همایش روحانیون حامی جبهه پایداری با حضور آیت‌الله خوشوقت برگزار شد:
حمایت علامه‌مصباح از جبهه پایداری حجتی قوی برای ماست / رفتن به مجلس با خلاف‌شرع نکبت است

 

همایش روحانیون حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر دیروز در حضور حضرت آیت الله خوشوقت استاد برجسته اخلاق با استقبال طلاب جوان و روحانیون تهرانی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این همایش که متاثر از توهین اخیر به آیت الله مصباح یزدی با ابراز انزجار حاضران نسبت به شکستن حرمت مطهری زمان همراه شد، سخنرانان به بیان ویژگی‏های علمی و اخلاقی علامه مصباح یزدی پرداختند.
 
 
در این همایش جمعی از اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای مورد حمایت جبهه پایداری در انتخابات دور دوم مجلس نهم نیز حضور داشتند و آیت الله رجبی، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، حجت الاسلام نبویان وحجت الاسلام آقاتهرانی سخنرانی کردند.  مشروح گزارش این همایش به زودی منتشر می‏شود.
 
 
عضو جامعه مدرسین: شخصیت آیت الله مصباح یک حجت قوی برای ماست 
 
آیت الله رجبی، قائم مقام علامه مصباح یزدی در موسسه امام خمینی (ره) در سخنانی دراین همایش تاکید کرد: باید توطئه‌ها علیه انقلاب را در نطفه خفه کنیم،نه اینکه یک توطئه‏ای بیاید و آسیب‏های زیادی بزند ما درصدد جبران برآییم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نظر آیت الله مصباح درباره انتخابات تصریح کرد: همان‏طور که آیت الله مصباح فرمودند دوایر اصولگرایی متحدالمرکز داریم، وظیفه ما است که هم خودمان و هم جامعه را بصیرت دهی کنیم تا آن کسی که نزدیکترین دایره به رهبری و اصل نظام است، انتخاب شود.
 
وی ادامه داد: گوینده این سخن (آیت الله مصباح) کسی است که بصیرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را در طول زمان  نشان داده و رهبری معظم انقلاب نیز این بصیرت را تایید کرده است.
 
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله مصباح خلوص، خدامحوری و ولایتمداری‏اش را به قدری بروز و ظهور داده که برای دوست و دشمن مورد تایید است، افزود: چنین شخصیتی می‏گوید آن جمعی که من احساس می‏کنم نزدیک‏تر است، جمع جبهه پایداری است.
 
آیت الله رجبی تاکید کرد: شخصیت آیت الله مصباح یک حجت قوی برای ما است، کسی که ذره‏ای هوای نفس، منافع شخصی و گروهی در او وجود ندارد.
 
این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مکرر بنده وقتی ناخالصی‏‏هایی که در جریان‏های سیاسی اجتماعی پیش می‏آمد، خدمت ایشان عرض می‏کردم، می‏فرمودند که ما خودمان هم باید فکر کنیم که نکند خود ما هم دچارش شده باشیم.
 
وی ادامه داد: چند سال پیش می‏فرمودند در طول این پنجاه سال هرجا که ما برای خدا حرکت کردیم، بیش از آنچه که انتظارمان بود، خداوند نتیجه را محقق کرد.
 
به گفته قائم مقام موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني ما وظیفه داریم که ورود افراد خالص‏تر را به عنوان یاران رهبری در مراکز تصمیم گیری و طراحی نظام در آنجا که ما با تلاش خودمان می‏توانیم محقق کنیم، محقق کنیم.
 
آیت الله رجبی  تاکید کرد: مباد آن روزی بیاید که رهبری بخواهد یک طرحی را اجرا کنند و ببیند یاران مخلصی کم دارد، آن گونه که در زندگی امامان عزیز ما رخ داد.
 
وی با بیان اینکه ما باید در آینده مجلسی داشته باشیم که دل امام زمان و رهبر انقلاب خشنود شود و ما بتوانیم با آن آینده نظام را تضمین کنیم، اظهار داشت: حفظ نظام در سایه رهبری و تدابیر اوست، البته تدابیری که جامه عمل بپوشد و یکی از شرایط  ضروری آن همین یاران مخلص است. 
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادمه با مرحله دوم انتخابات به ویژه تهران را  حساس‏تر ازمرحله اول برشمرد و گفت:  در شرایط فعلی می‏شود هم افراد خالص‏تر به مجلس بروند که زمینه اجرای تدابیر و طراحی‏های حکیمانه رهبر انقلاب به خوبی فراهم شود، یا خدای نکرده به گونه‏ای شود ( افرادی به مجلس روند) که با مشقت، زحمت و مشکلات برخی از تدابیر ایشان محقق شود.
 
این استاد حوزه علمیه در ادامه تاکید کرد که  این وظیفه جدی و حساس ماست که افرادی را به مجلس بفرستیم که خالص‏تر باشند و این آثارش هم بسیار مهم است.
 
 
آقاتهرانی: رنج می‏بریم وقتی آقا خواسته‏ای دارند امام مجلس کار دیگری می‌کند
 
دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در این همایش در سخنانی اخلاقی با بیان اینکه تقوی به شکل لحظه‏ای خوب است اما باید ملکه آن در آدم ایجاد شود، گفت: آدمی باید به گونه‏ای شود که در تمام حالات تقوا را مراعات کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: باید از خدا توفیق تقوا را خواست و اینکه به جا ساکت باشیم و به جا فریاد بزنیم و به جا حرکت کنیم.
 
وی با بیان اینکه تقوی این نیست که همیشه آدم حالت ایستا داشته باشد، افزود: گاهی تقوا حرکت و فریاد را ایجاب می کند، همان‏طور که حضرت زهرا سلام الله علیها که با تقواترین باتقوایان است، فریاد زد، ایستاد و مقاوت کرد و آن کسی که ساکت بود، بی‏تقوایی کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: ما امیدواریم که جبهه پایداری، جبهه تقوا باشد، خدا نکند که ما بی تقوایی کنیم، اگر هم کردیم خدا ما را ببخشد و باید درست عمل کرد.
 
این معلم اخلاق ادامه داد: دلمان می‏خواست با جبهه پایداری باتقوایی و ولایت‏مداری را نشان دهیم، فقط شعار نباشد و جز این هدفی نداشتیم، دلمان می‏خواست این شعارهای عقلانیت، معنویت و عدالت در سایه ولایت را در عمل نشان دهیم و مردم ببینند و بدانند که می‏شود با تقوا و  لجن مال نکردن دیگری هم پیروز شد.
 
وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که نشان دهیم می‏شود با انتقاد درست و صحبت صحیح مجلس را اداره کرد، گفت: البته برخی این را قبول ندارند و بر این باورند که فقط با شانتاژبازی، لابی‏گری، معامله کردن و بند و بست کردن می‏شود به جایی رسید، شاید به همین دلیل هم همیشه همین کارها را می‏کنند.
 
دبیر کل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه ما نه بنای این کار را داریم و نه این کار را درست می‏دانیم، گفت: اگر کسی این کار را کند، به صراحت اعلام می‏کنیم او ربطی به پایداری ندارد.
 
آقاتهرانی اظهار داشت: من در مجلس ندیدم که کسی بگوید من با ولایت مشکل دارم، یک نفر را سراغ ندارم، ولی روند مجلس آنچه آقا می‏خواهد نیست، پس می‏شود آدم یک حرفی بزند و کار دیگری کند.
 
 
وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا به قولی که به مردم می دهیم وفادار باشیم، افزود: از مردم هم می‏خواهیم به وظیفه خود عمل کنند و اگر رای ندادن به جبهه پایداری را وظیفه می‏دانند، رای ندهند.
 
رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس تصریح کرد: ما نه پول زیادی داریم که خرج کنیم و نه این آمادگی را داریم که دین و تقوای خود را برای بردن خدشه دار کنیم، واقعا دنبال نتیجه نیستیم.
 
آقاتهرانی با بیان اینکه برخی برای رسیدن به نتیجه از هر راه ممکنی تلاش می‏کنند، اظهار داشت: چه کسی گفته شکست در میدان جنگ وقتی که به وظیفه عمل کنیم بد است؟ چه کسی گفته اگر به مجلس برویم برده‌ایم؟ رای بردن و رفتن به مجلس با خلاف شرع نکبت است؛ خراب کردن خون شهیدان است. 
 
وی ادامه داد: جمله اشتغال ما به این باشد که امر و نهی خدا را بیابیم و عمل کنیم البته عاقبت با اهل تقوا است و از خدا خوش قول تر کسی نیست. 
 
دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه بر مبنای قرآن هرچه که خلوص بیشتر داشته باشیم، تعداد کم ما بر تعداد ناخالص‏ها مسلط می‏شود، افزود: ما خیلی دوست داریم مجلس ما مجلسی اسلامی باشد و نیاید آن روزی که وقتی یک روحانی از مجلس بیرون می‏آید بگوید که زیر این سقف خدا را ندیدم.
 
وی اظهار داشت: ترس من از این است که در مجلسی که یک رای مهم است، آنجا دیگر تقوا و سواد مهم نیست اگر مردم تعداد خوبی از اهل تقوا را به مجلس نفرستند جمع بندی مجلس با تقوا نخواهد بود و کاری هم نمی‏شود کرد اما اگر عده ای به مجلس رفتند که حد نصاب تقوا را داشته باشند کسی دیگر نمی‏تواند کاری کند.
 
این معلم اخلاق با بیان اینکه قول می‏دهیم بایستیم و توان خود را در این راه بگذاریم که مجلسی مورد رضایت ولی عصر(عج) بسازیم، گفت: وقتی می‏بینیم که رهبر انقلاب یک سخنی می گویند و مجلس یک کار دیگری می‏کند خیلی رنج می‏بریم نباید این‏طور باشد و این البته به تصمیم مردم بر می‏گردد.
 
دبیر کل جبهه پایداری در پایان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که ساکتین جزو فتنه گران بودند و نباید گذاشت کسانی که به کانون‏های ثروت و قدرت وصل هستند هم در مجلس و هم دریاست جمهوری آینده موفق شوند.
 

خبر مرتبط



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : همایش روحانیون, جبهه پایداری, خوشوقت, ,