زمينه اوج گيري انقلاب را مهيا مي كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قائم مقام وزير اطلاعات پشت پرده طراحي‌هاي جريان فتنه را افشا كرد,