یک مرکز آماری در دانشگاه تهران منتشر کرد

بر اساس گزارشی که انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر کرده است برآورد می شود 60 درصد بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم مشارکت داشته باشند.

 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این گزارش با توجه به سنجش هایی صورت گرفته است که در روز 22 بهمن در بین جمعیت حاضر در راهپیمایی انجام گرفته است.
 
 
 
بر اساس این گزارش 60 درصد طیف های مختلف اصلاح طلب در راهپیمایی عظیم 22 بهمن امسال حضور داشته اند.
 
در گزارش این انجمن علوم اجتماعی آمده است:
 
اکنون پس از گذشت دو سال از فتنه سال 88 که کشور به مقطع انتخابات مجلس نزدیک می شود یکی از مسائلی که به انتخابات امسال حساسیت می بخشد آزمون حضور مردم پای صندوق های رای برای اولین بار پس از حوادث سال 88 است. اگر چه از آن سال تاکنون اجتماعات و راهپیمایی های عظیمی همچون 9 دی، 22 بهمن و روز قدس برگزار شده است اما حضور در پای صندوقهای رای بعنوان یک وسیله سنجش « رسمی» ، «معتبر» و «کمی» بسیار اساسی می باشد.
 
همیشه با نزدیک شدن مقطع انتخابات، نظرسنجی های مختلفی در کشور انجام می شود که البته تعداد معدودی از آنها قابلیت استناد و اعتبار دارد. در تازه ترین نظرسنجی هایی که توسط چند مرکز معتبر نظرسنجی انجام یافته است و تحلیل های جامعه شناختی نیز موید آنست می توان تخمین زد در انتخابات امسال شاهد حضور 60 درصدی طیف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم خواهیم بود.
 
در سنجش هایی که در روز راهپیمایی 22 بهمن در میان جمعیت راهپیمایان انجام شده است در سطح ملی در حدود « 20 درصد» جمعیت راهیمایان را بدنه اجتماعی اصلاح طلبان تشکیل داده اند. از طرف دیگر در سنجش هایی که در طول چند ماه گذشته در سطح کشور انجام گرفته است جمعیت بدنه مردمی اصلاح طلبان در حدود «30 درصد » کل پاسخگویان می باشد.
 
بر این اساس بدنه اجتماعی طیف اصلاح طلب در کل کشور را 30 درصد کل واجدان رای دهی تشکیل می دهند و در بین جمعیت راهپیمایان در حدود 20 درصد کل جمعیت به طیف اصلاحات تعلق داشته اند. از مقایسه این دو آمار و همچنین بر اساس تحلیل های آماری و جامعه شناختی می توان ادعا کرد در حدود 60 درصد حامیان مردمی اصلاح طلبان در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته اند که با توجه به افول 2 ساله جریان فتنه که این بدنه اجتماعی را دستاویز ادعاهای جعلی خود ساخته بود رقمی دور از ذهن نیست.
 
گزارش آماری و جامعه شناختی انجمن علمی دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره        مشارکت در انتخابات مجلس نهم می افزاید: بر این اساس می توان تخمین زد در صحنه انتخابات مجلس نهم نیز که با فاصله کمی از راهپیمایی 22 بهمن انجام خواهد شد ، می توانیم شاهد حضور حداقل 60 درصدی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان باشیم. هر چند مولفه های زمانی و مکانی ، شرایط متفاوتی را برای حضور در انتخابات رقم می زند که ممکن است از حضور در یک راهپیمایی بیشتر باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تخمین مشارکت, اصلاح طلبان, انتخابات مجلس نهم, ,