چرا دست راست نتانياهو از ايده حمله نظامي به ايران جا زد؟
 

 

معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي كه حدود دو ماه قبل در اظهارات تندي ضمن تهديد كشورمان به حمله نظامي، گفته بود كه "تل آويو بايد چين، روسيه و ترکيه را متقاعد کند تا از حمايت از تهران در قبال تحريم‌هاي اخير امريکا عليه بخش انرژي و بانک‌داري ايران دست بردارند"، هرگونه حمله قريب الوقوع به ايران را رد كرد.

به گزارش رجانيوز، بر اساس خبري كه روزنامه صهيونيستي جروزالم پست منتشر كرده، موشه يعلون ضمن رد قریب‌الوقوع بودن حمله این رژیم به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: اتفاقات زیادی از قبیل انفجارها، حمله ویروس‌های رایانه‌ای و ترور دانشمندان اتمی طی سه سال اخیر افتاده که می‌تواند تکرار شود و برنامه اتمی تهران را به تأخیر بیاندازد.

اين اظهارات در حالي از سوي دست راست نتانياهو عنوان مي‌شود كه در طي ماه‌هاي اخير فضاسازي گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي مبني بر اصرار اسرائيل بر حمله فوري به تأسيسات هسته‌اي ايران مطرح و عنوان شده بود كه در مورد خط قرمز هسته‌اي ايران ميان امريكا و اسرائيل اختلاف نظر وجود دارد.

رسانه‌هاي غربي در اين زمينه عنوان كردند كه در جريان سفر اخير نتانياهو به واشنگتن و ديدارش با اوباما نيز به‌طور ويژه در مورد اين مسئله گفت‌وگو شده و رئيس‌جمهور امريكا به وي تأكيد كرده است كه بايد منتظر اثرگذاري تحريم‌ها بود.

پيش از اين عنوان مي‌شد كه از نظر مقام‌هاي صهيونيستي آغاز به‌كار تأسيسات فردو به‌دليل نفوذناپذيري آن، خط قرمز است اما از نظر امريكا، اقدام ايران براي ساخت سلاح هسته‌اي بايد خط قرمز تلقي شود.

در عين حال، اظهارات جديد معاون نتانياهو نشان مي‌دهد كه بلوف تهديد نظامي به‌ويژه پس از دو دور بيانات مهم رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 14 بهمن سال 90 و سخنراني ايشان در روز اول فروردين سال جاري در حرم مطهر رضوي عليه السلام با تأكيد بر راهبرد "تهديد در مقابل تهديد" و پاسخ به هرگونه تهديد در همان سطح، به‌طور محسوسي از لفاظي‌هاي جنگ طلبانه عليه كشورمان در ادبيات تندروهاي صهيونيست كاسته است.

از سوي ديگر، اظهارات موشه يعلون مبني بر كارآمد بودن اقدام‌هاي خراب‌كارانه از جمله انفجار، ترور دانشمندان ايران و ويروس‌هاي رايانه‌اي سند ديگري براي دست داشتن رژيم صهيونيستي در اين‌گونه فعاليت‌ها است و مقام‌هاي حقوقي كشورمان بايد به‌طور جدي و با كنار گذاشتن بي‌عملي‌ها و انفعال در قبال اين اعتراف‌هاي صريح اقدام به اقامه دعوي و پي‌گيري مستمر آن‌ها در مجامع حقوقي بين المللي كنند.

گفتني است راهبرد اقدام‌هاي خراب‌كارانه از قبيل انفجار و ترور براي كند كردن سرعت برنامه هسته‌اي ايران از جمله‌ي طرح‌هاي مئير داگان رئيس سابق سرويس جاسوسي موساد بود و وي پس از پايان دوره مسئوليتش نيز با تأكيد بر كارآمد بودن اين راه‌كارها، بارها به مقام‌هاي رژيم صهيونيستي پيشنهاد كرده است كه چنين روش‌هايي را ادامه دهند و به فكر جنگ نباشند.

به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي تمايل دارد كه با رسانه‌اي كردن توهم كاهش سرعت هسته‌اي در اثر اقدام‌هاي خراب‌كارانه، از اينكه اعتبار خود را در زمينه جلوگيري از پديده "ايران هسته‌اي" از دست بدهد، جلوگيري كند و در عين حال براي عملي نكردن بلوف حمله نيز توجيهي بتراشد.

در طول سه سال گذشته نه تنها اين اقدامات تروريستي مانع از پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران مطابق جدول مشخص نشده است، بلكه موفقيت‌هاي بي‎نظيري مانند توليد سوخت 20 درصد و صفحات سوخت، توليد انبوه كيك زرد، ساخت تأسيسات نفوذناپذير فردو و... نيز در همين دوره به‌وقوع پيوسته و در گزارش‌هاي آژانس نيز كه از بازرس‎هاي اين نهاد كه معمولاً به سرويس‌هاي جاسوسي متصل هستند، تهيه شده، نه تنها اشاره‌اي به توقف يا كاهش سرعت برنامه ايران نشده، بلكه به‌طور مداوم در مورد پيشرفت‌ها گزارش شده است.

 

مطلب مرتبط:

از جا زدن اوباما و نتانياهو تا تغيير فرمانده هوايي اسرائيل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حمله نظامي به ايران, موشه يعلون, رژيم صهيونيستي, ,