پاسخ لنکرانی به بداخلاقی‌هایی که زود شروع شد/ "اعلام داوطلبی برای انتخابات‌ را‌ وظیفه خود نمیدانم اما اگر تکلیف باشد،‌طبق آن عمل ميكنم"
 

 پتانسیل بالا و مقبولیت گفتمانی جبهه پایداری در میان توده‌های مردم و هم چنین شخصیت محبوب، موفق و خوش سابقه دکتر کامران باقری لنکرانی در افکار عمومی سبب شده تا برخی جریانات رسانه‌ای با ورود زودهنگام به مساله انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش کنند تا عرصه را برای حضور پرقدرت جبهه پایداری غبارآلود کنند.

به گزارش رجانیوز، چند روز پیش انتشار عنوان غیرواقعی مصاحبه دکتر باقری لنکرانی با یک سایت خبری پیرامون کاندیداتوری‎اش در انتخابات ریاست جمهوری،  واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. یکی از سایت‌های خبری، متن گفتگوی خود با سخنگوی جبهه پایداری را با تیتر «کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد» منتشر کرد؛ تیتری که بلافاصله و بصورت گسترده در سایت‌ها و پیامک‌های خبری، منتشر شد. این در حالی بود که دقت در متن منتشر شده از مصاحبه دکتر لنکرانی نشان می‌داد وی به هیچ عنوان کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را نفی نکرده بود.

اما کامران باقری لنکرانی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره مواضع جبهه پایداری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اظهار داشت: ورود مصداقی به بحث انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام است و این امر قوام اجرایی کشور را مختل می‌کند از این رو معتقدیم بحث‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید گفتمانی باشد.

باقری لنکرانی افزود: مهم‌تر از بحث انتخابات ریاست جمهوری فعالیت افرادی است که در قوای سه گانه و نهادهای مختلف کشور مسئولیتی بر عهده دارند و مهم‌ترین وظیفه‌شان ادای مسئولیت است؛ اگر افراد به جای اینکه به وظیفه خود بپردازند بخواهند به بحث انتخابات ورود کنند این امر نوعی فرصت سوزی، کفران نعمت و جفا در حق مردم است.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: هر مسئولی در جمهوری اسلامی پیش از آنکه نگاهش به برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری باشد باید سعی کند در منصبی که قرار دارد خدمت شایسته انجام دهد.

وی با بیان اینکه بالاخره زمان انتخابات فرا خواهد رسید و مردم به موقع نامزدهای اصلح را انتخاب خواهند کرد یادآور شد: بنابراین تعطیل کردن کار‌ها از ماه‌ها قبل و گمانه زنی در مورد گزینه بعدی ریاست جمهوری در شرایط حساس فعلی که تمام دشمنان بر علیه ما متحد شده‌اند به صلاح نیست چرا که امروز نیاز اصلی کشور ما خدمت شبانه‌روزی به مردم و حفظ وخدت است.

اعلام داوطلبی برای ریاست‌جمهوری را وظیفه خود نمی‌دانم

باقری لنکرانی درباره موضوعاتی که درباره نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: بنده به دنبال این سمت نیستم اما وظیفه‌ام هر چه باشد عمل می‌کنم. ما وظیفه نداریم اعلام داوطلبی کنیم اما اگر تکلیفی باشد طبق آن عمل خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه بنده تلاش برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری را وظیفه خود نمی‌دانم خاطرنشان کرد: برخی افراد این کار را تکلیف خود تشخیص داده‌اند.

وی درباره موضع جبهه پایداری درباره اظهار نظر برخی افراد درباره نامزهای این جبهه برای انتخابات ۹۲ تصریح کرد: برخی برادران ما که رسانه‌ها آن‌ها را عضو جبهه پایداری معرفی کرده‌اند خودشان هم ادعای عضویت در این جبهه را ندارند و در واقع این رسانه‌ها که تا دیروز عنوان دیگری برای آن‌ها به کار می‌بردند در حال حاضر برای القای یک هدف خاص از عنوان «عضو پایداری» برای آن‌ها استفاده می‌کنند.

باقری لنکرانی تاکید کرد: ما در جبهه پایداری در این باره بحث کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که فعلا ورود مصداقی به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ برای کشور مضر است و در حال حاضر ورود گفتمانی بسیار حائز اهمیت است؛ تا انتخابات ۹۲ ما باید به نحو احسن از فرصت‌ها استفاده کرده و به بهترین شکل به مردم خدمت کنیم و نباید کشور را از حالا درگیر خرداد ۹۲ کرد.

اعتقادی به اینگونه حزب‌گرایی نداریم

وی درباره وضعیت حزب شدن جبهه پایداری اظهار داشت: مفهومی که در حال حاضر از احزاب در اذهان وجود دارد گروه‌هایی هستند که به صورت متشکل برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند در حالی که ما در جبهه پایداری قطعاً چنین رویکردی را دنبال نخواهیم کرد و با چنین نگاه حزبی مخالف هستیم.

باقری لنکرانی با بیان اینکه ما این نوع حزب‌گرایی را برخاسته از باورهای دینی و مذهبی نمی‌دانیم در عین حال تصریح کرد: جبهه پایداری فعالیت عادی خود را با بیان شفاف مواضع و در چارچوب قوانین دنبال خواهد کرد.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که مواضع جبهه را مدون کنیم و در حال حاضر نیز مشغول این کار هستیم لذا پس از به اتمام رسیدن اساسنامه، آن را به استحضار عموم می‌رسانیم تا کسانی که مواضع جبهه پایداری را قبول دارند در این جبهه حضور پیدا کرده و به ترویج گفتمان پایداری کمک کنند.

وی نگاه قدرت محوری و قدرت طلبی را رویکرد فعلی احزاب در کشورمان دانست و افزود: جبهه پایداری قطعاً با این روند مخالف است و تلاش دارد مواضع خود را به صورت گفتمانی در چارچوب قوانین دنبال کند.

باقری لنکرانی درباره اساسنامه جبهه پایداری نیز گفت که همه اعضاء باید درباره آن به اتفاق نظر برسند و از این رو انشاالله ظرف ‌هفته‌های آینده به نتیجه نهایی خواهد رسید.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه ما در تدوین اساسنامه وسواس بسیاری به خرج دادیم و تلاش کردیم تمام نظرات را مورد توجه قرار دهیم، در پایان یادآور شد: نکته مهم برای ما این بوده طوری عمل کنیم که حرکتمان با نفوذ نفوذی‌ها دچار ابهام نشود لذا برای اینکه ثبات و قوام خود را حفظ کرده و این مسیر را با اتکا به جریان روحانیت و با اخلاص پیش ببریم، پیش‌بینی‌هایی داشتیم که البته این امر از سخت‌ترین فراز‌های تدوین اساسنامه‌ بوده است.

گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم ورود زودهنگام به مقوله انتخابات در هشتم آبان ۸۷ و در حالی که چندین ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، فرمودند: «بعضى از افراد از حالا مسائل انتخابات را شروع کردند - با اینکه هنوز خیلى هم مانده، عجله کردند - این مسائل انتخاباتى خیلى مهم است و اهمیتش در نزدیک انتخابات، از جهت حضور در عرصه‏ى انتخابات است؛ اما اهمیت امروزش از جهت مشغول کردن افراد به یکدیگر، گلاویز شدن با هم، بدگوئى کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن‏‌ها از مسائل اصلى است. مراقب باشید.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پاسخ لنکرانی, بداخلاقی‌ها, اعلام داوطلبی, جبهه پایداری, ,