احتمال روي‌آوردن مردم به «مبارزات زيرزميني» براي سرنگوني مبارك

 

عضو ارشد جماعت اخوان‌المسلمون با تاكيد بر اينكه ملت مصر نمي‌پذيرد كه رهبران رژيم حاكم همچنان در راس قدرت باشند، هشدار داد كه اگر رژيم مبارك قيام مردم را سركوب كند، ممكن است اين مبارزات به زيرزمين كشيده شود.

"كمال هلباوي " در گفت‌‌وگو با فارس با تاكيد بر اينكه گفت‌وگوي جماعت اخوان المسلمون و ساير گروه‌هاي معارض مصري با معاون اول حسني مبارك با شكست مواجه خواهد شد، گفت: جماعت اخوان‌ المسلمون خود را ملزم به تامين منافع و خواسته‌هاي ملت مصر مي‌داند و اين ملت خواستار كناره‌گيري حسني مبارك از قدرت است. اما مبارك خواستار باقي ماندن در راس هرم قدرت است. بنابراين گفت‌وگوي احزاب و گروه‌هاي معارض با "عمر سليمان " با شكست مواجه خواهد شد چرا كه خواسته ملت خيلي گسترده‌تر از آن چيزي است كه درباره آن گفت‌وگو شود، البته ممكن است رژيم مبارك برخي خواسته‌هاي كوچك معارضان و ملت مصر را بپذيرد اما به خواسته اصلي آنان ( كناره‌گيري از قدرت) توجهي نخواهد كرد.

*بركناري مبارك؛ معيار پيروزي قيام مصر

اين عضو ارشد جماعت اخوان ‌المسلمون درباره معيارهاي پيروزي قيام مردم مصر گفت: يكي از معيارهاي پيروزي در اين قيام بركناري حسني مبارك از قدرت است. همچنين برپايي انتخابات آزاد و شفاف و عدم مسلط شدن ديكتاتور ديگري به‎جاي مبارك از ديگر معيارهاي پيروزي قيام ملت مصر است.

*قيام ملت مصر تا سرنگوني مبارك ادامه دارد

سخنگوي سابق جماعت اخوان‌ المسلمون در ارتباط با ديدگاه برخي تحليلگران مبني بر اينكه سرنوشت قيام مردم مصر به سرنوشت انقلاب تونس منجر خواهد شد، يعني رهبران رژيم گذشته از قدرت بركنار شده و ساختار رژيم سابق باقي خواهد ماند، گفت: فكر نمي‌كنم كه ملت مصر اين مسئله را بپذيرند. به همين دليل، به قيام خود ادامه خواهند داد تا به خواسته‌هاي خود دست‌ يابند و چنانچه رژيم مبارك بخواهد با استفاده از زور قيام ملت مصر را سركوب كند، بخشي از ملت مصر به مبارزات زيرزميني روي خواهند آورد و در اين مبارزه از شيوه‌هاي مسالمت‌آميز استفاده نخواهند كرد و شايد از ابزارهاي نظامي براي سرنگوني رژيم استفاده كنند.

*اخوان المسلمون از منتخب ملت حمايت مي‌كند

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جماعت اخوان ‌المسلمون تعهد داده ‌است فردي را نامزد انتخابات آينده نكند تا به هرم قدرت صعود كند، گفت: جماعت اخوان‌ المسلمون خواستار قدرت و حكومت نيست. ملت مصر هركسي را انتخاب كرد اين جماعت نيز از او حمايت خواهد كرد. جماعت اخوان‌ المسلمون ضرورتي نمي‌داند كه در راس قدرت باشد بلكه ضرورت مي‌داند كه دولت و حكومت امين باشد.

اين عضو ارشد جماعت اخوان ‌المسلمون تصريح كرد: اين جماعت تعهد داده است كه فردي را در انتخابات آينده نامزد نكند. اما چنانچه مردم از ما بخواهند فردي را براي اين انتخابات نامزد كنيم شايد به اين درخواست پاسخ مثبت بدهيم.

*اخوان ‌المسلمون برنامه براي اداره كشور دارد

وي با تاكيد بر اينكه جماعت اخوان ‌المسلمون بزرگترين گروه اسلامگراي مصري است كه طرفداران زيادي دارد، گفت: چنانچه انتخابات سالم و شفاف در اين كشور برگزار شود، جماعت اخوان ‌المسلمون بيشترين آرا را از آنِ خود خواهد كرد. اين جماعت برنامه خاصي براي اداره كردن كشور دارد. اما اين برنامه را به ملت مصر تحميل نخواهد كرد. در حقيقت اخوان‌ المسلمون ساير گروه‌هاي مصري را براي انتخاب حكومت سالم و شفاف همراه خواهد كرد تا در سايه آن، آزادي و دموكراسي در جامعه مصر اجرايي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : احتمال روي‌آوردن مردم به «مبارزات زيرزميني» براي سرنگوني مبارك, جماعت اخوان‌ المسلمون خود را ملزم به تامين منافع و خواسته‌هاي ملت مصر مي‌داند و اين ملت خواستار كناره‌گيري حسني مبارك از قدرت است, ,