نتانياهو: مشغول عقب‌نشيني مداوم در مقابل پيشروي ايران هستيم

 

وحشت مقامات رژيم صهيونيستي از نفوذ فزاينده ايران در منطقه و قدرت يابي اسلامگرايان رو به گسترش است

به گزارش کیهان، موشه يعالون وزير سياست هاي راهبردي (امور استراتژيك) اسرائيل در اين باره تاكيد كرد: ما خيلي دلمان مي خواست كه انقلاب هاي منطقه يك بهار عربي باشد و در ابتدا خيلي هم خوشحال شديم اما آن طور كه در روند امور مي بينيم، بهره برداران اصلي از اين خيزش ها اسلامگرايان هستند و بهار عربي بيشتر يك زمستان سخت اسلامي براي ماست.

وي در گفت وگو با راديو رژيم صهيونيستي همچنين درباره قدرت نظامي ايران در منطقه اظهار داشت: ما در جريان هستيم كه حكومت ايران چند صد فروند موشك در اختيار دارد و مي تواند با شليك آنها از خاك خود به اسرائيل برسد. همچنين مي دانيم كه حكومت ايران، حزب الله لبنان را به هزاران راكت و موشكي كه به سوي خاك اسرائيل هدف گيري شده، و همچنين گروه هاي حماس و سازمان موسوم به جهاد اسلامي را مجهز نموده است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز ضمن سخناني در كنست (پارلمان) گفته است: هدف من از مسافرت به آمريكا هشدار درباره برنامه هسته اي ايران بود. كساني بوده اند و احتمالا هنوز هم هستند كه بر اين باورند كه «توافق با فلسطينيان، راه حل بحران ايران است. همچنان كه توافق با محمود عباس، سنتريفيوژ را متوقف مي سازد، اجازه دهيد كه توافقي حاصل شود و حركت سريع سنتريفيوژها متوقف گردد.» هر كسي كه مايل به قبول و پذيرفتن آن است، قدم پيش گذارد، اما بي شبهه و به وضوح، سر خود را زير شن فرو مي برد. خيال و تصور اينكه توافق با عباس، ايران و شرايط اقماري آن را متوقف مي سازد، تصور باطل خطرناكي است. من بايد اعتراف و قبول كنم كه بعضي ها سرآمد خيال پوچ و باطلند.

نتانياهو درباره مقاومت اسلامي فلسطين گفت: «زيربنا و شالوده اين حركت را كي مي سازد؟ ايران. حماس، جهاد و حزب الله لبنان زير چتر حمايت ايران هستند... زماني من و همكارانم درباره خروج از غزه (سال 2005) هشدار داديم. ما تمام اسرائيل را به گل و لاي كشانديم، و با اوضاع و شرايطي دست به گريبانيم كه در نتيجه خارج شدن از غزه حاصل شده است. آنها ايران را وارد غزه كردند. ما ايران را به غزه نياورديم، شما ايران را به غزه راه داديد. از هر كجا كه خارج شديم، ايران داخل شد. ما افراد را از لبنان خارج ساختيم، ايران وارد شد. ما غزه را ترك كرديم، ايران از آن سر بر آورد.»

در همين حال اوزي روبين كارشناس نظامي صهيونيست به دويچه وله گفته است: خبر بد براي اسرائيل اين است كه ايران به سرعت، دقت هدف گيري موشك هاي بالستيك و دوربرد خود را افزايش داده است به نحوي كه اين موشك ها تنها با خطايي چند متري قادر به تخريب اهداف خود در اسرائيل هستند. ايران مي تواند بدين ترتيب، آسيب جدي به زيرساخت ها و مراكز مهم اسرائيل بزند.

دويچه وله همچنين گزارش داد كه ايران دست كم 450 موشك دوربرد براي هدف قرار دادن اسرائيل در اختيار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نتانياهو, عقب‌نشيني مداوم, پيشروي ايران, رژيم صهيونيستي, قدرت يابي اسلامگرايان, ,