آمریکا، روسیه و چین را به سخره گرفت
وي با اشاره مستقيم به روسيه و چين افزود: "افکار عمومي عرب راضي نمي‌شود که نظاره‌گر اين دو کشور باشد که يکي به دلايل تجاري و ديگري به دلايل تجاري و ايدئولوژيک، رژيمي را تقويت ‌کند که همه قوانين و هنجارهاي نوين..

 

وزير خارجه امريکا کشورهاي روسيه و چين را به حمايت از دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، به دلايل تجاري متهم کرده است.
 

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، هيلاري کلينتون، وزير خارجه امريکا، در لندن به خبرنگاران گفت: "فشار بر روي کشورهايي همچون روسيه و چين افزايش خواهد يافت زيرا افکار عمومي جهان قصد ندارد بيکار بنشيند."

وي با اشاره مستقيم به روسيه و چين افزود: "افکار عمومي عرب راضي نمي‌شود که نظاره‌گر اين دو کشور باشد که يکي به دلايل تجاري و ديگري به دلايل تجاري و ايدئولوژيک، رژيمي را تقويت ‌کند که همه قوانين و هنجارهاي نوين بين‌المللي را ناديده مي‌گيرد."

اين در حالي است که روسيه و چين اوايل ماه جاري پيش‌نويش قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه سوريه را وتو کردند. در اين قطعنامه از بشار اسد خواسته شد از مقام خود استعفا دهد و قدرت را به رهبران گروه‌هاي مخالف واگذار کند.

همچين، پيش‌تر اين دو کشور در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ قطعنامه مشابه‌اي را عليه سوريه وتو کردند.

وزير خارجه امريکا گفت: "نيروهاي مخالف به شکل روزافزون توانمند خواهند شد. آن‌ها از جايي و به نحوي، ابزاري براي دفاع از خود و آغاز اقدامات تهاجمي خواهند يافت."

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است.

گروه‌هاي مخالف و کشورهاي غربي، کشتارها در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي‌دهند؛ اين در حالي است که دمشق، شورشيان، خرابکاران و همچنين گروه‌هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي‌داند و تاکيد دارد که اين ناآرامي‌ها از خارج سازماندهي مي‌شوند.

پرس‌تی‌وی نوشت: مسکو همواره تاکيد مي‌کند که ناآرامي‌هاي سوريه بايد از راه مذاکره بين دمشق و گروه‌هاي مخالف حل و فصل شود.

پکن نيز اعلام کرده است که موضع بي‌طرفانه خود را در قبال اوضاع جاري سوريه حفظ خواهد کرد و سعي دارد اين مساله را از راه گفت‌وگو با همه طرف‌هاي درگير حل کند.

با اين حال، بيش از ۷۰ کشور و نهاد بين‌المللي روز جمعه (۵ اسفند) براي گفت‌وگو با گروه‌هاي مخالف سوريه در شهر تونس، پايتخت تونس گرد هم خواهند آمد.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : کلینتون, دلیل‌ حمایت‌‌ روسیه و چین, حمایت از سوریه, ,