تعدد لیست اصول‎گرایان، اثر مثبت فتنه 88
 

 

مهدي عبداللهي

نمی‌توان از آثار مثبت فتنه 88 غافل شد! زهری که پادزهر قوی در جامعه ایجاد کرد و به نظام اسلامی مصونیت بخشید، تیشه ای که قصد داشت به ریشه نظام صدمه بزند اما خودش شکست و به تعبیر مقام معظم رهبری، نظام زنده است و اگر زخمی هم بردارد آن را ترمیم می کند، و بعداز آن واقعه امت اسلامی به خود آمد و به برکت هدایت و سرپرستی مقام عظمای ولایت و روشن‎گری سربازان ایشان، موج بصیرت و آگاهی به راه افتاد و همه مردم بیش از پیش بر مدار ولایت فقیه، هوش‎مندانه و پرشور در صحنه های مختلف دفاع از نظام و ولایت حضور دارند.

اکنون نیز نمی توان ارتقاي سطح هوش‎مندی، بصیرت و آگاهی مردم مؤمن سرزمین ایران را بعد از آزمون فتنه انکار کرد و نمی توان تردید كرد که رفتار مردم نیز متناسب با سطح فهم و درک و هوش‌مندی آنها با گذشته قابل مقایسه نیست، اگر در سال‎ها قبل ایام انتخابات، دو خط و جبهه اصول گرایان و اصلاح طلبان مطرح بود و مردم باید بین خوب و بد دست به انتخاب می زدند، اکنون به برکت رشد فکری و بصیرتی ایشان، باید فضایی فراهم آورد که بین خوب و خوب تر دست به انتخاب بزنند.

فتنه 88 نشان داد که اصلاح طلبانی که مقید به قانون و شرع و اخلاق نیستند، در نظام اسلامی جایگاهی ندارند و روشن است در صحنه انتخابات خود به‌خود حذف خواهند شد، اما متأسفانه عجیب تر از هر چیز، طرز تفکر کسانی است که این تحول و تکامل را در شناخت مردم درک نمی کنند و هنوز مانند قبل از فتنه 88 می اندیشند و در صدد ایجاد فضای رقابتی میان دو رقیب اصول گرا و اصلاح طلبی هستند که دیگر جایگاهی مانند گذشته نزد مردم نداشته و مطرود امت واقع گشته اند.

اکنون فضای رقابت را باید میان اصول‎گرایان حداکثری و اصول‎گرایان حداقلی ایجاد کرد، بلکه خود مردم نیز به این سطح از فهم و درک رسیده اند که میان خوب و خوب تر دست به انتخاب بزنند، اما افسوس که کسانی با نادیده گرفتن این هوش‎مندی و رشد فکری جامعه، هنوز می خواهند یک لیست واحد از اصول گرایان بر مردم تحمیل کرده و وسعت حق انتخاب را از آنان بگیرند و به خیال خود با انسجام آراي اصول‎گرایان، در مقابل آراي اصلاح طلبان پیروز شوند؛ حال آنکه خواهیم دید اصلاح طلبان، شأن و رأیی در میان امت اسلامی ایران نخواهند داشت.

اینان به اشتباه برای طرف مقابل وزنه ای سنگین احساس می کنند و می‎خواهند با تجمع وزن‎ها در طرف دیگر بر سنگینی وزنه مقابل فائق آیند! در حالی‎که تلاش بیهوده ای مي‌كنند. و البته بر همین مبنای مذکور، اساس عملکرد جبهه متحد که با شعار «جذب حداکثری» اقدام به تعریف حداکثری اصول‎گرایی کرده است تا به حداکثر آرا دست یابد، نیز مورد سئوال واقع می شود چرا که رقابت بین خوب و خوب تر است و نیازی نیست که بین خوب و خوب تر جمع کنیم تا دیگری رأی نیاورد! هر چند اگر خوبان صحنه را برای خوب تران خالی کنند، مطلوب تر است.

اما واقعیت آن است که در فضای کنونی جامعه فرصتی فراهم شده که خوبان به رقابت بپردازند و آنکه "اصلح" است، پیروز انتخابات شود و "ساکتین فتنه" طرد شوند و این مرحله ای از تکامل نظام اسلامی و برهه ای است که می تواند در ترسیم الگوی ایران اسلامی مورد اهتمام قرار گیرد.

خلاصه آنکه عدم درک و نادیده گرفتن رشد فهم و بصیرت مردم، عامل بسیاری از اشتباه‌ها است و نیز آنکه تعدد لیست را عامل تفرقه دانستن خطاست. نباید این "تکثر و تعدد" را که خود منشأ برکاتی است، "اختلاف" قرائت كرد، هر چند اندک اختلاف دیدگاه این دو جبهه اساسی است! و مردم و امت حزب الله در انتخابات وحدت و یکپارچگی خود را با "حضور در انتخابات" و "رأی به اصلح" نشان خواهند داد.

(آخرین جملات این نوشته چند سئوال است از جبهه متحد که اگر "وحدت" مطلوب شماست چرا ساکتین فتنه را به جبهه پایداری ترجیح می دهید؟ همراهی با خوبان جبهه پایداری شما را به وحدت می رساند یا با خوبان مشهور به ساکتین فتنه؟! و اساساً منظور از "جذب حداکثری" جذب به نظام اسلامی است یا جذب ساکتین فتنه برای ورود به مجلسی که در "رأس امور" است؟ و با تحلیل فوق، چه "مصلحتی" اقتضا می کند که  دامنه اصول‎گرایی را توسعه بخشیم تا ساکتین فتنه را هم شامل شود؟)

سربلند، پایدار و پیروز باشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تعدد لیست اصول‎گرایان, اثر مثبت فتنه 88, مهدي عبداللهي, ,