دومين همايش جبهه پايداري هرمزگان با حضور لنكراني +عكس
انتقاد از معامله‌گري‌هاي سياسي مجلس هشتم/ نمي‌توانيم با جبهه‌اي كه از ليبرال‌ترين تا بسته‌ترين تفكرات اقتصادي در آن هست، ائتلاف كنيم

 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس آینده براساس معاملات سیاسی شکل بگیرد، دچار مشکلات مجلس هشتم خواهد شد، گفت: ریشه مشکلات چنین مجلس‎هايي معاملات سیاسی است.

به گزارش رجانيوز، دكتر کامران باقری لنکرانی در دومین همایش جبهه پایداری استان هرمزگان با یادآوری وضعیت بحرانی جهان غرب، بیان داشت: بحران جهان غرب از سال 2001 و پس از حضور نظامی امریکا در افغانستان آغاز شد و پس از آن با کشته شدن بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم عراق طی سال‏های حضور نظامی آمریکا در این کشور ادعای آزاد اندیشی و احترام به حقوق بشر مستکبران غرب فرو ریخت.

وی ادامه داد: آبروی اقتصادی، تنها آبروی باقی مانده برای غربی‏ها بود که پس از ایجاد بحران اقتصادی، دیگر هیچ آبرویی برای جهان غرب در دنیا باقی نمانده است.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به تهاجم‌هاي دولت‏های غربی به ایران، اظهار داشت: بی‏آبرویی، دلیل اصلی تهاجم‌هاي غرب به دیگر کشورهاست و در این میان جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر به الگویی الهام بخش برای سایر کشورها تبدیل شده در کانون تهاجمات مختلف مستکبران غرب قرار گرفته است.

وي به تلاش غرب برای لطمه زدن به انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: غربی‏ها در حال حاضر تلاش می‏کنند تا در ابتدا استقبال مردم ایران در انتخابات مجلس را کاهش دهند و پس از اعلام نتایج نیز فضای کشور را نا امن و پر از کدورت میان نامزدها جلوه دهند و ما باید با حضور پرشور خود در انتخابات و همچنین جلوگیری از کدورت‏ها دشمن را از رسیدن به اهداف خود نا امید کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده وقت مجلس برای دعواهای سیاسی تلف می‏شود، تصریح کرد: طی هشت دوره گذشته بخش زیادی از وقت مجلس برای درگیری‏های سیاسی تلف شده كه مردم از اين درگيري‌ها و تنش‌ها ناراحت مي‌شوند، اما در مجلس نهم باید این مشکل رفع شود، چرا که مشکلات کشور با چنین شکلی از بین نخواهد رفت.

وقت مجلس را به‏جای کارهای مردم به خود اختصاص دادند

 

این استاد تمام دانشگاه برخی تصمیمات مجلس هشتم را در شان مجلس ندانست و عنوان کرد: در مجلس هشتم اتفاقاتی همچون تصویب و لغو تعرفه صادرات، تصویب و لغو وقف 250 هزار میلیارد تومان از اموال کشور در دانشگاه آزاد اسلامی که موجب خصوصی کردن این اموال می‏شد، اتفاق افتاد و همچنین تصویب و باز هم لغو مصوبه حقوق مادام العمر مدیران به وقوع پیوست که تمامی این مصوبات نادرست با وجود لغو شدن بسیاری از وقت مجلس را که می شد برای کارهای بهتری صرف کرد به خود اختصاص دادند.

لنکرانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید وام دار کانون‏های قدرت و ثروت باشند و باید به جای تلف کردن وقت خود برای مسائلی بیهوده به فکر اهداف انقلاب اسلامی باشند.

ریشه اصلی مشکلات مجلس، معاملات سیاسی است

وی ریشه اصلی مشکلات مجلس را معاملات سیاسی برشمرد و افزود: اگر مجلسی بر اساس معاملات سیاسی شکل بگیرد، دچار مشکلات مجلس هشتم خواهد شد اما جبهه پایداری انقلاب اسلامی براساس گفتمان تشکیل شده و وظیفه این جبهه هم عملیاتی و اجرایی کردن گفتمانی است که براساس آن تشکیل شده است.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تمام توجه دستگاه‌های اقتصادی کشور روی رشد اقتصادی متمرکز شده در حالی‌که در اقتصاد اسلامی، اصل بر عدالت است و متاسفانه توجه بیش از حد به رشد اقتصادی بدون توجه به عدالت موجب افزایش فاصله طبقاتی و رشد قارچ گونه بانک‌ها شده، در حالی‌که یکی از اهداف جبهه پایداری اجرایی کردن اقتصاد اسلامی است.

لنکرانی آینده کشور را در گرو انتخابات مجلس عنوان کرد و بیان داشت: مجلس نهم باید بتواند تمامی نیازهای کشور را پاسخ دهد و کشور را در جهان نا آرام فعلی راهبری کند و بتواند نقاط ضعف گذشته را از بین ببرد.

وی گفت: مجلس نهم باید مجلسی متفاوت نسبت به گذشته باشد و نمایندگان آن باید تمامی وقت خود را صرف پاسخ‎گویی به نیازهای انقلاب کنند.

سخنگوی جبهه پایداری تاکید کرد: نمایندگی مجلس کاری تمام وقت است و نمایندگان مجلس نباید عضو 10 هیئت مدیره باشند و یا اینکه در زمان نمایندگی خود به فعالیت‏های اقتصادی بپردازند.

نمی‌خواهیم نمایندگان تحت حمایت جبهه پایداری به اموری غیر از امور مردم بپردازند

لنکرانی با بیان اینکه جبهه پایداری، جبهه آرمانی و با هدف احیا و صیانت عملی از آرمان‌های انقلاب تأسیس و آغاز به کار کرده است، گفت: نمی‌خواهیم نمایندگان تحت حمایت این جبهه به اموری غیر از امور مردم بپردازند، چرا که بعضاً در مجلس هشتم و مجلس‌های دیگر برخی از کاندیداها وارد مسائل اقتصادی خود و جناح‌های وابسته به خود شدند.

لنکرانی همچنین در خصوص دلایل متحد نشدن جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان، بیان داشت: در تشکیل این دو جبهه نگاه‏های متفاوت وجود دارد به گونه‏ای که جبهه پایداری بر اساس گفتمان تشکیل شده و از ششم مرداد ماه اعلام موجودیت کرد و ماموریت این جبهه پس از انتخابات همچنان ادامه دارد، اما جبهه متحد اصول‌گرایان به عنوان ساز و کار انتخابات مجلس نهم تشکیل شد و ماموریت آن پس از انتخابات پایان می‏یابد.

وی با بیان اینکه جبهه متحد با سکوت کنندگان در فتنه مدارا کرد، اظهار داشت: ما معتقدیم افرادی که در زمان فتنه 88 سکوت کردند، نمی‏توانند گزینه مناسبی برای اتحاد باشند و همچنین ساز و کار جبهه متحد نیز برای انتخاب نامزدها براساس معاملات سیاسی و نظرسنجی شکل گرفته که ما این نوع ساز و کار را مناسب نمی دانیم، زیرا همواره تاکید امام ورهبری انتخاب اصلح بوده است.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: ما به دنبال انتخاب افراد اصلح هستیم که بر همین اساس 200 نامزد اصلح در سراسر کشور در لیست انتخاباتی جبهه پایداری قرار گرفتند و نمی توانیم با جبهه‏ای که از لیبرال‏ترین تفکرات اقتصادی تا بسته‏ترین تفکرات در آن وجود دارند، فعالیت سیاسی کنیم.

لنکرانی در ادامه به نقاط ضعف و قوت دولت‏های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: باید در نقد دولت با انصاف برخورد کرد چون این دولت میزان خدمت رسانی به مردم را گسترده کرد، اما دولت دهم حاشیه‏هایی داشت که این حواشی ضررهایی همچون کند شدن روند خدمت‎گزاری دولت و همچنین بهانه دادن به شکست خوردگان در دو انتخابات ریاست جمهوری سالهای 84 و 88 را در پی داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از آسیب‏های بزرگ دولت این بوده که برخی از افرادی که در مقام اجرایی قرار گرفتند احساس کردند می‏توانند تئوری و نظریه‏های دینی ارائه دهند در حالی که بدون تحصیلات حوزوی و تخصصی این کار امکان پذیر نیست و تمامی مدیران دولتی نباید فکر کنند به واسطه مدیریت خود می‏توانند تئوری دینی ارائه دهند.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان نیز با تاکید بر اینکه مجلس نهم باید با گذشته متفاوت باشد، تصریح کرد: به لحاظ تقسیم بندی سیاسی مجلس نهم، مجلسی اصولگرا خواهد بود همان‏گونه که دولت نهم فضای جدیدی حتی درمیان اصولگرایان ایجاد کرد، این مجلس اصولگرا باید با گذشته متفاوت و دارای ساز و کارهای جدید باشد.

تاکید رهبر انقلاب بر پایداری از ارزش‌ها است

در این همایش هم چنین حجت الاسلام والمسلمین متین دبیر جبهه پایداری هرمزگان، هدف از تشکیل این جلسه را فراتر از یک همایش انتخاباتی دانست و با بیان اینکه ارزش‏های اصیل انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام، هدف تشکیل جبهه پایداری است، گفت: جبهه پایداری یک حزب و گروه انتخاباتی نیست بلکه یک گفتمان است که ریشه در حرکت حضرت امام خمینی دارد.

حجت الاسلام متین تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‏دار ارزش‏های انقلاب، براستواری وپایداری براین ارزشها تاکید دارند.

دبیرجبهه پایداری استان هرمزگان دراین مسیرنقش علامه بصیرحضرت آیت الله مصباح یزدی را برجسته وبا اهمیت برشمرد.

آیت الله مصباح چراغ راه ما در مسیر پایداری هستند

در این نشست ابوالقاسم جراره کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سرلیست این جبهه در هرمزگان در سخنانی با اشاره به دهه چهارم انقلاب که مقام معظم رهبری، دهه پیشرفت وعدالت نام گذاری کردند گفت: آغاز دهه چهارم انقلاب که مقام عظمای ولایت را دهه پیشرفت عدالت نام گذاری کرده‏اند و درحالی که موج بیداری اسلامی جهان اسلام را فرا گرفته است، ملت در آستانه خلق حماسه دیگری است.

وی با یادآوری فتنه88 گفت: در فتنه گذشته کسانی که پیروز و سربلند از این امتحان بیرون آمدند همین ملت رشید ایران بودند که دل در گرو انقلاب و رهبری داشتند، مردم ما هوشمندانه با حضور فعال خود فتنه طراحی شده از طرف دشمنان قسم خورده انقلاب را پشت سر گذاشتند و با حضور خود در حماسه 9دی برگ زرینی دیگری درتاریخ این انقلاب رقم زدند.

جراره ادامه داد: در این زمان برخی از خواص با سکوت خویش بنا به تعبیرمقام معظم رهبری مردود شدند.

وی در پایان با تشکر از آیت الله مصباح یزدی که پرچم‏دار جبهه پایداری و حامی ولایت هستند، تاکید کرد: آیت الله مصباح همیشه انحرافات را تشخیص داده و جلوی انحرافات ایستاده‏اند چرا که ملاک ومعیار جبهه پایداری، گفتمان صحیح اسلام و انقلاب است و هدف از تشکیل جبهه پایداری همین بوده است و این عالم فرزانه چراغ راه ما در این مسیر بودند.

گفتنی است سخنگوی جبهه پایداری در سفر به استان هرمزگان، علاوه بر حضور در دومین همایش جبهه پایداری این استان در بندرعباس، به شهرهای رودان و میناب نیز سفر کرد و در جمع حامیان جبهه پایداری این دو شهر سخنرانی کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دومين همايش, جبهه پايداري هرمزگان, حضور لنكراني, عكس, معامله‌گري‌هاي سياسي, مجلس هشتم, ,