نامه مهم بسيج دانشجويي 7 دانشگاه كشور به رييس دستگاه قضا
شدت برخورد با یک دانشجوي عدالتخواه نشانگر اقتدار دستگاه قضاست؟/‌ مطالبه گری دانشجویان مستحق صدور چنین احکامی نيست

 

روند انتقادات دانشجويان، فعالان سياسي و رسانه اي به صدور حكم 91 روز حبس براي يكي از فعالين بسيج دانشجويي دانشگاه تهران ادامه دارد.

به گزارش رجانيوز، پس از آنكه اميرحسين ثابتي به جرم "جاسبي گرا" خواندن تعدادي از نمايندگان مجلس هشتم، با شكايت دادستان عمومي و انقلاب و رسيدگي دادگاه شعبه 1057، به 91 روز حبس محكوم شد، بسيج دانشجويي 7 دانشگاه اصلي كشور در نامه اي سرگشاده خطاب به دستگاه قضا به اين حكم اعتراض كردند.

دانشجويان در ابتداي اين بيانيه با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در حرم رضوی در آغاز سال 91 انتشار اخبار محکومیت قشر انقلابی و بسیجی دانشگاه اعم از دانشجو و استاد را نشانه نداشتن مسامحه دستگاه قضا با متخلفان می دانند که البته نکاتی را باید در این برخورد میان دوست و دشمن لحاظ شود.

در ادامه این بیانیه با اشاره به فرمايش رهبري در خصوص کسانی که قصد دارند دانشجو غیر سیاسی باشد اضافه می کند: «به فرض آنکه اجراي حداکثري قانون منجر به صحت احکام صادره شود، آيا چنين رويه اي در اجراي قانون به رکود فضاي سياسي کشور و انسداد باب انتقاد و گفتگو علی الخصوص در فضای دانشجویی نمی انجامد؟ آیا «موضع داشتن» و «اظهار نظر در مسایل مهم کشور» و بهره جستن از «زبان انتقادى و طلبکارانه» و حتی «كمى تلخ» که همگی توصیفات رهبر انقلاب از مشی مطالبه گری دانشجویی است، مستحق صدور چنین احکامی است؟»

دانشجویان عضو 7 بسیج دانشگاه های تهران برخورد های دوگانه را نافی عدالت و مخدوش کننده چهره قوه قضاییه می دانند و اضافه می کنند:«گذشته از صحت یا عدم صحت احکام صادره، آیا با وجود پرونده های متعدد مفتوح از مفاسد کلان اقتصادی تا جرایم مهم سیاسی که به علت اطاله دادرسی و یا شاید عزم بر عدم پیگیری که بعضا به مستمسکی برای تشکیک در کارامدی دستگاه قضا تبدیل میگردند، شدت برخورد با یک دانشجو نشانگر اقتدار دستگاه قضایی کشور است؟ »

دانشجویان با توجه به سابقه حضور اميرحسين ثابتي در دانشگاه و رسانه فعالیت وی را یک اقدام عدالتخواهانه می دانند که قصد آن بر خلاف حکم صادر شده تشویش اذهان عمومی نبوده بلکه به نحوی روشن کردن اذهان عمومی بوده است و اضافه می کنند:

«يکی از محکومين چندی پيش با شکایت مدعی العموم به دادگاه احضار و در نهايت به «نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی» محکوم شد. ايشان در مطلبي که در وبلاگ خود پیرامون مصوبه مجلس نوشته است، با نقد مصوبه مجلس در مورد وقف موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و از جمله دانشگاه آزاد، نمايندگان حامی اين طرح را «جاسبی گرا» ناميده است. این در حالی است که نمایندگانی که به اين مصوبه رای داده اند آقای دکتر جاسبی را از مديران موفق می دانند و در نتیجه حمايت و تمايل اين نمايندگان به آقای جاسبی مصداق نشر اکاذيب نيست. از سوی دیگر «قصد تشويش اذهان عمومی» اتهامی است که بايد از سوی مدعی اثبات شود؛ خاصه آنکه محکوم عليه از دانشجويان فعال عدالتخواه در عرصه رسانه در سالهای اخير بوده است و نمیتوان پذیرفت که یک دانشجوی عدالت خواه هدفی غیر از اجرای عدالت و قانون در جامعه و «قصد»ی جز روشن کردن اذهان عمومی داشته باشد. »

این بیانیه در پایان عملکرد دانشجویان را در قبال طرح وقف دانشگاه آزاد را هدیه ای از جانب دانشجویان به نمایندگان مجلس می داند که مانع از ارتکاب یک منکر بزرگ _وقف دانشگاه آزاد_ شده است و می گوید:

«در همین رابطه، تمامی قرائن بوضوح نشان میدهد که هدف دانشجویان معترض و از جمله محکوم علیه، تنها جلوگيری از تصويب مصوبه ای ناعادلانه و خلاف اصول مسلم جمهوری اسلامی بوده است؛ مصوبه ای که در نهايت نيز توسط خود نمايندگان لغو شد و این خود تاییدی است بر دغدغه به جای این دانشجویان. اميد است که دستگاه قضائي، تحت مديريت حضرت عالي برخورد با مجرمين را عادلانه تر از گذشته و بدون توجه به جنجال هاي رسانه اي انجام دهد.»
 

بسيج دانشجويي دانشگاه های امام صادق عليه السلام، تهران، صنعتی شریف؛ صنعتی امیرکبیر؛ علم و صنعت؛ صنعتی خواجه نصیر و شهید بهشتی این بیانیه را امضا کردند.

 

 

اخبار مرتبط:

نامه سرگشاده دكتر باقري لنكراني به آيت الله لاريجاني: در حکم دانشجوی منتقد مجلس تجدید نظر کنید/ شایسته نیست وجهه قوه قضاییه با این احکام مشوه گردد

واکنش تشکل‎های دانشجویی به حکم حبس دانشجوی بسیجی

نظر نجابت درباره حکم دادگاه دانشجوی منتقد

واكنش نماينده قم به حكم حبس فعال دانشجويي: با لاريجاني رايزني خواهيم كرد

بررسی حقوقی محکومیت یک فعال دانشجویی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نامه بسيج دانشجويي, دستگاه قضا, دانشجوي عدالتخواه, اقتدار دستگاه قضا, ,