دكتر حسين كچوئيان خبر داد
اصلاحيه جديد در اساسنامه دانشگاه آزاد براي پايان بهانه‌جويي‌ها
 

 

شايد دو ماه پيش زماني كه حسين كچوئيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برخي ديگر از اعضاي اين شورا، پيشنهاد خود را در مورد حق رأي نداشتن رئيس دانشگاه آزاد در جلسه هيئت امنا در زمان تصميم‌گيري براي انتخاب رئيس ارائه كردند و اين پيشنهاد به تصويب رسيد، تصور نمي‌كردند كه حلقه‌ي هيئت مؤسس دانشگاه آزاد، طراحي ويژه‌اي براي فرسايشي كردن انتخاب و استقرار رئيس جديد آماده كرده‌اند.

به گزارش رجانيوز، جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد نهايتاً پس از چند بار جابجا شدن زمان آن، در روز 30 آذر برگزار شد كه در اين جلسه، به‌دنبال اصرارهاي آقاي هاشمي رفسنجاني، انتخاب رئيس دانشگاه به تعويق افتاد و وي تأكيد كرد كه ابتدا بايد رئيس هيئت امنا انتخاب شود.

سرانجام پس از رأي‌گيري در مورد رياست هيئت امنا هاشمي، سيد حسن خميني، ميرزاده (اعضاي هيئت مؤسس)، جاسبي (رئيس وقت دانشگاه آزاد) و صمدي يزدي (نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي) براي رياست هيئت امنا به هاشمي رأي دادند و حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري نيز به‌صورت مشروط و احتراماً به هاشمي رأي داد كه شش رأي لازم از ميان 10 نفر براي انتخاب او به‌عنوان رئيس هيئت امنا تأمين شود. با اين حال، وي رأي خود را مشروط به اين كرد كه در جلسه‌‎ي بعدي هيئت امنا تكليف رئيس جديد مشخص شود.

اما در شرايطي كه جاسبي پس از جلسه در جمع خبرنگاران مدعي شد در مورد زمان جلسه‌ي آينده و دستور كار آن تصميم‌گيري نشد، حجت‌الاسلام محمديان و كامران دانشجو وزير علوم صراحتاً به خبرنگاران گفتند كه زمان جلسه سه هفته‌ي ديگر و دستور كار قطعي آن نيز تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد است.

با اين حال، جلسه روز 20 دي هيئت امنا نيز در حالي تشكيل شد كه از همان ابتدا مشخص بود كه آقاي هاشمي و تيم او اراده‌اي براي انتخاب رئيس دانشگاه در اين جلسه ندارند، به‌طوري كه از ابتداي جلسه تأكيد داشتند كه شايد براي به نتيجه رسيدن در اين زمينه به چندين جلسه وقت نياز باشد تا سوابق تك تك گزينه‌هاي پيشنهادي بررسي و از آن‌ها براي حضور در جلسه و بررسي برنامه‌هاي‌شان دعوت شود.

اين در حالي بود كه اكثريت اعضاي هيئت امنا اعتقاد داشتند كه رزومه‌ها در طول روزهاي قبل از سوي وزير علوم در اختيار اعضا قرار داده شده و در ضمن با توجه به محدود بودن گزينه‌ها حاضر هستند تا نيمه‌هاي شب در همين جلسه بمانند كه با دعوت از افراد مورد نظر تيم آقاي هاشمي، برنامه‌هاي آن‌ها نيز شنيده شود.

اما با مقاومت اقليت اعضاي هيئت امنا، اكثريت تصميم گرفتند كه رأي خود را اعلام كنند و اين رأي را كه به فرهاد دانشجو بود، به صورت مكتوب در اختيار وزير علوم كه از طرف شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان مسئول جلسه شناخته مي‌شد، قرار دادند.

اما بلافاصله پس از اين جلسه برخي رسانه‌هاي نزديك به طيف اقليت، اقدام به فضاسازي كردند و مدعي شدند كه آقاي هاشمي رفسنجاني به‌عنوان رئيس هيئت امنا اين حكم را امضا نخواهد كرد. با اين حال، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به‌عنوان ناظر در جلسه حضور داشت، انتخابات رئيس دانشگاه را در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأييد و شورا نيز در جلسه سه هفته قبل خود، رياست فرهاد دانشجو را تأييد كرد تا وي رسماً رئيس دانشگاه آزاد شود.

با اين حال، در شرايطي كه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي مي‌كوشد همچنان احترام آقاي هاشمي حفظ شود و در مقابل اخلال‌ها، ضمن حركت بر طبق قانون، زمينه مظلوم‌نمايي براي جرياني كه قرار است پس از 30 سال از رياست دانشگاه آزاد كنار گذاشته شود، فراهم نشود، هيئت پنج نفره‌اي را مأمور كرد كه به ديدار هاشمي بروند و با او گفت‌وگو كنند.

حسين کچوئیان در اين زمينه مي‌گويد: در جلسه دو هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بود به اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی تبصره ای اضافه شود اما دکتر احمدی نژاد تاکید کرد که این اقدام مناسبی نیست و باید حرمت هاشمی رفسنجانی را نگه داشت و با وی مذاکره کرد.

بالاخره روز گذشته دفتر آقاي هاشمي به هيئت پنج نفره شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي براي ديدار با او وقت داد تا علي اكبر ولايتي، غلامعلي حدادعادل، حجت‌‎الاسلام والمسلمين محسن قمي، محمد رضا مخبر دزفولي و حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان با وي گفت‌وگو كنند. در عين حال، بر اساس آنچه كه خبرگزاري‌ها منتشر كردند، هاشمي در جلسه روز گذشته تأكيد كرده است كه بايد بار ديگر انتخاب رئيس دانشگاه برگزار شود. او پيش از اين نيز گفته بود كه در جلسه قبل هيئت امنا، احترام وي رعايت نشده است.

به هر حال، دكتر حسين كچوئيان كه دو ماه پيش با پيشنهاد اصلاح اساس‌نامه دانشگاه آزاد و حذف حق رأي رئيس دانشگاه آزاد، جلوي يكي از بهانه‌جويي‌ها را گرفته بود، اين‌بار نيز تصميم گرفته است كه پيشنهاد اصلاحي جديدي براي باز كردن قفلي كه هاشمي به استقرار رئيس جديد دانشگاه آزاد بر اين دانشگاه زده است، مطرح كند.

كچوئيان با تأکید بر اینکه در طول این مدت، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که یک نهاد قانون‌گذار به شمار می آید، معطل یک نفر شده است، گفت: از رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد تعجب می کنم که با آن شأنیت و موقعیت، در رفتارشان لج‎بازی دیده می شود و اعلام می کند که باید همان‎طور که وی می گوید، روند امضای حکم ریاست فرهاد دانشجو پیش برود.
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از همان جلسه پیشین شورا با مذاکره با هاشمی رفسنجانی مخالف بودم، اظهار داشت: چه معنا دارد قانونی که تصویب شده در آن چانه زنی صورت گیرد، البته جلسه مذاکره با وی این حسن را داشت که مشخص شد رویه های غیرقانونی از کجا ناشی می شود.
 
کچوئیان تاکید کرد: در جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنده و برخی از اعضای شورا خواهان اجرای قانون خواهیم شد لذا در اساسنامه اصلاحات لازم صورت می گیرد.
 
وی گفت: اینکه اعلام شده در جلسه دیروز تفاهم مشترک صورت گرفت، اصلاً چنین چیزی وجود نداشت زیرا با مواضع رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد جلسه به بن بست رسید و قرار هم نیست جلسه دیگری بر اساس آنچه که در صورت جلسه روز گذشته اعلام شده، برگزار شود.

كچوئيان پيشنهاد مشخص خود را اعلام نكرده اما احتمال مي‌رود اين پيشنهاد ناظر به حذف شرط امضاي رياست هيئت امناي دانشگاه آزاد براي استقرار رئيس جديد باشد، يا اينكه تبصره‌اي اضافه شود كه در صورت استنكاف رئيس هيئت امنا از امضاي حكم رئيس دانشگاه، رئيس جديد خود به‌خود با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ابلاغ رئيس شورا كه رئيس‌جمهور است، مستقر مي‌شود.

مطالب مرتبط:

شبهه در مورد رياست هاشمي بر هيئت امناي دانشگاه آزاد

جزئيات اخلال تيم سابق مديريتي دانشگاه آزاد در تعيين رئيس جديد

تعويق انتخاب رئيس جديد با اصرارهاي هاشمي رفسنجاني

ياركشي هاشمي در آستانه جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد

تلاش جاسبي براي تغيير تركيب آراي هيئت امنا در آستانه تعيين رئيس جديد/ احمدي‌نژاد: آقاي جاسبي اهل جرزني نيست!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اصلاحيه جديد, اساسنامه دانشگاه آزاد, بهانه‌ جويي‌ها, حسين كچوئيان, ,