مشاور لاریجانی: سیلی مجلس نهم به اروپائیها محکم تر خواهد بود

حسن زمانی با اشاره به اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران و تحریم خرید نفت گفت: مجلس هشتم در این زمینه مواضع خوبی اتخاذ کرده است و خوشبختانه نمایندگان مجلس با درک درست از شرایط و تحلیل فضای حاکم بر اتحادیه اروپا، خواستار قطع صادرات نفت به این کشور ها شدند.
نماینده سابق ملایر در مجلس و مشاور کنونی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با بولتن نیوز با بیان اینکه نمایندگان طرح قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا را هم تهیه کرده اند، اظهار داشت: مجلس در تصویب این طرح خیلی جدی است و ما معتقدیم که نباید در مقابل زیاده خواهی این کشورها کوتاه آمد.

 
مشاور علی لاریجانی اقدام وزارت نفت مبنی بر توقف صادرات نفت‌خام ایران به شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی را اقدامی بجا و مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: اگر چه نمایندگان مجلس خواستار قطع صادرات نفت ایران به کل اروپا هستند، اما ما این اقدام وزارت نفت را گام اول می دانیم و اروپا باید بداند که متعاقب این امر گامهای بعدی هم برداشته خواهد شد.
زمانی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس که 12 اسفند برگزار خواهد شد، تصریح کرد: قطعا مجلس نهم همین راه مجلس هشتم را ادامه خواهد داد و مواضع و سیاست های آن برای اروپا سنگین تر خواهد بود. به واقع اینکه سیلی مجلس نهم به اروپائی ها محکم تر و سخت تر خواهد بود.
زمانی گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز مشکل قانونی دولت برای قطع صادرات نفت به اروپا را رفع کند.
وی در ادامه تاکید کرد: تحریم‌ کشورهای اروپایی باید روند فعلی خود را ادامه دهد تا اروپا و آمریکا هر چه بیشتر جدی بودن ایران در دفاع از  منافع کلان ملی را دریافته و از مخاطرات تحریم نفت ایران آگاهی یابند.
زمانی با اشاره به اینکه وزارت خارجه ایران هفته گذشته سفرای شش کشور اروپایی هلند، فرانسه، یونان، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال را دعوت کرده و به آنها درباره توقف صادرات نفت ایران هشدار داده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در شروط خود برای ادامه صادرات نفت به این کشورها خواستار تضمین دریافت پول نفت صادراتی خود است و انعقاد قراردادهای بلندمدت ۳تا ۵ساله و برداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها با استناد به شرایط فورس ماژور است.

 
مشاور علی لاریجانی افزود: با وجود اعلام قطع صادرات نفت ایران به دو کشور فرانسه و انگلیس که نفت زیادی از ایران دریافت نمی‌کردند دیدیم بلافاصله قیمت نفت به یک باره افزایش یافت و به بالای ۱۲۰دلار در هر بشکه رسید و کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانندکمبود عرضه نفت از جانب ایران، در شرایطی که اقتصاد آمریکا در حال بازسازی قرار دارد، بهای نفت را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مشاور لاریجانی, سیلی مجلس نهم, سیلی مجلس به اروپائیها, سیلی محکم تر مجلس, حسن زمانی, ,