بررسی عملکرد 40 روزه مجلس در گفت‏وگوی رجانیوز با نماینده مردم مشهد:
امروز نان در اصول‏گرایی است/ چرا فراکسیون اقلیت تشکیل نشد؟

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دنبال این هستیم که عملکرد اصولگرایانه محقق شود و گرنه امروز نان در اصول‏گرایی است.

حجة الاسلام و المسلمین نصر الله پژمان فر در گفت‌وگو با رجانیوز درباره ارزیابی خود از عمر 40 روزه مجلس نهم گفت: مجلس هنوز خودش را پیدا نکرده است و ترکیب مجلس فعلی آن چیزی نیست که مردم دنبال آن می‏گردند و بر اساس آن رای دادند.
 
دبیر جبهه پایداری خراسان رضوی به بیان خاطره‏ای مبنی بر نارضایتی توده‌های مردم از عملکرد مجلس نهم پرداخت و تصریح کرد: نزدیک حرم مطهر امام رضا علیه السلام بودم، یک خانم مسنی بعد از سلام و احوالپرسی به من گفت که شما چطور جواب خدا و خون شهدا را می‏دهید؟ پرسیدم: مگر چه شده است؟ پاسخ داد: شما این پیام روشن مردم را نفهمیدید که دو سوم شما را در مجلس عوض کردند، شما دوباره همان هیات رئیسه و همان رویه قبلی را ادامه دادید.
 
وی با بیان اینکه مجلس ما مجلسی نیست که هنوز خود را پیدا کرده باشد ابراز امیدواری کرد که این مجلس به زودی خود را پیدا کرده و بتواند آنچه که مطالبه مردم در آرا و نقطه نظرات‏شان بوده است را اجرایی کند.
 
پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی خود را پیدا می کند، تصریح کرد:  باید مقداری از این شیطنت‌هایی که در فضای اصولگرایی ایجاد کردند، شفاف شود.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید مرزهای اصولگرایی را دقیقا روشن کنیم، گفت: امیدواریم که با سرعت فراکسیون اصولگرایان بر اساس اصولگرایی و نه بر اساس شیطنت تشکیل شده و البته عملکرد اصولگرایانه داشته باشد.
 
به گفته دبیر جبهه پایداری خراسان رضوی الان هر فرد، گروه و تشکلی به عملکردش شناخته می‏شود و ادعای اصولگرایی یک حرف است و عمل اصولگرایانه یک حرف دیگر.
 
وی در ادامه با بیان این پرسش که اگر بسیاری از اقدامات مجلس در این نزدیک به پنجاه روز با شاخص‏های اصولگرایی سنجیده شود، آیا رفتار اصولگرایانه محقق شده است؟ اظهار داشت: ما دنبال این هستیم که عملکرد اصولگرایانه محقق شود و گرنه امروز نان در اصول‏گرایی است.
 
پژمان‏فر تشکیل نشدن فراکسیون اقلیت را ناشی از همین رویه غلط مجلس عنوان کرد و افزود: دلیل تشکیل نشدن فراکسیون اقلیت این است که امروز دیگر همه برای رسیدن به اهداف‏شان خود را اصولگرا می‏دانند، چرا فراکسیون‏های دیگر در تشکل‏های سیاسی اصلا شکل نمی‏گیرد، اینها نشان دهنده این است امروز دیگر هیچ نوع برشی نیست.
 
دبیر جبهه پایداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید فضای پیگیری مطالبات مردم در مجلس شکل بگیرد، گفت: بدترین مسئله این است که ما به اسم اصول‏گرایی بیایم، جمعی از افرادی که در این فضا آمده‏اند به یک سمت بکشانیم و این کار بسیار بدی است.
 
وی اظهار داشت: ما باید به طور شفاف بگوییم که ما این جريان با اين ويژگي‌ها هستیم و پای آن هم بایستيم كه طبیعتا آثارش هم روشن و شفاف خواهد بود.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلات تابستانی مجلس و دو فوریت طرح حذف آن که به تصویب نرسید، گفت: مسئله تعطیلات مجلس به خوبی تبیین نشد و اصولا نماینده متعهد هیچ موقع تعطیلی ندارد، چه در مجلس باشد و چه در حوزه انتخابیه‏اش.
 
پژمان‏فر ادامه داد: بحث بر سر این بود که ما این فضایی را که به اسم تعطیلات مجلس درست شده است، برداریم اما بعضی‏ها این طوری جا انداختند که شما در حوزه انتخابیه‏تان حضور کمتری داشته باشید به همین دلیل تبیین مسائل مهم است.
 
وی دلیل اصلی رای نیاوردن این طرح دو فوریتی را تبیین نشدن آن عنوان کرد و گفت: این رای ندادن به این معنای نبود که نمایندگان می‏خواستند دنبال خوش‌گذراني خودشان بروند، بنده هم به نوبه خودم تلاش کردم که این موضوع تبیین شود.
 
نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: البته برخی هم در این مورد گارد گرفتند و گفتند که فلان افراد هرچه گفتند ما باید مخالف باشیم و این مرزبندی‌ها و جبهه‌گیری‏های غلط هم یکی‏ از آفت‏های مجلس است.
 
دبیر جبهه پایداری خراسان رضوی با بیان اینکه آن فضای اخلاقی در مجلس که بیشتر به جای افراد به موضوع و معضل بپردازند شکل نگرفته است، افزود: مثلا پژمان‏فر این حرف را بزند یا دیگری، نتیجه متفاوت می‏شود و این بد است.
 
وی در پایان تاکید کرد که تعطیلات ما در کنار مردم در حوزه انتخابیه سپری می‏شود و نماینده‏هایی که ذره‏ای ایمان به آخرت داشته باشند در کنار مردم به آنها خوش می‏گذرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : عملکرد 40 روزه مجلس, مجلس, عملکرد مجلس, نصر الله پژمان فر, نماینده مشهد, ,