بیانیه شوراي مردمي «حمايت از حقوق مستضعفان و مبارزه با گراني‌ها»

 

شوراي مردمي «حمايت از حقوق مستضعفان و مبارزه با گراني‌ها» چندي پيش به همت جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور و به منظور پیگیری مطالبات مردمی تشكيل شد و از پنجشنبه گذشته به طور رسمي فعاليت خود را آغاز و اولين بيانيه‌ رسمي خود را منتشر كرد.

به گزارش ايسنا، در بخشي از اين بيانيه آمده است: افزایش قیمت کالا‌‌های اساسی در چند ماه گذشته بیش از بیش فشارهایی را بر مردم به ويژه مستضعفان وارد كرده است؛ فشارهایی که دلایلش در دعواهای سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفته و دود این غفلت‌ها به چشم مردم می‌رود.
 
در ادامه اين بيانيه، با انتقاد از تشديد گراني‌ها آمده است: هرچند ادله مختلفی درباره گرانی‌ها مطرح می‌شود و قسمتی از این دلایل تا حدی مورد پذیرش است، اما پرسش اصلی این است که حتی با پذیرش این دلایل، آیا وجود گرانی‌ها با این شدت و وسعت قابل‌قبول است؟
 
اين بيانيه يادآور شده است: از نظر ملت ما که ملتی مستحکم در برابر زورگویی‌های جهانی است و از پس تحریم‌های سی‌و‌چند ساله همیشه سر بلند بیرون آمده است، صبر در برابر فشارهای اقتصادی ناشی از اصرار بر آرمان‌های خود نه تنها امری پذیرفته شده، بلکه حرکتی برای استقلال بیشتر و امری مقبول و مورد تایید است و دشمنان ملت ایران باید بدانند که این مردم نه تنها از تحریم و تبعات آن ترسی ندارند، بلکه با آغوشی باز از هر نوع حرکتی که منجر به اسقلال بیشتر شود حمایت خواهند كرد ولی آن‌چه می‌تواند دل این ملت را به دردآورد، فشارهایی است که از سر کوتاهی در وظایف و یا اشتباه‌ها در تصمیم برخي مسئولان داخلی ایجاد می‌شود.
 
نگارندگان اين بيانيه همچنين اظهار كرده‌اند: به نظر ما گرانی‌های اخیر بیش از آن‌که وابسته به عوامل بیرونی باشد، ناشی از تصمیمات غلط و اشتباه است و به خوبی می‌دانیم چنانچه می‌توانستیم فضای داخلی اقتصاد کشور را مدیریت کنیم، این مقدار فشار اقتصادی بر ملت تحمیل نمی‌شد. به همین دلیل و بدون شک مردم هیچ‌گاه مسکن‌های لحظه‌ای مبنی بر واردات کالا‌ها برای کاهش قیمت را نمی‌پذیرند، زیرا به خوبی می‌دانند که این کار خیانتی بزرگتر به ملت است؛ چراکه با واردات بیش از حد و غیر‌منطقی امکان ادامه حیات و فعالیت از تولیدکنندگان داخلی گرفته می‌شود و این در آینده‌ای نه چندان دور یعنی وابسته كردن کشور به واردات. این بار نیز از دولت‌مردان و تصمیم‌گیران می‌خواهیم که به مدیریت درست و پاسخ صحیح به مطالبات ما اقدام كنند نه اقدام‌های کوتاه‌مدت مثل واردات بی‌رویه.
 
«شورای مردمی حمایت از حقوق مستضعفان در برابر گرانی‌ها» در پايان اين بيانيه، در آسيب‌شناسي خود به شرح آن‌چه «عدم حمایت مناسب از تولیدکنندگان»، «عدم نظارت دولت»، «دلال‌ها» و «مقصران تصمیم‌گیر» خوانده، پرداخته و آورده است: این شورا اعلام می‌دارد برای دفاع از حقوق مستضعفان در مبارزه با گرانی‌ها تلاش خواهد كرد و این امر را رسالتی برای حمایت از حقوق به حق صاحبان اصلی انقلاب می‌داند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بیانیه شوراي مردمي, حمايت از حقوق مستضعفان, مبارزه با گراني‌ها, ,