گزیده بیانات
حضور آیت‌الله خوشوقت در جمع نمایندگان جبهه پایداری در مجلس نهم
 

 

روز یکشنبه گذشته جمعی از منتخبان مجلس نهم که مورد حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات 12 اسفند سال 90 بودند، به تهران آمدند تا ضمن دیدار با یکی از دو فقیه برجسته‌ای که بر فعالیت‌های این جبهه نظارت و هدایت دارد، برای ایجاد یک ظرفیت گفتمانی و عملیاتی جدید در مجلس نهم هماهنگ‌تر شوند.

به گزارش رجانیوز، ویژگی مهم این نشست که در حسینیه دو کوهه تهران برگزار شد، حضور آیت‌الله خوشوقت استاد برجسته اخلاق تهران بود که به همراه آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان دو فقیه نظارت کننده بر فعالیت‌های جبهه پایداری شناخته می‌شوند.

محور اصلی سخنان آیت‌الله خوشوقت در این جلسه تأکید بر تقوا و عدالت در یک نماینده و هشدار در مورد دنیازدگی و ضعف ایمان بود که این استاد علوم عقلی و نقلی برای جلوگیری از این آسیب‌ها توصیه‌هایی نیز بیان کرد.

آيت الله خوشوقت، نمايندگان را به تقوای الهي در كار تشويق و دعوت کردند و سپس تعدادي از نمايندگان و نامزدها از ایشان سوال‌هایي در مورد انتخابات و مجلس و شرايط نمايندگي پرسيدند که آيت الله خوشوقت پاسخ داد و حاضران را به تقوا و ترك محرمات و انجام واجبات توصیه کرد.

بر اساس گزارش سایت 598، آیت الله خوشوقت با یادآوری ضرورت ایمان و پای‌بندی به آن، نقش ایمان را در زندگی بسیار مهم دانست و از نمایندگان خواست که به این مهم توجه داشته باشند و از آن منحرف نشوند.

این استاد برجسته اخلاق، تقوا و عدالت را یکی از ضروریات نمایندگی دانست و عوامل سقوط یک فرد را دنیا طلبی معرفی کرد و آن را مختص به فرد خاصی نیز ندانست.

وی در ادامه خطاب به منتخبان مجلس نهم افزود: نمایندگی نیاز به ایمان قوی دارد، یکی از مناصب مهمی که امروزه جزیی از قانون اساسی ما است، مسئله نمایندگی در مجلس است که از طرف امت عده ای انتخاب می شوند و مشورت می کنند که در نهاد عمومی کشور نظر دهند. این هم چون یکی از مناصب بسیار مهم است حتماً یکی از شرایطی که نمایندگان باید داشته باشند، تقوا و عدالت است، در غیر این صورت، وقتی نمایندگان وارد مجلس می شوند، کارهای می‌کنند که نباید بکنند و طرفدار باطل می شوند و هم چنین حق و جبهه حق را تضعیف می کنند.

این عالم فرهیخته ادامه داد: به کسانی رأی بدهیم که علاوه بر دارا بودن سایر شرایط، میزان تقوا و عدالت را نیز دارا باشند.

آیت الله خوشوقت با یادآوری "دنیا طلبی" به‌عنوان یکی از عوامل مهم سقوط و ریزش‌ها در طول تاریخ تصریح کرد: از صدر تا ذیل همه در برابر دنیا قرارگرفته اند و این صحبت ها مربوط به همه می شود و مختص افراد خاصی نیست، ثروت و مقام در مقابل همه هست و همه را به‌خود دعوت می کند.

وی، دلیل گرفتاری به دنیا را نیز ضعف ایمان دانست و اظهار داشت: این که چرا عده ای گرفتار می شوند، چون ایمان‌شان ضعیف است و این قاعده عمومی این جریان است. برخی از افراد زمانی که در مقابل ثروت قرار می گیرند، به خاطر ضعف در ایمان آرام آرام ضعیف و سست می شوند و فریب می‌خوردند اما عده ای نیز ایمان‌شان قوی است و تا آخر محکم هستند.

این عالم وارسته در ادامه صحبت های خود نمایندگی را نیازمند ایمان قوی دانست و افزود: افرادی که این پست را می‌پذیرند، باید ایمان قوی داشته باشند، چرا که نمایندگی ظرفیت‌ها و اختیارات زیادی در اختیار فرد قرار می‌دهد و برخی به خاطر ضعف ایمان به سمت دیگری می روند.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه اسلام تاکید می کند که هر روز باید نماز خواند و هر سال باید روزه گرفت، به خاطر این امر است که هر لحظه باید گناه را ترک کرد و این امر نیز برای تقویت ایمان است.

در نشست هم انديشي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين دكتر مرتضي آقا تهراني دبیرکل این جبهه نیز به‌عنوان اولين سخنران به تبيين گفتمان جبهه پايداري با شعار "عقلانيت، معنويت و عدالت حول محور ولايت فقيه" و بررسي عملکرد مجلس هشتم پرداخت. همچنین دكتر علي اصغر زارعي نیز که هماهنگی این نشست بر عهده او بود، به عنوان سخنران دوم جلسه به بررسي مواضع جبهه پايداري و بررسي عملكرد مجلس هشتم نقاط ضعف، آسيب‌ها و راه‌كارها پرداخت. در این نشست، دكتر مهدي كوچك زاده هم در محضر حضرت آيت الله خوشوقت، مواردي از وظايف نمايندگان در مجلس را تشریح کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گزیده بیانات, یت‌الله خوشوقت, نمایندگان جبهه پایداری, مجلس نهم, ,