بازتاب‌هاي ساخت فيلم‌هاي"33 روز"و "22 روز"

 

پس از ساخت فيلم استراتژيك «33 روز» درباره جنگ اسراييل عليه حزب الله در لبنان كه بر مقاومت و بيداري اسلامي در منطقه تأثير گذاشت به ابتكار سازمان سينمايي ساخت فيلم استراتژيك «22 روز» كه روايت جنگ اسرائيل در غزه است در دستوركار سازمان قرارگرفت.

اعلام اين خبر انعكاس وسيعي به دنبال داشت و به ويژه حماس ضمن استقبال از ساخت فيلم قوي درباره جنگ 22 روز به علت اهتمام و توجه كشورمان به ساخت اين فيلم قدرداني كرد. در اين چارچوب به درخواست دكتر محمود الزهار از رهبران حماس درسفر اخير خود به تهران با جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي، درباره ساخت اين فيلم ديدار كرد.
 
دراين ملاقات، شمقدري تاكيد نمود پيام فيلم 33 روز به اين نكته مهم بود كه ثابت شود مقاومت مسلحانه؛ پيروزي را به ارمغان آورد و راه حل نهايي ايستادگي در برابر اسرائيل است. 
 
وي تأكيد كرد كه رويكرد آشتي جويانه راهكار مقابله با اسرائيل نيست زيرا همان گونه كه شاهد بوديم فرايند مذاكرات نتيجه اي به دنبال نداشت. لذا هر افتخاري كه در جنگ هاي 33 روز و 22 روز به دست آمد از بركت مقاومت و آشتي ناپذيري اين حركت در منطقه بوده است.
 
شمقدري با تأكيد بر اينكه بيداري اسلامي درخاورميانه محصول بركات و آثار و پيامدهاي مقاومت و پيروزي بر رژيم صهيونيستي در جنگ هاي 33 روز و 22 روز بود كه براي اولين بار شكست را بر رژيم صهيونيستي تحميل كرد مقاومت را به عنوان تنها گزينه مورد توجه قرار داد.
 
شمقدري افزود كه اين رمز موفقيت و پيروزي است و لذا در ادامه بايد تلاش كرد كه ضمن حفظ وحدت در گروه هاي مقاومت رويكرد ضدصهيونيستي درجريان تحولات اسلامي منطقه تقويت تا پيروزي نهايي محقق و سرزمين هاي اشغالي آزاد گردد. وي با اشاره به اهميت ساخت فيلم «22 روز» تأكيد كرد : صهيونيسم و لابي اسرائيل كه بر غرب سيطره دارد ازطريق كنترل رسانه ها و بويژه سينما، دنيا را اداره مي كند كما اينكه بيشتر صاحبان و سرمايه گذاران استوديوها و مراكز تصميم گيري در هاليوود صهيونيست ها هستند. لذا مقاومت و بيداري اسلامي منطقه براي مقابله با سيطره صهيونيست ها نياز به يك سازمان مستقل سينمايي دارد تا بتوانند كارهاي مشترك انجام داده و سينماي جايگزين پاك در برابر هاليوود ارائه دهند.
 
دكتر الزهار نيز با اظهار قدرداني از جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از مقاومت و قضيه فلسطين بويژه ساخت اين فيلم گفت : من با سينماي ايران پس از انقلاب آشنا هستم. سال 1992 كه به اردوگاه هاي فلسطيني در مرز لبنان تبعيد شدم در خيمه ها سرگرمي خانواده ها تلويزيون سياه- سفيد بود كه فيلم هاي ايراني را نمايش مي داد. من نسل قديم و جديد فيلم هاي مصر را ديدم. سينما و سريال هاي مصر بر كشورهاي عربي سيطره داشت.
 
وي افزود: من به شدت تحت تأثير فيلم «33 روز» قرارگرفتم. اين فيلم هيچ چيزي ازنظر هنري و قصه پردازي و تكنيك هاي فني سينمايي كم نداشت. من با اينكه سه بار كل سريال «يوسف پيامبر(ع)» را مشاهده كردم هربار مطلب جديدي از مشاهده آن كشف نمودم، به نحوي كه ما در تفاسير آيات قرآن اين نكات را متوجه نشديم. اگر باز هم امكان پيش بيايد مايلم به رغبت مجدد كل سريال را ببينم.
 
او ادامه داد: به علت علاقه شخصي خود به ادبيات و سينما فيلمنامه اي درباره عماد عقل نوشتم. او كسي بود كه رابين را كه در آن زمان وزير جنگ اسرائيل بود ديوانه كرد. تا جايي كه خود رابين در آن زمان كه غزه در اشغال اسرائيلي ها بود به پدر عماد عقل مراجعه كرده و گفته بود كه من ضمانت مي دهم كه اگر او از غزه خارج شود به او كاري نداريم. اما او با مبارزاتي چريكي توانسته بود اسرائيل را به چالش بكشد. من سعي كردم در مصر فيلمي درباره وي بسازم اما مصري ها نگذاشتند. لذا آن را با امكانات ضعيف در غزه ساختم. خيلي تأثيرگذار بود. استقبال زيادي شد و هركه آن را ديد، گريه كرد. فيلم ديگري نيز درباره يكي ديگر از مجاهدين به نام عوض سلمي تحت عنوان «عاشق تفنگ» ساختم. الزهار در خاتمه با تشكر مجدد از اهتمام ايران به ساخت فيلم 22 روز آمادگي حماس را براي هرگونه اطلاعات و همكاري براي ساخت اين فيلم اعلام كرد و اظهار اميدواري نمود كه ايران بتواند كادر جوان سينمايي فلسطين را آموزش دهد تا سينماگران بزرگ فلسطيني در آينده تربيت شوند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فيلم‌هاي 33 روز و 22 روز, جنگ اسراييل عليه حزب الله, مقاومت و بيداري اسلامي, جنگ اسرائيل در غزه, ,