استقبال پرشور از همایش جبهه پایداری در هوای برفی شیراز + عکس
نماینده‌ای که بجای نمایندگی عضو هیئت‎مدیره شرکت‌ها باشد به‌درد نمی‌خورد/ كارآمدترين فرد هم بدون تعهد به انقلاب، درست تصمیم نمی‌گیرد

 

شب گذشته در حالي كه شيراز يكي از سردترين شب‏هاي چند سال اخير خود را تجربه مي‏كرد و بارش برف سنگين در این شهر هر گونه تردد در خيابان‏ها را با اختلال جدي روبرو كرده بود، سیزدهمین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس با استقبال پرشور و معنادار شیرازی‌ها در آستانه انتخابات برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این همایش، حجت‌الاسلام و المسلمين رجبي عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو شوراي عالي مديريت حوزه علميه و قائم مقام آيت الله مصباح در مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خمینی و دکتر باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

مشروح سخنان حجت‌الاسلام و المسلمين رجبي که در آن با یادآوری آیه آخر سوره مبارکه فتح به تبیین شاخص‌های جامعه ولایی از دیدگاه قرآن پرداخته و سخنان دكتر لنكراني در ادامه آمده است:

 

شاخص‌های جامعه ولایی از منظر قرآن

بسم الله الرحمن الرحيم

"مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الإنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا"؛ (آیه٢٩سوره فتح)

خدا را شكر مي‏كنم كه خداوند بار ديگر به بنده توفيق داد كه در جمع شما عزيزان، امام زمان(عج)، امام(ره)، مقام معظم رهبري و پاسداران اين نظام مقدس و مردم شريف شيراز حضور پيدا كنم و ان‌شاء الله اين مجلس و سخنان ما مورد عنايت و رضايت امام زمان(عج) قرار گيرد.

 

مهم‏ترين نعمتي كه خداوند متعال به ملت، در اين دوران عنايت فرموده، نعمت نظامي است كه بر محور ولايت فقيه شكل گرفته است؛ جامعه‏اي ولايي و ولايت‏مدار. اين نعمت بزرگ با هيچ نعمتي قابل مقايسه نيست. چون اين نعمت در بردارنده نعمت‏هاي فراوان ديگري است. اين نعمت مبتني بر يك انديشه متعالي به نام امامت و يك انديشه متعالي به‌نام رسالت و يك انديشه بسيار ارزش‎مند به‌نام بينش توحيدي استوار است.

وجه متمايز كننده‌ي نظام ما و جامعه مدافع آن از همه نظام‏هاي ديگر از همه جوامع ديگر، همين خصيصه ولايت‎مداري است. اگر تمام آنچه كه در اين نظام وجود دارد، وجود داشت ولي ويژگي ولايت‏مداري وجود نداشت، به تعبير امام زمان(عج)، آن نظام، طاغوتي بود. اگر نظام ما نظام الهي است و مشروعيت نظام ما پشتوانه آسماني دارد، به بركت همين نقطه محوري است و اگر امام عزيز مي‏فرمايد پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد، مقصودشان اين است كه قوام اين نظام، اسلاميت اين نظام، مشروعيت آسماني اين نظام و حركت اين نظام به سوي خدا با محوريت ولايت محقق مي شود.

يك جامعه ولايي چه خصيصه‏هايي دارد؟ در آيه 29 سوره فتح جامعه ولايي را اين‏گونه توصيف مي‏كنند. محمد رسول الهج، پيامبر فرستاده خداوند است و آنچه كه بيان مي‏كند، پيام الهي است. در ادامه آيه نمي‏فرمايد "والَّذِينَ آمَنُوا" به این معنا که مومنان و معتقدان، پيامبر چگونه هستند. بلکه مي فرمايد "وَالَّذِينَ مَعَهُ" آنهايي كه با پيامبرند و بر محور پيامبر مي‏چرخند، آنهايي كه ملازم با ولي ما هستند، نه يك گام جلو بر مي‏دارند و نه يك گام عقب مي‏مانند، اين شاخص اصلي جامعه ديني اسلامي است. "ا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ"؛ (زیارت جامعه کبیره).

اگر كسي از مدار ولايت اندكي جلوتر رفت و اندكي عقب‏تر ماند، اين زاهق است و از بين رفته و خارج شده از دين است. در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله ولايت برای ایشان است، در زمان ائمه معصومين علیهم السلام ولايت با ایشان است. در زمان غيبت، ولايت با ولي فقيه است. همان‏گونه كه اگر كسي امامت را نپذيرفت وارد دين نشده است. امام فرمود که چرا ولايت مهم‎ترين ركن دين است. چون كليد دين است. بدون اين كليد اصلا نمي‏توانيم، وارد شويم. اين است كسي كه امامت را نپذيرفته، خدا را نپذيرفته است و به منزله شرك به خداوند است.

به تعبير قرآن دشمنان مي‏خواهند كه ما كوتاه بيایيم، تا آنها هم كوتاه بيايند

قرآن مي‏فرمايد اين جامعه ولايي شاخص‏هايي دارد. "وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّار"ِ اولين شاخص است. در برابر دين سخت هستند، اهل سازش و تساهل و تسامح نيستند. بزرگان ما را ببينيد. حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري را ببينيد. صلابت مقام معظم رهبري را ببينيد. آنجايي كه احساس مي‏كنند كه دين خدا و ارزش‏هاي الهی در خطر است، محكم مي‏ايستند. اتفاقا دشمنان به تعبير قرآن مي‏خواهند كه ما كوتاه بيایيم، كه آنها هم كوتاه بيايند. اصلا اين خواست دشمنان است كه ما سازش كنيم و طبعا آنها هم كوتاه بيايند. دشمني‏ها خاتمه مي‏يابد.

اما اگر ما يك جامعه ولايي باشيم بايد در برابر ارزش‏ها حساس باشيم. كانديدايي كه به مجلس شوراي اسلامي مي‏رود بايد نسبت به ارزش‏ها حساس باشد. يك شاخصه مهم كسي كه كانديداي مجلس شوراي اسلامي است، اين است كه چقدر نسبت به ارزش‏ها و آموزه‏هاي ديني حساس است. آيا در همه صحنه‏ها در دفاع از دين حضور پيدا مي‏كند؟ يا در آنجايي كه مسير را هموار مي‏بيند حضور پيدا مي‏كند؟

شاخصه دوم يك جامعه ولايي رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ است. دل‏سوز براي جامعه است. درد مردم را درد خودش مي‏داند، مشكلات مردم را مشكلات خودش مي‏داند و بيش از آنكه در فكر خودش باشد، در انديشه مردم است. دل‏سوز براي خودي‏ها بودن معني‏اش اين نيست كه از ارزش‏ها عدول مي‏كند. در جايي ببيند يكي از خودي‏ها ارزش‏ها را زير پا مي‏گذارد، آنجا هم مي ايستد. آنجا هم تذكر و هشدار مي‏دهد. "رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" يعني دل‏سوز و نگران براي جامعه است.

مشكلات جامعه او را ناراحت می‌کند، شبيه رسول گرامي اسلام صلی الله و علیه و آله كه خداوند مي‏فرمايد: "ما پيامبر رحيمي را فرستاديم، كه وقتي مي‏بينند شما به رنج مي‏افتيد، ناراحت مي‏شود و بر او سخت است" كسي كه نسبت به درد و رنج و مشكلات مردم بي‏تفاوت است و حساس نيست، آن شايستگي يك جامعه ولايي را ندارد.

نماينده‏اي است كه زيبنده يك جامعه ولايي است

ويژگي سوم مي‏فرمايد كه اهل ارتباط با خداست. اهل تضرع به درگاه خداست. اتكايش به خداوند متعال است. خشنودي خداوند را بر خشنودي هر كس ديگري مقدم مي‏دارد، آنچه كه براي او مهم است اين است كه تلاش او آيا براي خشنودي خداست يا اين‏گونه است كه براي خشنودي خلق حاضر است خشم خدا را به‌دست بياورد. آن كسي كه مي‏خواهد به مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده اين جامعه ولايي وارد شود، بايد داراي اين خصيصه باشد. كمكش به امور مردم منطقه خودش براي اين باشد كه اين را يك وظيفه الهي مي‏داند. اگر امدادي هم مي‏خواهد از خداوند بخواهد. تلاش و كوشش و طراحي و برنامه‏ريزي مي‏كند در عین حال اتكايش به خداوند است. اين نماينده‏اي است كه زيبنده يك جامعه ولايي است.

ويژگي ديگر جامعه ولايي و كسي كه مي‏خواهد نماينده آن باشد، اين است كه مي‏فرمايد: "همواره در حال تلاش است و شب و روز نمي‏شناسد." نماينده مردم بايد در دفاع از ارزش‏هاي اسلامي و در خدمت به جامعه ولايي، در حل مشكلات مردم سر از پا نشناسد. آن كسي كه همه تلاشش براي اين است كه پستي را اشغال كند و آرام بگيرد، اين زيبنده يك جامعه ولايي نيست.

نماینده باید رأی دهندگانش را به وجد بیاورد

ما بايد در مقام رأي دادن هم خودمان و هم جامعه را با اين شاخص‏ها آشنا كنيم. بايد بدانند كه آن كسي را انتخاب كنند كه درد دين دارد و محوريت ولايت فقيه برايش يك اصل است. آن‏قدر بايد تلاش و كوشش زياد باشد كه آن كساني كه به او رأي داده‏اند، به وجد بيايند. آن‏قدر دفاعش از ارزش‏ها زياد باشد كه مردمي كه به او رأي داده اند، پيش خودشان بگويند كه ما باور نمي‏كرديم كه این‏قدر اين نماينده دفاع از ارزش‏ها كند.

اما سوال این است که این فرد را چگونه بشناسيم؟ از سابقه فعاليت‏ها بشناسيم. آن كسي كه در گذشته در محوريت ولايت فقيه كاملا خودش را نشان داده مي‏تواند حالا مورد اعتماد باشد. اما آن كسي كه وقتي در جريان فتنه و ساير جريان‌ها، در دوران اصلاحات كه به ارزش‏ها هجوم شد، ساكت بوده است، شايسته چنين موقعيتي نيست و در مورد مشابه هم كه پيش بيايد، همين‏طور خواهد بود. آن كسي كه صبر كرده كه همه حركت كرده‏اند و در آن آخرين لحظاتي كه ديگر مصلحت خودش در آن بوده كه يك كلمه‏اي گفته به هيچ وجه نمي‏تواند، ادعاي با ولايت بودن و ولايت‏مدار بودن كند. ولايت‏مدار بودن با عمل است.

آن کسی که وقتی به بالاترين ارزش‏هاي ما اهانت شده سکوت کرد، لیاقت هیچ پستی را ندارد

آن كسي كه آن‎قدر سكوت كرده كه به بالاترين ارزش‏هاي ما اهانت شده، حالا آمده يك سخني گفته، اين لياقت هيچ پستي را ندارد. نه اينكه منتظر بماند، بعد هم تازه بگويد آن موقع من درست عمل كرده ام!

اگر چنين افرادي بيايند و بخواهند صحنه را پركنند و افراد را به ما معرفي كنند كه آقا به اين افراد رأي دهيد و ما تشخيص داده‏ايم كه اينها لايق هستند و تعيين كننده كانديداهاي جامعه ما باشند، نمي‏توانند مورد اعتماد باشند.

قرآن مي‏فرمايد آنهايي كه مسير را انحرافي رفته‏اند، اگر بخواهيم ببينيم كه برگشته‏اند يا نه، سه شاخص داده است: " إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَبَيَّنُواْ"؛ ما بايد احساس كنيم كه اينها پشيمان شده‏اند و توبه كرده‏اند. توبه اين است كه انسان عملي را انجام دهد و پشيمان شود. اظهار پشيماني مي‏كند و پيش خودش و خداوند متعال اظهار مي‏كند كه خدايا من پشيمان شده‏ام. اما كسي كه مي‏گويد بله، ما برگشتيم اما آن موقع ما درست عمل مي‏كرديم، ما نيت خير داشته‏ايم و درست عمل كرده‏ايم، الان هم معتقديم كه آن موقع اشتباه نمي‏كرديم، اين كه توبه نشد. تازه اين هم كافي نيست "و اصلحوا" بايد خودش را و فكرش را اصلاح كند. "و بينوا" بعضي‏ها با اين سكوت‏شان يك عده را گمراه كردند. بايد روش‎نگري كنند و به جد بگويند كه آنجا اشتباه كرديم.

آيا اينهايي كه در فتنه سكوت كردند، اين كارها را كردند؟ بنابراين بايد با اين معيارها ما اين افراد را بشناسيم. معيار ولايت‏مداري، معيار صلابت در برابر دشمن، معيار دل‏سوزي براي جامعه و اينكه مقام معظم رهبري مي‏فرمايند كساني كه به قدرت و ثروت وابسته‏اند، صلاحيت ندارند. چون آن كسي كه وابسته قدرت و ثروت است، معيارش، قدرت و ثروت است و هر جايي كه ولايت در اين مسير بود، آن را قبول دارد. هر جا ديد موقعيت و قدرتش از دست مي‏رود، حاضر نيست به ميدان بيايد.

نكته مهم ديگري كه قرآن در اين آيه بيان مي‏كند، يك نكته بسيار عبرت آموزي است. همين كساني كه مسير ولايت را طي مي‏كنند، اشداء علي الكفار و رحماء بينهم هستند، ارتباط با خداي‏شان زياد است، بايد نگران آينده باشند. بايد نگران اين باشند كه در اين مسير خداي ناكرده پايداري‏شان دچار مشكل شود. خيلي‏ها در مسير بودند و در ادامه ريزش كردند. همه آنها معلوم نیست که از اول با ولايت ضدیت داشته‏اند. قرآن مجيد در ادامه مي‏فرمايد "وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا" مرحوم علامه طباطبایي مي‏فرمايد كه اينجا ابتداي سخن اين بود با اين توضيحاتي كه خداوند فرمود، بگويد كه خداوند به اينها وعده اجر عظيمي داده است. اما مي‏فرمايد خداوند به آنهايي كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، از اين جمع به يك عده، به آنهايي كه ايمان و عمل صالح انجام دادند اجر عظيم مي‏دهد. به همه نمي‏دهد. مي‏فرمايد رازش اين است كه در همين مسير كساني باز در ادامه، راه را ادامه نمي‏دهند و بر اين راه استقامت به خرج نمي‏دهند. اينها سقوط مي‏كنند. تا اينجاي راه را آمده‏اند، تلاش كرده‏اند، حتي در امور معنوي خيلي‏ها داشته‏ايم كه بسیار اهل تضرع بودند. كساني بودند به امام عشق مي‏ورزيدند ولي در ادامه، نقطه مقابل امام قرار گرفتند.

اين يك هشدار است كه ما هم كه در اين مسير هستيم بايد هر روز خودمان را چك كنيم كه در محور ولايت باشيم. اگر كسي از ولايت جدا شد، شاخص‏هاي ديگر ارزش ندارد. اگر كسي ذره‏اي زاويه پيدا كرد، يقين بدانيد دير يا زود نقطه مقابل ولايت قرار خواهد گرفت. اين سنت الهي است. در طول تاريخ اسلام تمام فرقه‏هاي انحرافي كه به‌وجود آمدند، از كجا شروع شد؟ از مدار فاصله گرفتن با ولايت. ما بايد هر روز سجده شكر را به جا بياوريم كه خداوند اين نعمت بزرگ ولايت را نصيب ما كرده است و اگر همه آموزه‏هاي ديني آمده بود و ما محوريت ولايت را نداشتيم، منحرف مي‏شديم و از اسلام چيزي باقي نمي‏ماند و آنهايي كه در اين نظام با ولايت فاصله گرفتند، از اين نظام چيزي ندارند. ديديم كه درست نقطه مقابل اسلام قرار گرفتند. در هر لباس و موقعيتي و شغلي كه بودند هر نوع سابقه اي كه داشتند. نعمت بزرگ انقلاب شفاف ساختن همين مسأله بود آنهايي كه از ولايت فاصله مي‏گيرند، عاقبت‏شان چگونه مي‏شود. شرايط پيش نيامده وگرنه اگر شرايط پيش بيايد به همه جنايت‏هايي كه ممكن است، دست مي‏زنند تا به مطامع خود برسند. در طول 33 سال انقلاب نمونه‏هايش را شاهد بوديم.

در همين جريان فتنه و جريان اصلاحات شاهد بوديم كه قيام اباعبدالله علیه السلام را كه جهان به آن افتخار مي‏كند، در حد يك نزاع قبيله‏اي پایين آوردند. در همين جريان فتنه ديديم كه حمله و هجوم به مراسم عزاداري امام حسين علیه السلام كردند، چرا که وقتي با ولايت فاصله گرفته شد، هيچ چيزي را باقي نمي‏گذارد. اگر يك عده‏اي هم هنوز نرفته‏اند، چون زمينه پيش نيامده است. مخاطره آن قدر شديد نشده است! پس ما شاخص‏هايي را كه براي جامعه ولايي داريم، اينهاست. شاخص‏هايي كه براي كساني كه صلاحيت دارند به آنها در صحنه‏هاي اجتماعي اعتماد كنيم. آنهايي هستند كه اين ويژگي‏ها را داشته باشند. شاخص‏هايي كه كانديداهاي اصلح دارند، اينهاست. شاخص‏هاي مسئوليني كه بخواهند جامعه ما را هدايت كنند، آنهايي هستند كه با محور ولايت به اين شاخص‏ها دست يابند.

پروردگارا از تو مي‏خواهيم كه آني ما را از محور ولايت جدا نفرمايي

پروردگارا ما را و نسل ما را از مدافعان حريم ولايت قرار بده

پروردگارا همواره سايه پر بركت ولي فقيه ما را رهبر معظم انقلاب را برسر ما مستدام بدار.

جبهه گفتمانی پایداری حضور در صحنه انتخابات را اداي تكليف می‌داند

در ابتدای این همایش نیز سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سخنانی با تقدیر از حجت‌الاسلام و المسلمين رجبی در این مراسم، گزارشی از فعالیت‌های جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری بيان کرد.

دکتر كامران باقری لنکرانی تصریح کرد: هرچند كه جبهه پايداري انقلاب اسلامي يك جبهه انتخاباتي به معناي صرف آن، نيست بلكه يك جبهه گفتماني است اما به لحاظ اهميت موضوع انتخابات، جبهه پايداري در موضوع انتخابات هم اعلام نظر و موضع كرده است.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری حضور در صحنه انتخابات را به عنوان يك صحنه اداي تكليف و وظيفه می‌داند، گفت: اولين تكليف ما در بحث انتخابات اين است كه همه تلاش كنيم يك انتخابات پر شور و با حضور گسترده همه مردم شاهد باشيم.

لنکرانی اظهار داشت: نويد بخش اين حضور گسترده راه‌پيمايي 22 بهمن امسال بود كه بحمدالله در اقصي نقاط كشور استقبال از آن نسبت به همه سال‌های قبل خيلي بيشتر بود و در همين شيراز خودمان و در همين استان فارس شاهد بوديم كه حضور مردم چند برابر سال‏هاي پيش بود و در كل كشور هم همين وضعيت حاكم بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که 12 اسفند با تلاش فراوان اين حضور گسترده را تجربه كنيم.

زبانه‌های آتش افروزی برای تنش در انتخابات دیده می‌شود

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه موضوع بعدی اهمیت انتخابات بعد از حضور گسترده را تلاش برای برگزاری انتخابات با كمترين تنش و آسيب عنوان کرد و افزود: همه وظيفه داريم كه در عين اينكه براي پرشور كردن انتخابات و رقابتي بودن آن فعاليت كنيم، مراقبت كنيم كه خداي نكرده در توطئه‏هایي كه دشمنان چيده‏اند و در برخي از نقاط استان فارس هم زبانه‏هايي از اين توطئه و آتش افروزي ديده مي‌شود، كمك نكنيم.

لنکرانی تاکید کرد: باید مراقبت كنيم كه در صحنه انتخابات با نيت خالص و مثل عبادت حضور پيدا كنیم و روشن است بين كساني كه عبادت مي‏خواهند انجام دهند، نبايد دعوایي صورت گيرد.

مسئول جبهه پایداری استان فارس موضوع سوم اهمیت انتخابات را انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و افزود: در جبهه پايداري بحث مفصلي شد و نكته‏اي كه مورد تأكيد قرار گرفت، اين بود كه ما در اين دوره از انتخابات بر خلاف دوره‏هاي قبل که شاهد رقابت بين افرادي كه ساختار شكن بودند يا در جهت ساختار شكني حركت مي كردند با افرادي كه مدافع انقلاب اسلامي بودند، بودیم، در دوره نهم رقابت بين همه كساني است كه مدافعين انقلاب اسلامي هستند، اما با سليقه و عناوين و برنامه‏هاي مختلف حضور پيدا كرده‏اند.

كارآمدترين فرد هم اگر به اسلام و انقلاب تعهد نداشته باشد، تصمیم درست نمی‌گیرد

این استاد تمام دانشگاه اظهار داشت: بسيار مهم است كه در فضاي انتخابات به‏جاي اينكه به شخص و عناوين توجه كنيم، به برنامه‏ها و اهداف و آنچه كه اشخاص را به صحنه آورده دقت داشته باشيم و اين متفاوت از اين است كه ما بخواهيم بر خلاف دوره هاي قبل فقط به اشخاص توجه كنيم.

لنکرانی با تاکید بر اینکه بايد مراقبت كنيم كسي که وارد مجلس شود، بتواند آن اهداف عالي انقلاب اسلامي را با يك برنامه مناسب پيگيري کند، به دو شاخص مهم در تعيين كانديداها در جبهه پايداري اشاره کرد و افزود: اولین شاخص و نقش محوري تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامي بود و معلوم است كه كسي كه تعبد به اسلام و انقلاب نداشته باشد، حتي اگر كارآمدترين فرد هم باشد، وقتي در صحنه‏هاي تصميم‏گيري قرار بگيرد، تصميم‏هاي درستي را نخواهد گرفت.

به گفته سخنگوی جبهه پایداری، همه مدعی اين عنوان تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامي هستند، اما بايد دقت كرد كه ببينيم عملكردها هم اين عنوان را تاييد مي‌كند يا نه.

وی با بیان اینکه وفاداري به مردم هم از جمله این عناوین است، اظهار داشت: كسي پيدا نمي‏شود بگويد من به مردم وفادار نيستم، ولي بايد بررسي كنيم كه صرفا ادعاست يا عملكرد هم اين را نشان مي‏دهد.

نماینده‌ای که به جای صرف وقت برای نمایندگی، عضو هیات مدیره شرکت‌ها باشد به‌درد نمی‌خورد

لنکرانی موضوع سوم بعد از تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب و وفاداري به مردم را بحث كارآمدي و اثرگذاري نماينده دانست و تصریح کرد: اگر نماينده‏اي در طول دوره نمايندگي‏اش به جاي اينكه كل وقتش را صرف نمایندگي كند، عضو هيئت مديره شركت‏هاي مختلف شده است یا در فعاليت‏هاي اقتصادي شركت كرده است یا كارهاي متفرقه ديگري انجام داده است، طبیعتا اسم اين را نمی‌شود وفاداري به مردم گذاشت.

وزیر بهداشت دولت نهم خاطرنشان کرد: اگر نماينده‏اي در زماني كه تكليفي داشته، به تكليف خود عمل نكرده است يا هر داوطلبي نیز به وظیفه خود را انجام نداده است، اين را نمی‌توانیم به عنوان مصداق تعهد به اسلام و انقلاب اسلامي قبول كنيم.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: مثلا ايام فتنه که تهديد بزرگي براي كشور وجود داشته است، يك عده‏اي جمع شدند كه اساس اين نظام را مورد حمله قرار دهند، اما كسي به هر دليلي در اين صحنه از انقلاب اسلامي دفاع نکرده است و زماني كه رهبري فرمودند كه روش‎نگري كنيد، گفته كه ما دل خوشي از رئيس جمهور نداريم و آبروي‏مان برايمان مهمتر است و به جاي اينكه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر باشند به بهانه‏هايي حاشيه نشيني كردند و برخي حتي ابهام آفريني كردند، اين را نمي‏توانيم مصداق تعبد به اسلام و يا تعهد به انقلاب بگذاريم.

لنکرانی با بیان اینکه تعبد به اسلام در كساني که در عرصه برنامه‏ريزي برنامه‏هايي را ادامه دهند كه اساس آن اقتصاد ليبراليستي و بازار آزاد است، وجود ندارد، گفت: كسي مي‏تواند در اين صحنه حضور پيدا كند كه حقيقتا اعتقاد داشته باشد كه براي گره‏گشایي از مشكلات كشور راهي به‍جز اجرای احكام اسلامي با همان كليت و نگاه جامع و در همه عرصه‏ها از جمله عرصه اقتصادي نیست.

باید باور داشته باشیم که بخشی از مشکلات اقتصادی دوری از اقتصاد اسلامی است

وی با تاکید بر اینکه باید باور داشته باشيم كه بخش مهمي از مشكلات اقتصادي امروز ما به اين دليل است كه بخش‏هاي مهمي از اقتصادمان اقتصاد اسلامي نيست، گفت: اگر كسي كه در مقام قانون‏گذاري است، نگاهش اين باشد كه ما براي حل مشكلات‎مان بايد مجددا الگوبرداري كنيم از همین كارهايي كه ديگران كردند و يا توصيه‏هايي كه مثلا صندوق بين المللي پول و بانك جهاني كرده، معلوم است كه چنين فردي اگر در محل قانون‏گذاري قرار گيرد، قانون‏هايي را تصويب مي‏كند كه قابليت حل مشكلات اقتصادي كشور را نخواهد داشت.

به گفته لنکرانی باور ما بايد اين باشد كه هيچ راهي جز تعبد به اسلام براي حل مشكلات نداريم و آن كسي را که به مجلس مي‏فرستيم بايد متعبد به اين معنا باشد و راه حل همه مشكلات را از دل اين اسلام عزيزي كه پاسخگوي همه نيازها در همه عرصه‏ها و زمان‏ها است در آورده و به مرحله اجرا بگذارد.

مسئول جبهه پایداری استان فارس با بیان اینکه جبهه پايداري در بسياري از نقاط این استان داوطلبيني را براي مردم معرفي كرده است، گفت: در عین حال اعتقادمان اين است كه نقش جبهه پايداري فقط در حد يك مشاور امين است و هر كسي بايد خودش نسبت به آن كسي كه مي خواهد به او رأي دهد، به حجت شرعي برسد.

وی تاکید کرد: جبهه پايداري سعي كرده كه باتوجه به موازين اشاره شده، آنهايي كه اصلح هستند را به مردم معرفي كند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه با معماري حضرت امام (ره)، نظام ما داراي مردم‏سالاري ديني است، افزود: رأي مردم در اين مردم‏سالاري ديني اثرگذار است و مي‏تواند جهت‏هاي حكومت را تحت تأثير قرار دهد، بنابراين لازم است كه همه از اين حق خود به خوبي استفاده كنند و هم رأي دهند و هم سعي كنند كه بهترين‏ها را انتخاب كنند.

لنکرانی با ابراز امیدواری به اینکه جبهه پایداری تا آخر پاي ارزش‏ها و آرمان‏ها ايستاده و پايداري کند، گفت: آنچه كه به همه فعاليت‏هاي ما معنا مي‏دهد، جهت‏گيري الهي است و اگر ما حضورمان در صحنه انتخابات چه به عنوان داوطلب و چه به عنوان ترويج داوطلبين و چه به عنوان كسي كه مي‏خواهد رأي دهد، از باب اين باشد كه اين كارها را عبادت تلقي كنيم، آن‏وقت بايد مقدمات اين عبادت را فراهم كنيم و در حين كار هم بايد دائما حواس‏مان جمع باشد كه اصول را زير پا نگذاريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : استقبال پرشور, همایش جبهه پایداری, شیراز, رجبي, ,