آقاتهراني: از چهار سايت حامي جبهه پايداري سه‌تاي‌ آنها فيلتر شد

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمين مرتضي آقاتهراني شيخ واعظي است كه بيشتر به عنوان معلم اخلاق و نه يك سياستمدار شناخته شده است. وي كه در دوره هشتم مجلس علاوه بر نمايندگي مردم تهران، نايب رييسي فراكسيون انقلاب را بر عهده داشت، اين روزها سرليست جبهه پايداري انقلاب اسلامي است؛ تشكلي كه پس از كش و قوس‌هاي فراوان نهايتا تصميم گرفت فهرستي جداگانه از جبهه متحد اصولگرايان ارائه كند.

او در پيش‌بيني خود از ميزان اقبال مردم به فهرست جبهه پايداري، ضمن يادآوري اين‌كه اين تشكل منابع مالي و حاميان قوي در انتخابات ندارد، به آيه شريفه "كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة باذن الله" استناد مي‌كند و مي‌گويد و اطمينان مي‌دهد كه اعضاي جبهه پايداري راي خوبي در انتخابات پيش‌رو خواهند داشت.
 
دبيركل جبهه پايداري هم‌چنين از علني شدن مكاتبات اين جبهه با جبهه متحد اصولگرايان انتقاد كرده و مي‌گويد كه اگر قرار است نامه‌هاي ما به آيت‌الله مهدوي‌كني منتشر شود ما هم تمامي مذاكرات و مكاتبات فيمابين را در معرض قضاوت مردم قرار خواهيم داد.
 
مرتضي آقاتهراني كه در دهه 70 امام جمعه و سرپرست يك موسسه اسلامي در نيويورك آمريكا بوده، تابعيت ايالات متحده را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد كه دوازده سال است به آمريكا نرفته است و گرين كارتش باطل شده است.
 
بايد بتوان نظام، انقلاب و اسلام را تحويل جوان‌ترها داد
 
حجت‌الاسلام و المسلمين مرتضي آقاتهراني با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران و در گفت‌وگو ايسنا، اسلامي بودن را علت پويايي انقلاب ايران دانست و گفت: نظام ما به دليل اين‌كه پسوند اسلامي را يدك مي‌كشد و تحت عنوان انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي شناخته شده است، از پويايي خاصي برخوردار است چرا كه دين اسلام ديني پرتحرك و بانشاط است حتي ممكن است افراد حسب ظاهر نشاطشان را از دست بدهند اما اسلام اين نشاط را در ذات و جوهره خود دارد.
 
وي با بيان اين‌كه بايد بتوان نظام، انقلاب و اسلام را تحويل جوان‌ترها داد، افزود: انقلاب ما اگرچه ماندگار است اما دست به دست مي‌چرخد و نسل ديروز بايد نظام را تحويل نسل جديد بدهد. البته در ديدگاه‌هاي ما سياسيون، اشكالات ماهوي است و برخي خيال مي‌كنند فقط آنها بايد انقلاب را نگه دارند لذا مي‌بينيد فردي هفت دوره نماينده مجلس بوده و باز هم مي‌خواهد به مجلس برود در حالي كه بايد به او گفت تو هر كاري مي‌توانستي كردي و بايد راه را براي نسل بعد باز كني.
 
دبيرکل جبهه پايداري انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: درست است كه ما براي انقلاب زحمت كشيده‌ايم اما بايد آن را به نسل جديد بدهيم، ممكن است آنها بهتر از ما انقلاب را درك كنند. دولت نهم نيز به اين سمت رفت كه اين تفكر را پذيرفت تا جوان‌ها وارد كار شوند كه در نتيجه شاهد جهش‌هاي علمي، فناوري و دستاوردهاي هسته‌يي بوده‌ايم.
 
آقاتهراني ادامه داد: اگر بنا باشد واقعا بر مبناي اسلام ناب كه حضرت امام آن را مطرح كرده‌اند جلو برويم بايد برخي جاها كه حالت التقاط وجود دارد را كنار بزنيم و آن را خالص‌تر كنيم. اين موضوع در بين اصولگرايان نيز مطرح شد و گفته شد برخي افرادي كه در مركزيت قرار مي‌گيرند بايد به دليل عدم سازگاري منش‌شان با بيانات مقام معظم رهبري حذف شوند اما وقتي اين اتفاق نيفتاد ما هم حرف خود را زديم تا ببينيم آيا مردم آن را مي‌پسندند يا خير، ‌البته حاضر هم نيستيم به طرف مقابل به شكل يك رقيب مخالف نگاه كنيم اما دوست داريم شيوه اخلاقي و منش اسلامي داشته باشيم تا مردم زيبايي‌هاي انتخابات را ببينند.
 
تفكرات التقاطي در انتخابات جايگاهي ندارند
 
وي با اشاره به شباهت‌ فهرست‌هاي ارائه شده در انتخابات پيش‌رو، تصريح كرد: افرادي كه اين روزها در فهرست گروه‌هاي مختلف ديده مي‌شوند نسبت به سابق تفاوت زيادي دارند و مردم به راحتي مي‌توانند بين فهرست‌هاي موجود انتخاب كنند.
 
نايب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس اضافه كرد: قطعا كساني كه حالت التقاطي داشته‌اند نمي‌توانند در انتخابات جايگاهي داشته باشند چرا كه سمت و سوي حركت نظام و مردم به سمت اسلامي شدن است و شعار و هدف اصلي هم همين است؛ بنابراين همه در اين جهت فعاليت مي‌كنند.
 
رسانه‌ها در پوشش اخبار انتخابات پيش داوري نكنند
 
اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم با انتقاد از پوشش خبري ناعادلانه برخي رسانه‌ها در انتخابات اظهار داشت: تقريبا از 30 سايت موجود در فضاي مجازي، چهار سايت متعلق به ماست كه سه‌تاي‌ آنها فيلتر شده و ما تنها با يك سايت فعاليت مي‌كنيم. البته ما نمي‌گوييم "حق" هستيم اما حداقل اين است كه همانگونه كه بقيه جريان‌هاي سياسي معرفي مي‌شوند رسانه‌ها خود را موظف بدانند كه ما را نيز معرفي كنند و بين تشكل‌ها فرق نگذارند.
 
وي در توصيه‌اي به رسانه‌ها يادآور شد: جامعه به امثال شما اعتماد مي‌كند و اين بهترين ابزاري است كه در دستان شما قرار دارد. اگر مردم ببينند در خبررساني در خصوص فتنه، انحراف و يا انتخابات تنها حقيقت براي شما مهم است محبوب مي‌شويد و مردم به شما اعتماد مي‌كنند؛ بنابراين به عنوان خبرنگار بي‌طرف باشيد و پيش‌داوري نكنيد كه اگر غير از اين باشد شما را كنار خواهند گذاشت همان‌گونه كه روزي ليبرال‌ها و كمونيست‌ها بودند اما خودشان و حاميانشان از بين رفتند.
 
"ولايت" تراز سنجش حقانيت گروه‌هاي سياسي
 
آقاتهراني "ولايت" را تراز و معيار سنجش حقانيت گروه‌هاي سياسي توصيف كرد و به ايسنا گفت: ولايت متعلق به خداست و تنها خداست كه حق حاكميت بر مردم را دارد. خداوند اين ولايت را به پيامبر داده و پيامبر در غدير آن را بر عهده حضرت علي (ع) گذاشته كه در زمان غيبت نيز اين ولايت از آن ولي فقيه است.
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اخبار مربوط به مقام معظم رهبري در سطح دنيا بايكوت مي‌شود، ادامه داد: اگر همه مسلمان‌ها به اين نتيجه برسند كه يك نفر والي است و حرف يكي است قدرت زيادي حاكم خواهد شد به همين خاطر است كه غربي‌ها مي‌خواهند نام آيت‌الله خامنه‌اي در اخبار نباشد حتي به او بد هم نمي‌گويند و توهين نمي‌كنند چرا كه اگر اين نوع حاكميت جا بيفتد همه با هم يكي مي‌شوند.
 
نقطه جدايي ما با كانون‌هاي قدرت و ثروت است
 
وي درباره رابطه جبهه پايداري با مقوله ولايت، تاكيد كرد: شعار دوستان ما در جبهه پايداري، عقلانيت، معنويت و عدالت بر محور ولايت است به اين معنا كه ما هيچ كدام از اين‌ها بدون ولايت نمي‌خواهيم و براي ما همه اين معاني در راستاي ولايت معنا پيدا مي‌كند. اما نقطه جدايي ما با ساكتين در فتنه، فتنه‌گران، اهل انحراف و ساكتين در انحراف است.
 
آقاتهراني در ادامه گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر لزوم ولايت‌پذيري گروه‌هاي سياسي، گفت: مقام معظم رهبري فرمودند كساني كه متصل به كانون‌هاي قدرت و ثروت هستند را در انتخابات وارد نكنيد چرا كه آنها نظام را معطل مي‌كنند. ما نبايد از كنار اين حرف‌ها بگذريم و آن را با بايگاني تاريخ بسپاريم كه با اسلاميت نظام هم سازگار نيست،‌ بلكه بايد به آن عمل كنيم چرا كه اگر هر فرد يا گروهي به فرمايشات ايشان عمل نكند نزد مردم خراب مي‌شود البته برخي تلاش مي‌كنند خود را به ولايت‌ منسوب كنند اما چقدر مي‌خواهند مردم را گول بزنند، بالاخره مردم متوجه مي‌شوند چرا كه به اين موضوع حساسيت دارند.
 
دبيركل جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اينكه اگر امام (ره) نبود، انقلاب پيروز نمي‌شد، تصريح كرد: اوايل انقلاب محرك اصلي براي همه انقلابيون، حضرت امام بود عليرغم اينكه ايشان در آن زمان در تبعيد بودند اما تفكر ايشان بين دانشگاهيان و طلاب زنده بود؛ بنابراين نمي‌توان ولايت فقيه را به عنوان ركن ركين نظام با تنگ‌نظري كنار گذاشت. اگر ما خود را با خواسته‌هاي ولايت كه خالص‌ترين است و التقاطي در آن نيست، تنظيم نكنيم از بين خواهيم رفت.
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ولايت را ركن كارآمد نظام خواند و اضافه كرد: ما معتقديم بايد پاي اين عقيده ايستاد البته اصولگرايان همواره اين موضوع را مطرح مي‌كنند اما مهم اين است كه در اين باره پايداري نشان دهند. متاسفانه ما از نظر فكري و اعتقادي مشكلي نداريم اما عمل ما با اعتقادمان يكي نيست كه بايد اين را اصلاح كرد.
 
راي نياوريم مهم نيست، روي ولايت پايداري مي‌كنيم
 
وي ادامه داد: ما در جبهه‌ي پايداري در مورد اين موضوع سختگيري به خرج داديم زيرا فكر مي‌كرديم وقت آن فرا رسيده و جوان‌ها هم پذيرش اين موضوع را دارند. كما اينكه اقبال آنها هم زياد است اگرچه ممكن است ظاهرا راي نياوريم اما مهم نيست چرا كه مي‌خواهيم حرف درستي بزنيم، ارزش‌ها را احيا كنيم و مثل سوم تير پاي آن بايستيم و روي ولايت پايداري نشان دهيم.
 
نمي‌خواستيم با جبهه متحد نزاع كنيم
 
آقاتهراني درباره مذاكرات جبهه پايداري و جبهه متحد براي ارائه فهرست مشترك نيز گفت: ما به آنها گفتيم اين افراد با ساختاري كه درست كرده‌ايد با معيارهاي كامل ولايي منطبق نيست و بنابراين ما وارد اين فهرست نمي‌شويم، آن وقت شايعه كردند كه ما سهم‌خواهي مي‌كنيم در حالي كه ما گفتيم اصلا سهمي نمي‌خواهيم زيرا نمي‌خواستيم با آنها نزاع كنيم.
 
اين نماينده اصولگراي مجلس با انتقاد از برخي تخريب‌ها در ايام تبليغات انتخاباتي، اظهار داشت: البته ما نمي‌گوييم معصوم بوده‌ايم و تخريب نكرده‌ايم، بلكه حتما ما هم اشتباهاتي داشته‌ايم اما ميزان عملكرد گروه‌ها را با يكديگر مقايسه كنيد و كسي در اين ميان منصفانه بگويد كدام گروه دست به تخريب زده است.
 
وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري براي رقابت سالم در انتخابات، يادآور شد: آقاي پناهيان پيشنهاد دادند شنبه‌ي بعد از انتخابات جشن مهرباني بگيريم تا كساني كه در زمان انتخابات با يكديگر رقابت داشتند با هم دوستي كنند كه اين برگرفته از صحبت‌هاي آقا و خيلي خوب است اما اگر ما در اين ايام به هم توهين كرديم آيا با يك چاي خوردن حق ما ادا مي‌شود.
 
اثبات خود را در نفي و تخريب رقيب ندانيم
 
نايب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي خواستار رقابت سالم جريانات در انتخابات شد و ادامه داد: ما بايد تنها حرف‌مان را بزنيم و خودمان را اثبات كنيم، نه اينكه اثبات خود را در نفي و تخريب رقيب بدانيم. خدا نكند بعد از انتخابات چنان نتيجه‌اي حاصل شود كه عده‌اي در فتنه به ما بگويند "ديدي گفتيم!" كه اين خيانت به نظام است.
 
پول و قدرت راي‌آور نيست
 
آقاتهراني با اشاره به محدوديت تبليغات و منابع مالي جبهه پايداري در انتخابات، افزود: ما چندان به آمار تكيه نمي‌كنيم و بيشتر مواظب‌ هستيم درست عمل كنيم زيرا معتقديم آنچه راي‌آور است، پول، قدرت، منصب و تكيه بر اربابان قدرت نيست و اگر روشنگري وجود داشته باشد مردم به ما راي خوبي مي‌دهند اگرچه ما به دنبال جلب رضاي خدا هستيم و هر نتيجه‌اي حاصل شود به آن راضي مي‌شويم. البته معتقديم نبايد بعد از انتخابات الزاما به هر كسي كه راي بياورد تبريك گفت. ما به كسي تبريك مي‌گوييم كه به وظيفه‌اش عمل كرده خواه كرسي مجلس را به دست آورده خواه نه. اگر كسي منصبي هم به دست بياورد، مهم عمل به وظيفه‌اش است.
 
جبهه پايداري بعد از انتخابات به فعاليت ادامه مي‌دهد
 
دبيركل جبهه پايداري انقلاب اسلامي درباره نحوه تشكيل اين تشكل خاطرنشان كرد: ما بنا داشتيم يك جبهه فرهنگي راه بيندازيم كه كارش را براي بصيرت‌دهي آغاز كند اما انتخابات پيش آمد و درست است كه اين موضوع يك كار سياسي است اما فرهنگ در تمام شريان‌هاي آن جريان دارد لذا ما در انتخابات وارد شديم اما در اصل تشكيل جبهه پايداري به خاطر انتخابات نبود كما اينكه بنا داريم بعد از انتخابات هم بيش از اكنون در اين جبهه فعاليت كنيم.
 
آقاتهراني هم‌چنين گفت كه اعضاي جبهه پايداري در مجلس نهم همانند مجلس هشتم فراكسيون انقلاب اسلامي را به صورت خالص‌تر، كامل‌تر و بهتر تشكيل خواهند داد. جبهه پايداري نيز در بيرون فعاليت خود را ادامه مي‌دهد، البته ما با كار حزبي مخالفيم زيرا اگرچه خوب است اما آسيب‌هايي دارد كه قابل جمع كردن نيست از جمله اينكه اشخاص در آن اصل مي‌شوند در حالي كه براي ما فكر مهم است نه شخص؛ بنابراين فكر مي‌كنيم كار درست اين است كه به شكل جبهه ادامه فعاليت دهيم.
 
به دنبال تغيير ساختار مجلسيم
 
وي درباره برنامه جبهه پايداري براي اداره مجلس نهم يادآور شد: ما بايد به دنبال اين باشيم كه ولايت‌مدارانه وارد شويم، اگر تعداد متنابهي از دوستان ما به مجلس وارد شوند و فعال‌تر باشند ساختار مجلس بايد تغيير پيدا كند زيرا 30 سال است اينگونه پيش رفته‌ايم و اكنون بازخواني مجدد است. ما معتقديم ساختار مجلس در خيلي جاها قابل نقد است اما چون در آيين‌نامه موضوعات مطرح شده بايد به آن عمل شود.
 
آقاتهراني ارتباط دولت و مجلس را يكي از ساختارهاي قابل تغيير در دوره نهم برشمرد و با اشاره به نظر مقام معظم رهبري براي تعامل علي‌الدوام مجلس و دولت، افزود: يكي از موضوعاتي كه جاي بحث فراوان دارد، نحوه بررسي لايحه بودجه است به اين معنا كه دولت ساعت‌ها روي اين لايحه كار مي‌كند،‌كميسيون تشكيل مي‌دهد و بعد كه آن را به مجلس مي‌فرستد اين لايحه پاره پاره مي‌شود و هر بخش در يك كميسيون مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نمايندگان حق دارند نظرات خود را در آن اعمال كنند و چيزهايي را اضافه يا كم كنند.
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: لايحه بودجه بعد از بررسي در كميسيون‌هاي مجلس، در كميسيون تلفيق مطرح خواهد شد و مجموعه‌اي از نمايندگان كميسيون‌هاي مختلف آن را بررسي خواهند كرد تا آش در هم جوش را نظمي بدهند تا درآمدها با مخارج منطبق شود و شكلي منطقي يابد، بعد از آن اين لايحه در صحن علني مجلس راي‌گيري مي‌شود كه روند خسته‌كننده‌اي است و نهايتا اين لايحه را به دولت مي‌دهند و از او مي‌خواهند آن را اجرا كند.
 
اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: در قانون بودجه، دولت بعضي از قوانين را اجرا مي‌كند و بعضي را نه. از كجا مي‌فهميم دولت اشتباه كرده يا مجلس؟ دولت مي‌گويد اجراي برخي از اين قوانين محال است و مجلس هم مي‌گويد چون قانون است بايد به آن عمل شود،‌ بعد از آن هم نمايندگان كه مي‌بينند اشكالي در اين ميان وجود دارد حق دارند داد بزنند، سوال كنند و وزرا هم بايد به آن جواب دهند كه هر كدام از اينها زمان‌بر است. حضرت آقا پيشنهاد كردند مجلس از اين كارها دست بردارد و تعامل صورت گيرد. مي‌توان روي اين موضوع كار كرد تا دولت و مجلس اذيت نشوند.
 
نماينده زمان كافي براي نظارت ندارد
 
وي با اشاره به حضور نمايندگان در جلسات علني، كميسيون‌ها و كميته‌هاي تخصصي، از نبود زمان كافي براي نظارت نمايندگان انتقاد كرد و افزود: با اين حساب اشكال اول به ساختار مجلس وارد است كه ما معتقديم بايد از نو نگاه جديدي به آن داشته باشيم و آن را بازبيني كنيم. مجلس مي‌تواند از بسياري افراد باسواد در بيرون كمك بگيرد و افراد زيادي براي ايجاد تحول جدي در مجلس به كار گرفته شوند.
 
اگر افراد باصلاحيت وارد مجلس شوند هيات رييسه تغيير مي‌كند
 
نايب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي با اشاره به انتقادات اين فراكسيون به هيات رييسه و رييس مجلس در دوره هشتم درباره برنامه جبهه پايداري در اين رابطه، ادامه داد: هيات رييسه واقعا مي‌تواند دخالت جدي در پيشرفت مجلس داشته باشد اما براي پيش‌بيني تركيب آن بايد ديد كه چه آرايش جديدي در مجلس حاكم مي‌شود. قطعا اگر افراد باصلاحيتي وارد مجلس شوند هيات رييسه نيز تغيير خواهد كرد، اگر ما هم ببينيم گفتمان ما در مجلس حاكم شود سعي مي‌كنيم اين موضوع را عملياتي كنيم.
 
آقاتهراني در پاسخ به سوالي مبني بر پيش‌بيني از ميزان راي‌آوري جبهه پايداري، يادآور شد: اگر همان‌طور كه آقا مي‌خواهند با عدم اتصال به قدرت و ثروت وارد انتخابات شويم و مردم ببينند ما درست مي‌گوييم به ما راي خواهند داد. در فتنه خيلي‌ها به ويژه خواص اشتباه كردند و گاهي به نعل و گاهي به ميخ زدند اما ولايت و مردم اشتباه نكردند؛ بنابراين اگر بصيرت‌دهي به مردم خوب باشد آنها هم خوب عمل مي‌كنند. توقع ما از رسانه‌ها نيز همين است كه چون جوان هستند مردم را بيدار كنند تا خوب راي دهند.
 
يقين دارم راي خوبي در انتخابات داريم
 
وي با اشاره به آيه شريفه "كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة باذن الله" افزود: ما بعد از انتخابات خواهيم ديد كه جبهه پايداري عليرغم كمبود امكانات و نداشتن حامي قوي و قدرتمند، راي خوبي خواهد داشت و ما يقين داريم كه چنين خواهد شد زيرا مردم چيزي جز صداقت و ايستادگي نمي‌خواهند. اگر خواص بي‌خاصيت هم صداقت داشتند خراب نمي‌شدند.
 
اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين بار دقت بيشتري در فهرست‌هاي ارائه شده براي انتخابات اعمال شده بود، اضافه كرد: همين كه برخي افراد كه سابقا در ليست اصولگرايان بودند اين بار در اين فهرست‌ها ظاهر نشدند خيلي خوب است و ما يك قدم به هدفمان نزديك شده‌ايم اگرچه بهتر است همه اصولگراي متعهد باشند اما اينكه چند قدم نزديك شويم هم خيلي خوب است.
 
دبيركل جبهه پايداري انقلاب اسلامي در ايسنا تصريح كرد: در اين دوره هر كس مي‌خواهد بگويد من ولايت‌مدارم، در حالي كه سابقا افراد فقط موضوع ايرانيت را مطرح مي‌كردند و مي‌خواستند ما را به دوران خشايارشاه و مادها ببرند اما امروز حتي شعارهاي آنها هم مطرح نيست و اگر ولايت‌مدار نيستند هم شعارشان اين است زيرا در جامعه اينگونه جا افتاده كه ولايت كارآمد است.
 
مكاتبات‌مان با آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مهدوي كني را منتشر مي‌كنيم
 
آقاتهراني درباره نامه جبهه پايداري به آيت‌الله مهدوي‌كني نيز گفت:‌ ما چند نامه مفصل به ايشان و آيت‌الله يزدي داشتيم كه بنا بود آن را امانت نگه دارند. اگر قرار بوده اين نامه‌ها علني شود ما هم باقي آن را منتشر مي‌كنيم تا مردم در اين باره قضاوت كنند. آنها خودشان از من خواستند چند نفر را معرفي كنم و ما اسامي 23 نفر را ارائه داديم كه اگر آنها بيايند، ما هم حاضريم در فهرست جبهه متحد باشيم و خواستيم كه به وحدت برسيم اما وقتي اين اسامي را مطرح كرديم،‌گفتند كه ما سهم مي‌خواهيم .
 
وي ادامه داد: اگر قرار است اين نامه‌ها پخش شود، ما هم آن را پخش مي‌كنيم تا مردم بيدار شوند اما ما به دنبال بر هم ريختن جامعه نيستيم زيرا نظام و جامعه مال ماست و نبايد احساس شود همه ما با هم دعوا مي‌كنيم زيرا مردم به اين نتيجه مي‌رسند كه شيطان بين ما وجود دارد آن وقت هر دوي ما را كنار مي‌گذارند.
 
سوال از رييس‌جمهور قانوني و باعث روشنگري است
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره سوال از رييس‌جمهور كه قرار است پس از انتخابات در مجلس پيگيري شود نيز گفت: اين اقدام قانوني است و نمايندگان حق دارند مثل وزرا از ايشان هم سوال كنند. به نظر مي‌رسد وقت خوبي هم هست و رييس‌جمهور مي‌تواند توضيح دهد كه اين باعث روشنگري خواهد بود.
 
طرح نظارت بر نمايندگان در مجلس هشتم به نتيجه برسد
 
آقاتهراني درباره طرح نظارت بر نمايندگان نيز يادآور شد: اين مطالبه حضرت آقا از نمايندگان بود و بالاخره چيزي نوشته شد كه به نظر مي‌رسد عجولانه بود زيرا ما در آستانه ديدار با رهبري بوديم و عده‌اي مي‌گفتند پيش از اين ديدار اين طرح نوشته شود. ما معتقديم اگر مردم به فردي راي دادند، نبايد تا چهار سال در بند آن فرد باشند و اگر آن فرد تغيير مسير داد، بايد بتوانند او را محاكمه كنند يا مجلس بتواند اعتبارنامه او را مثل وزير و رييس‌جمهور برهم بزند. به هر حال بايد اين طرح در مجلس هشتم به نتيجه برسد.
 
تابعيت آمريكا نداشتم، 12 سال است آنجا نرفته‌ام
 
وي در پايان داشتن تابعيت ايالات متحده را تكذيب كرد و گفت: اين حرف دروغ است، آنچه تابعيت آمريكايي را نشان مي‌دهد، داشتن Citizenship است، نه كارت ورود و خروج و اجازه تردد. اگر يك فرد شش ماه در اين كشور بماند مي‌تواند درخواست گرين‌كارت داشته باشد. من حدود شش سال در آمريكا و سه سال در كانادا بودم و در آمريكا امام جمعه و سرپرست يك موسسه و مدرسه بودم كه قانونا نيازمند كارت تردد بود و من نبايد به عنوان يك روحاني تخلف مي‌كردم اما اكنون دوازده سال است كه به آنجا نرفته‌ام و گرين‌كارتم باطل شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آقاتهراني, سايت حامي جبهه پايداري, فيلتر سايت حامي پایداری, ,