درخواست خائن به آرمان ملت فلسطن از داسیلوا برای فشار به احمدی‌نژاد

 

بر اساس اطلاعاتی که سایت ویکی‌لیکس به تازگی منتشر کرده، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از رئیس‌جمهور برزیل خواسته است که به احمدی‌نژاد برای توقف کمک‌های ایران به حزب‌الله و حماس فشار وارد کند.

به گزارش رجانیوز، این سند مربوط به 02/12/2009 (11 آذر 88) است که محمود عباس در دیدار با لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل می‌گوید که کمک‌های ایران به حماس و حزب‌الله، موقعیت شخصی او و آنچه را که فرآیند صلح در خاورمیانه خوانده، تضعیف می‌کند.

بر اساس این سند که مبدا آن، سفارت امریکا در برزیل و مربوط به سفرهای ماه نوامبر شیون پرز و محمود عباس به برزیل (آبان و آذر 88) است، محمود عباس از رئیس‌جمهور برزیل خواسته تا احمدی‌نژاد را برای توقف چنین کمک‌هایی تحت فشار قرار دهد.

همچنین موضوع ایران، ایران، یکی از محورهای اصلی بحث در ملاقات پرز با مقامات، تجار و سیاستمداران برزیلی بوده است.

محمود عباس در حالی از رئیس‌جمهور برزیل برای تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور ایران درخواست کمک کرده است که براساس اسنادی که الجزیره دو هفته پیش از مذاکرات سازش منتشر کرد، صائب عریقات نماینده تشکیلات خودگردان در گفت‌وگو با دو مقام ارشد امریکایی از انجام مأموریت محوله از طرف امریکا برای کمک 50 میلیون دلاری به موسوی برای تأسیس شبکه رادیویی‌اش خبر داده بود.

این مذاکرات نیز مربوط به مهر ماه 88 یعنی حدود کمتر از دو ماه قبل از سفر محمود عباس به برزیل بوده است. نکته قابل توجه شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" است که حامیان جریان فتنه درست در همان روزهایی که رئیس تشکیلات خودگردان بودجه رادیویی موسوی را تأمین می‌کرد، در روز قدس تهران سر دادند.

موج خشم و نفرت از محمود عباس پس از انتشار اسناد الجزیره فراگیر شده و او در اغلب مناطق سرزمین‌های اشغالی به‌عنوان خائن به آرمان‌های ملت فلسطین شناخته می‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : درخواست خائن به آرمان ملت فلسطن از داسیلوا برای فشار به احمدی‌نژاد, بر اساس اطلاعاتی که سایت ویکی‌لیکس به تازگی منتشر کرده, محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از رئیس‌جمهور برزیل خواسته است که به احمدی‌نژاد برای توقف کمک‌های ایران به حزب‌الله و حماس فشار وارد کند, ,