تذکر مهم رهبرانقلاب که برخی خواص هنوز آن را نشنیده‌اند

 

تقریبا همه فعالان و ناظران سیاسی در این نکته اشتراک نظر دارند که در جریان فتنه 88 برخی از خواص امتحان خوبی پس ندادند. آنان برای این عده عنوان "خواص مردود" و "بی‌بصیرت" را بکار برده‌اند.

به گزارش شبکه ایران، در توضیح علت این موضوع بیشتر به "سکوت" یا "مواضع دوپهلوی" این تعداد از شخصیت ها اشاره می شود. البته در ماه های اخیر هم توصیه های زیادی از سوی مسئولان، فعالان دانشگاهی و سیاسی به آن بخش از خواصی که هنوز حاضر به اصلاح عملکرد خود نیستند، شده است.

آنان با تاکید بر پیروی از رهنمودهای و بیانات رهبر معظم انقلاب از خواص می خواهند که در برابر دشمن و جریان فتنه سکوت نکنند یا از موضع گیری های دو پهلو بپرهیزند.

این خواسته ها بویژه پس از سخنرانی مهم روز 29 دی ماه سال 88 رهبر معظم انقلاب شدت بیشتری گرفت اما باعث نشد که خواص دوپهلو، مواضع خود را شفاف کنند.

حضرت آیت‌الله‌ العظمی‌خامنه‌ای درست 20 روز پس از حماسه مردمی روز 9 دی ماه و اتمام حجت ملت ایران با جریان فتنه و حامیان آن، در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ اهمت شفافیت فضا را خاطرنشان کردند: نکته‌ى دوم - که من مکرر در ماه‌هاى گذشته عرض کرده‌ام - این است که دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضاى شفاف را برنمیتابند؛ فضاى غبارآلود را میخواهند. در فضاى غبارآلود است که میتوانند به مقاصد خودشان نزدیک شوند و به حرکت ملت ایران ضربه بزنند.

همه وظیفه دارند؛ بیشتر از همه خواص

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در بیان راه علاج و شیوه جلوگیری از بهره برداری دشمن از فضاى غبارآلود، به صراحت بر موضع گیری شفاف خواص تاکید کردند: عقل سالم حکم میکند و شرع هم همین را قاطعاً بیان میکند: علاج عبارت است از صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق. وقتى شما مى‌بینید یک حرکتى به بهانه‌ى انتخابات شروع میشود، بعد یک عامل «دشمن»ى در این فضاى غبارآلوده وارد میدان شد، وقتى مى‌بینید عامل دشمن - که حرف او، شعار او حاکى از مافى‌الضمیر اوست - آمد توى میدان، اینجا باید خط را مشخص کنید، اینجا باید مرز را روشن کنید. همه وظیفه دارند؛ بیشتر از همه، خواص؛ و در میان خواص، بیشتر از همه، آن کسانى که مستمعین بیشترى دارند، شنوندگان بیشترى دارند. این وظیفه است دیگر.

ایشان با تاکید بر اینکه مرزها روشن بشود و معلوم بشود تصریح کردند که "اینجور نباشد که باطل، خودش را در لابه‌لاى گرد و غبارِ برخاسته‌ى در میدان مخفى کند، ضربه بزند و جبهه‌ى حق نداند از کجا دارد ضربه میخورد. این است که حرف دو پهلو زدن، از خواص، مطلوب نیست. خواص باید حرف را روشن بزنند و مطلب را واضح بیان کنند. این، مخصوص یک گرایش سیاسى خاص هم نیست. در داخل نظام اسلامى، همه‌ى گرایشهائى که در مجموعه‌ى نظام قرار دارند، اینها باید صریح مشخص کنند که بالاخره آن حمایتى که مستکبرین عالم میکنند، مورد قبول است یا مورد قبول نیست. وقتى که سران استکبار، سران ظلم، اشغالگران کشورهاى اسلامى، کُشندگان انسانهاى مظلوم در فلسطین و در عراق و افغانستان و خیلى جاهاى دیگر، مى‌آیند وارد میدان میشوند، حرف میزنند، موضع میگیرند، خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟

مهمترین انتظار از خواص

رهبر معظم انقلاب در ادامه بعدی خلاصه و چکیده انتظاری را که ایشان و مردم از خواص دارند، این چنین بیان کردند: وقتى در داخل محیط فتنه، کسانى با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهاى نظام جمهورى اسلامى را نفى میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتى این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست. شفاف‌سازى، دشمنِ دشمن است؛ مانع دشمن است. غبارآلودگى، کمک دشمن است. این، خودش شد یک شاخص. این یک شاخص است: کى به شفاف‌سازى کمک میکند و کى به غبارآلودگى کمک میکند. همه این را در نظر بگیرند، این را معیار قرار بدهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تذکر مهم رهبرانقلاب که برخی خواص هنوز آن را نشنیده‌اند, در توضیح علت این موضوع بیشتر به "سکوت" یا "مواضع دوپهلوی" این تعداد از شخصیت ها اشاره می شود, البته در ماه های اخیر هم توصیه های زیادی از سوی مسئولان, فعالان دانشگاهی و سیاسی به آن بخش از خواصی که هنوز حاضر به اصلاح عملکرد خو,