جمع و تفريق‌هاي ناشيانه ضد انقلاب و عوامل داخلي‌اش براي مخدوش كردن حماسه 12 اسفند/ آب را بريزيد همان‌جا كه مي‌سوزد!
 

 

آنچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس، اهمیت حضور و مشارکت مردم در این انتخابات را از هر مساله دیگری پر اهمیت‌تر عنوان کرده بودند، واکنش عجیب رسانه‌های ضد نظام داخلی و خارجی به مشارکت گسترده مردم در این انتخابات، پیش بینی و تحلیل رهبر معظم انقلاب را تایید کرد، چنانکه این رسانه‌ها از ساعاتی پس از اعلام نتایج آرا با گشت و گذار در میان آمار و ضرب و تقسیم اعداد تلاش کردند، نتایج اعلام شده را ساختگی و غیر واقعی عنوان کرده تا بر این اساس، هم میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات را کتمان کنند و هم دلیلی محکمه پسند برای فرار از طرح شکست خورده تحریم انتخابات تراشیده باشند.

به گزارش رجانیوز، رهبر معظم انقلاب دو روز پیش از برگزاری نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خانواده‌های معظم شهدا با اشاره به این انتخابات فرمودند: «حقيقتاً انتخابات، سيلى به چهره‌ى دشمنان اين ملت است. آنچه مهم است، اين است كه مردم حضور پيدا كنند؛ البته اين هم مهم است كه به نامزدهاى صالح رأى بدهند. هر دو مهم است، ليكن حضور در درجه‌ى اول است.»

اما مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس به حدی بالا و غیر قابل انکار بود که جریان رسانه‌ای ضد انقلاب داخلی و خارجی را به این امر واداشت تا با ضرب و تقسیم اعداد و ارقام تلاش کنند، به زعم خودشان با مچ‌گیری از نظام، این پیروزی ملت ایران را لکه دار کنند.

برای نمونه، رجبعلی مزروعی نماینده فراری مجلس ششم، ‌با يادآوري آمار واجدین شرایط رأی دادن در کل کشور (۴۸ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر) و آخرین آمار آراي شمارش شده که در روز شنبه از سوی وزیر کشور اعلام شد (٢٦ ميليون و ‌‌٤٧٢ هزار و ‌‌٧٦٠) این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که آمار مشارکت 64.2 درصدی مردم در این انتخابات که ازسوی نجار اعلام شده دروغ بوده و با ضرب و تقسیم این اعداد به این نتیجه رسید که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم 54 درصد بوده است.

اما این گاف بزرگ در حالی از سوی مزروعی با آب و تاب و ذوق زدگی مطرح شده است که نجار دو روز پيش در بخش خبری 14 سیما، میزان آرايی را که تا آن لحظه شمارش شده بود (٢٦ ميليون و ‌‌٤٧٢ هزار و ‌‌٧٦٠) اعلام کرد و روز گذشته نيز پس از افزوده شدن آراي برخی از حوزه‌های انتخابیه اعلام کرد كه این رقم به ( 29 ميليون و 464 هزار و 422 ) رای رسید و تا پایان مرحله شمارش آراء هچنان به آمار آراء شمارش شده افزوده خواهد شد.

اما شاید پس از زیر و رو کردن آمار انتخابات از سوی این رسانه‌ها، مهم‌ترین خبري که با رویکرد مچ‌گیری به‌طور گسترده در رسانه‌های ضد انقلاب بارها بازنشر داده شد، خبری بود که یک سایت تازه تأسیس و به تازگی از تعلیق خارج شده، آن را ابتدا منتشر كرد.

گردانندگان این سایت از  اصلی‌ترین حامیان رسانه‌ای خانواده هاشمی به شمار مي‌روند و پیش از این نیز به دلیل مسائل امنیتی بارها بازداشت شده بودند.

این سایت در ضرب و تقسیم‌های خود با استناد به آمار رسمی اعلام شده از سوی مسئولین استانداری تهران و البرز، مدعی شد که میزان واجدین شرایط اعلام شده در انتخابات 88 دو و نیم میلیون نفر بیش از واجدین شرایط اعلام شده براي انتخابات مجلس نهم بوده است.

استدلال این سایت این‌گونه مطرح شد که تمدن استاندار تهران، واجدین شرایط تهران را پنج میلیون نفر اعلام کرده است، استانداری البرز نیز تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات را یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر اعلام کرده است که با جمع این دو رقم، میزان واجدین شرایط استان‌های البرز و تهران به رقم شش میلیون و 350 هزار نفر خواهد رسید. این در حالی است که میزان واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان تهران که در آن زمان کرج را نیز در خود جای داده بود، در سال 88 ، هشت میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده بود که به این ترتیب، واجدین شرایط اعلام شده در این دوره دو و نیم میلیون نفر کاهش یافته است!

این سایت بر این مبنا مدعی شد که مسئولین برگزاری انتخابات با هدف بالا نشان دادن مشارکت مردم، ارقام واجدین شرایط استان تهران را کمتر از حد معمول اعلام کرده‌اند!

جریان ضد انقلاب نیز که تا کنون دلیل محکمه پسندی برای زیر سوال بردن میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس نهم به دست نیاورده است، فریب ظاهر منطقی این استدلال را خورده و به گونه‌ای ذوق‌زده و با آب و تاب تمام در سایت‌ها و رسانه‌های خود به بازنشر محتوای تولید شده در این سایت داخلی پرداخت.

اما کجای این استدلال می‌لنگد؟

آمار پنج میلیون واجدین شرایط شرکت در انتخابات که از سوی مرتضی تمدن اعلام شد و در یک اقدام معنادار از این سایت خبری به عنوان آمار واجدین شرایط در "استان تهران" معرفی شده مربوط به واجدین شرایط شرکت در انتخابات در "شهر تهران" بوده است. نکته‌ای که براتلو رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز ابتدای اسفندماه جاری در گفت‌وگوی آن را اعلام كرد. براتلو در مصاحبه‌ای که خبرگزاری مهر دوم اسفندماه جاری آنرا منتشر کرده است، در رابطه با تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در شهر تهران می‌گوید: "در تهران حدود پنج میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بوده و در مجموع استان 5455 شعبه آماده اخذ رأی از مردم هستند." وی در ادامه نیز به وضعیت سایر شهرستان‌های استان تهران پرداخته و می‌افزاید: "35 حوزه مربوط به اقلیتهای مذهبی، 3251 شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان تهران، 93 شعبه شهرستان دماوند، 75 شعبه شهرستان رباط کریم، 406 شعبه شهرستان ری، 236 شعبه شمیرانات، 215 شعبه شهریار، 44 شعبه فیروزکوه، 99 شعبه شهرستان قدس، 144 شعبه شهرستان ملارد، 261 شعبه ورامین، 275 شعبه اسلامشهر،122 شعبه پاکدشت، 140 شعبه شهرستان بهارستان و 59 شعبه اخذ رأی برای شهرستان پیشوا در نظر گرفته شده است."

اما اگر این مصاحبه را نیز كنار بگذاريم، نگاهی به جدول آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور در رابطه با تفکیک آراي کاندیداهای ریاست جمهوری دهم در سال 88، نشان می‌دهد مجموع آراي ریخته شد در صندوق‌های شهر تهران چهار میلیون صد هزار رای بوده است که با احتساب افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند، این رقم به پنج میلیون نفر نزدیک می‌شود.

این در حالی است که بر طبق جدول رسمی که از سوی وزارت کشور در انتخابات 88 منتشر شد، نزدیک به سه و نیم میلیون واجد شرایط در استان تهران به غیر از شهر تهران، شامل ری، اسلامشهر، شمیرانات، کرج، ورامین، شهریار، فیروزکوه و سایر شهرستان‌های این استان بوده است که با آمار انتخابات کنونی مجلس و میزان آراي به دست آمده با توجه به نرخ رشد جمعیت نیز همخوانی دارد.

به نظر می‌رسد پیروزی مردم ایران در انتخابات مجلس نهم آن‌قدر بزرگ بوده که جریان ضد انقلاب داخلی و خارجی با ضرب و تقسیم چند عدد هم نتواند آن را لکه‌دار کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جمع و تفريق‌هاي ناشيانه, ضد انقلاب, مخدوش كردن, حماسه 12 اسفند, ,