ويكي‌ليكس از نقش گوگل در فتنه 88 پرده برداشت

 

ويكي ليكس با فاش كردن اطلاعات پست هاي الكترونيكي (ايميل) رد و بدل شده ميان انديشكده استراتفور و گوگل، از دست داشتن غول اينترنتي جهان در حوادث پس از انتخابات 88 در ايران پرده برداشت.

به گزارش کیهان، پايگاه خبري تحليلي «پريزن پلنت» در گزارشي به قلم «كورت نيمو» با اعلام اين مطلب به رابطه سيا و گوگل پرداخت و نوشت: ارتباطاتي كه ميان گوگل و انديشكده امنيتي استراتفور كه چندي پيش توسط هكرهاي ناشناس مورد حمله سايبري قرار گرفت و تمامي اطلاعات كاربران و مشتريان و ايميل هاي آن به دست هكرها افتاد حاكي از آن است كه چندين مهره كليدي و بازيگر در پشت پرده تغيير رژيم كشورهاي خاورميانه و به اصطلاح برقراري دموكراسي در كشورهاي هدف دست داشته اند. در مقاله اي كه در سايت الاخبار موجود است نام 2 تن از مديران گوگل به چشم مي خورد: «مارتي لو» مدير امنيت و ايمني گوگل و «جرد كوهن» كه در حال حاضر مدير ايده هاي گوگل است كه طبق توصيف وزارت خارجه و شوراي روابط خارجي آمريكا، انديشكده اي است براي انتشار ليبرال دموكراسي در جهان.

بنابراين گزارش آن طور كه در ايميل هاي استراتفور آمده است، كوهن با سازمان دهندگان و تلاش هاي شكست خورده براي براندازي دولت ايران طي انتخابات ژوئن 2009 به طور نزديكي همكاري و ارتباط داشته است.

اين پايگاه آمريكايي در ادامه مي نويسد: كوهن يكي از اعضاي ارشد انديشكده شوراي روابط خارجي و همچنين يكي از اعضاي شوراي سياست گذاري وزير امور خارجه آمريكا و از مشاوران نزديك كاندوليزا رايس و هيلاري كلينتون است و تنها كسي از نئومحافظه كاران است كه از دولت بوش به دولت اوباما نيز راه پيدا كرد.

لازم به ذكر است، گردانندگان پايگاه اينترنتي ويكي ليكس انتشار ميليون ها سند شركت «استراتفور» را كه با ارتش و سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا همكاري مي كند، چندي پيش آغاز كرد. گفتني است، اين اسناد دو ماه پيش به دست گروه هكرهاي «ناشناس» افتاد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ويكي‌ليكس, نقش گوگل, فتنه 88, ,