خاتمي: ناآرامي هاي بعد از انتخابات ارتباط با خارجي ها را آسان تركرده است

سفير سابق اتريش در ايران گفت در ملاقاتي كه با خاتمي داشته او گفته است فضاي به وجود آمده پس از انتخابات موجب آسان شدن ارتباط با خارجي ها شده است.
سايت ويكي ليكس اطلاعاتي را منتشر كرده كه مدعي است آخرين يادداشت هاي «مايكل پوستل» سفير سابق اتريش در ايران است كه از روي آخرين ايميل هاي وي قبل از تغيير او، گرفته شده است.
بنا به گزارش رجا، سفير سابق اتريش مي گويد: دو رئيس جمهور سابق ايران يعني خاتمي و رفسنجاني پاي خود را از صحنه هاي سياسي معمول فراتر نهاده و تلاش خود را معطوف به هرچه شكننده تر كردن اوضاع قرار دادند، درست همان گونه كه در حال حاضر نيز اين تلاش ادامه دارد. با اين حال، رفسنجاني پيشنهاد داده است كه اگر غرب شيپور تقلب در انتخابات و نقض حقوق بشر را به صدا درآورد، به ادامه كار كمك شاياني خواهد كرد. پوستل همچنين گفته است: مشايي به عنوان رئيس دفتر احمدي نژاد براي وي روشن كرده است كه ايران در گفت وگوهاي ژنو به طوري به دنبال ايجاد رويكردهاي گفت وگو و دميدن روح تعامل و توافق خواهد بود كه موجب غافلگيري از رفتار ايران خواهد شد. وي اضافه كرده: هنگامي كه با خاتمي رئيس جمهور سابق ايران ملاقاتي داشته است، او گفت كه به خاطر فضاي به وجود آمده بعد از انتخابات، حساسيتي براي گفت وگوهاي سياسي نيست.
پوستل همچنين تاكيد كرده: هاشمي معتقد بود كه بهترين كمك ممكن از سوي خارجي ها اين است كه بگويند در انتخابات تقلب شده و حقوق بشر در ايران در خطر است.
براساس اين گزارش، در گفت وگوي پايان دسامبر با مشايي، پوستل او را تشويق مي كند كه ايران نبايد موقعيت به وجود آمده در گفت وگوهاي ژنو را از دست بدهد و مشايي در پاسخ به وي مي گويد كه ايران براي گفت وگو آماده است، به طوري كه غرب از رويكرد ايران در گفت وگوها غافلگير مي شود زيرا ايران با قدرت و جديت و رفتاري مسالمت آميز وارد مذاكرات خواهد شد. پوستل در پيام هاي مكرر خود اعلام مي كند كه شهروندان ايراني برنامه هاي صداي آمريكا را با ديده ترديد نگاه مي كنند و آن را ناكارآمد مي دانند. آنها اين رسانه را رسانه اي نافذ نمي دانند و تاثير آن را بر روي سياست هاي آمريكا منفي مي دانند. شبكه بي بي سي هم خنثي است كه برچسب انگليسي بودن را به يدك مي كشد. وي پيشنهاد مي كند كه آمريكا بايد بيشتر بر روي يورو نيوز فارسي مانور دهد و مي گويد كه آمريكا با تمركز بر روي برنامه هاي فارسي بيشترين استفاده را مي تواند ببرد و چنانچه از يك حزب طرفداري مي كند، برچسب حمايت از يك گروه خاص را نبايد به طور علني به دوش بكشد بلكه بايد سعي كند تا اندازه اي غيرمتعصبانه رفتار كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خاتمي: ناآرامي هاي بعد از انتخابات ارتباط با خارجي ها را آسان تركرده است, سفير سابق اتريش در ايران گفت در ملاقاتي كه با خاتمي داشته او گفته است فضاي به وجود آمده پس از انتخابات موجب آسان شدن ارتباط با خارجي ها شده است, ,