در حاشيه پيشنهاد ديرهنگام مديرمسئول روزنامه كيهان
آقاي شريعتمداري گُل گفتيد اما كاش زودتر مي‌گفتيد
 

 

روزنامه کیهان چهارشنبه با انتشار یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری مدیر مسئول در سرمقاله از حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح یزدی درخواست کرد كه پادر میانی کرده و بانی ارائه لیست مشترکي برای اصولگرایان از میان 55 کاندیدای موجود در لیست جبهه پایداری و جبهه متحد شوند که ملاک حضور در آن لیست، موضع‌گیری به‎موقع و به‌جای کاندیداها در قبال فتنه و انحراف باشد.

به گزارش رجانيوز، رسانه‌های پر تعداد حامی جبهه متحد اصولگرایان که معمولا این قبیل یادداشت‌های سیاسی را به خوبی باز نشر می‌دهند، ترجیح داده‌اند تا این پیشنهاد منطقی و به‌جای شریعتمداری را نادیده گرفته و با سکوت از کنار آن عبور کنند.

در عين حال، به‌نظر مي‌رسد اگر آقاي شریعتمداری و چهره‌های ديگري با وزانت وي، چند ماه زودتر و در زمانی که مکانیزم 8+7 هنوز در حال شکل‌گیری بود، با همين منطق به میدان آمده و در آن ایام از مطرح کنندگان این پیشنهاد حمایت کرده و بر روی آن پافشاری می‌کردند، امروز احتمالاً نه شاهد دو لیست متفاوت در اردوگاه اصول‌گرایی بودیم و نه برخي از چهره‌های مردود در تقابل با فتنه و انحراف در میان کاندیداهای اصولگرایان كه مديرمسئول كيهان نيز در نوشته‌اش از حضور آن‌ها در ليست اصول‌گرايان اظهار نارضايتي كرده است.

شریعتمداری در بخشي از یادداشت خود می‌نویسد: «حالا به نكته اي كه در صدر اين نوشته آمده بود، باز مي گرديم. نكته اي كه به خاطر آن، پيشاپيش از محضر بزرگان پوزش خواستيم و آن درخواست از حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي يعني دو پيش‎تاز عرصه علم و تقوي و انقلاب است كه با نگاه پدرانه خود پا در مياني كنند و فهرست واحدي ارائه فرمايند.

بديهي است كه يك فهرست 30 نفره، گنجايش 60 نفر را ندارد. بنابراين با احتساب پنج نامزد مشترك، كناره گيري 25 نامزد از هر دو ليست ضروري و اجتناب ناپذير است. اما، چگونه؟!.... «مقابله با فتنه و انحراف» يك ارزش است ولي كساني كه زير اين دو تابلو جمع مي شوند، بايد نشانه هاي قابل استنادي از تقابل خود با فتنه و انحراف داشته باشند و ادعا به تنهايي براي حضور در خانه ملت كافي نيست. شماري از اين افراد، وقتي فتنه 88 به زوال گرائيد عليه آن موضع گرفتند و برخي ديگر كساني هستند كه كمترين نشانه اي از برخورد و موضع گيري آنها عليه حلقه انحرافي در هيچ جا ثبت و يا ديده نشده است.»

این پیشنهاد در حالی درآستانه انتخابات و تنها یک روز مانده به آغاز تبلیغات رسمی مجلس نهم مطرح شده است که جبهه پایداری در تابستان گذشته و هم‎زمان با اعلام موجودیت خود، شرط حضور در یک مکانیزم انتخاباتی مشترک با سایر اصول‎گرایان را دقیقا همین موارد (تقابل جدی با فتنه و انحراف) بر شمرد، شرط حضور خود را عدم حضور ساکتین در مکانیزم انتخاباتی و تصمیم سازی برای اصولگرایان عنوان کرد.

در همین زمینه حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‎وگویی که آبان ماه گذشته منتشر شد با اشاره به مذاکرات تابستان 90 پیرامون وحدت اصولگرایان گفت: «البته دوستان ديگر در جبهه متحد اصولگرايي نكاتي را بيان كردند كه ما اين مسائل را قبول نخواهيم كرد؛ چرا كه اين نكاتی که ما بر آن اصرار داریم، در بيانات حضرت آقا مورد تاكيد قرار گرفته است. از آن نكات اين است كه ما بايد با اهل فتنه و ساكتين در فتنه خط قرمزي داشته باشيم؛ و با انحراف و اهل انحراف و حتي كساني كه در انحراف سكوت مي كنند و در مسائلي كه پيش مي آيد، تسامح كرده و آنها را نديده مي گيرند نيز بايد خطوط قرمز را مشخّص كنيم.

اين خطوط قرمز از جانب جبهه پایداری مطرح شد و بنا شد كه شكل گيري جبهه پايداري اعلان عمومي شود. پس از اين با دعوت از اصولگرايان سراسر كشور جلسه اي شكل گرفت و چندي پيش در تهران جبهه پايداري، موجوديت خود را رسماً اعلام نمود، كه الحمدلله با استقبال گرم دوستداران انقلاب و جوانان عزيز همراه شد.»

با این حال، اصرار و پایداری جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر موضع خود یعنی حضور نداشتن حامیان فتنه و انحراف در مکانیسم تشکیلاتی اصول‌گرایان و لیست‌های انتخاباتی به‌عنوان خط قرمز، مورد پذیرش حاضران در مکانیسم جبهه متحد اصول‎گرایان قرار نگرفت و در مقابل مکانیسم سهمیه بندی شده 8+7 به عنوان نسخه‌ای کارآمد و اصیل در رسانه‌ها با توان هر چه تمام‌تر تبلیغ شد.

بر همین اساس، جبهه پایداری تدریجاً به این نتیجه رسید که برای پاسداری از چهارچوب‌هاي خود، ناچار است در مكانيسم مجزايي فعاليت و لیست جداگانه‌ای را ارائه کند که بنای تعیین افراد در اين ليست، نه سهم گروه‌ها و اشخاص، بلکه پای‌بندی به اصول گفتمانی انقلاب اسلامی از جمله تقابل جدی با فتنه و انحراف باشد.

در صورت پذیرش پیشنهاد جبهه پایداری در تابستان 90 و اصلاح مکانیسم سهمیه‌ای 7+8، اکنون در آستانه انتخابات شاهد وجود دو لیست مجزا در عرصه انتخابات و حضور برخی چهره‌های مردود در فتنه به‎عنوان کاندیدای مجلس اصول‌گرایان نبودیم.

به نظر می‌رسد اگر پیشنهاد امروز حسین شریعتمداری شش ماه پیش و هم‎زمان با طرح این موضوع از جانب جبهه پایداری مطرح و از سوی روزنامه کیهان و برخی دیگر از نیروهای سیاسی حمایت می‌شد، امروز شاهد شرایط متفاوتی بودیم.

به هر حال، طرح این پیشنهاد در این روزها نیز مغتنم است اما جالب آنجاست که همین پیشنهاد خیرخواهانه نیز امروز در رسانه‌های نزدیک به جبهه متحد، نادیده گرفته شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پيشنهاد ديرهنگام, مديرمسئول, روزنامه كيهان, شريعتمداري, ليست مشترك, اصولگرايان, جبهه پايداري, ,